Izdavač:  Aquarius Records

Datum izdanja: Listopad 2017.

Producent: Boris Štok / Darko Terlević

Žanr: electro-pop

Trajanje: 26:11

Broj pjesama: 6

Riječki glazbenik Boris Štok možda će vam odmah zazvučati poznato ako spomenemo grupu Quasarr. U njoj je Štok bio frontman, pjevač  i tekstopisac te koautor glazbe, a s navedenom grupom je nakon tri studijska albuma i višegodišnjeg djelovanja odlučio raskrstiti suradnju i posvetiti se kreativnosti u vlastitom, slobodoumnijem aranžmanu.

Posljednji album grupe Quasarr naziva ‘Sjene’ ugledao je svjetlo dana krajem 2015. godine, i unatoč tome što je album svjetske produkcije, zavidnih aranžmana i pun prekrasnih pjesama, a osvojio je i jedan Porin, činjenica je da grupa nije mogla opstati u istom ili sličnom tonu, barem ne ako želi podići razinu svoje prepoznatljivosti na viši nivo, koji bi im i donio više od nekolicine koncerata godišnje. Velika šteta je što je Quasarr jedan od dragulja naše scene, a iza koje se toliko mora namučiti da se barem približi svom zasluženom statusu uvažavanja, no, oni nažalost nisu jedini primjer neadekvatne afirmiranosti među slušateljstvom.

Strah me da se to ne dogodi i s novim, odnosno prvim samostalnim materijalom Borisa Štoka – EP od šest pjesama pod nazivom Puls. Puls je 25-minutni album na kojemu većinu stvari obavlja upravo Štok, od tekstova do rada na glazbi u suradnji s Darkom Terlevićem, izuzevši obradu pjesme grupe Denis&Denis, Voli me još ovu noć, gdje su obojica zaslužni za nešto drugačiji, moderniji aranžman. Boris je napravio kratku pauzu i već krajem 2016. godine objavio prvi singl u suradnji s Jadrankom Ivaniš – Yayom – Ove misli. Ova lijepa vokalna suradnja potkovana klasičnim Borisovim ljubavnim stihovima svakako je odlična najava u ovaj EP, no isto tako, služi i kao podsjetnik na radove grupe Quasarr, a poglavito na već spomenuti, njihov posljednji album.

U biti, cijeli EP zvuči kao nekakav bonus na album ‘Sjene’, aranžerski, instrumentalno, žanrovski, čini se kako Borisu i dalje najbolje leži moderan electro-pop spojen s dark wave elementima, kao i po stilu pjevanja, no od toga ni ne treba bježati niti nastojati praviti drastičnu razliku od prošlih radova, ako nema potrebe da bude drugačije. Album otvara i zatvara pjesma Ispod kože, na početku u već blago očekivanom bogatom aranžmanu, a na kraju u akustičnijoj verziji. Kao mi može biti idealan nasljednik najpoznatije pjesme Ti, a Tišina je sve samo ne to kada se pojave prikladni gitaristički riffovi pomiješani s kompleksnim aranžmanom.

Nema potrebe raščlanjivati pjesmu po pjesmu ovog EP-ja, budući da su stvari jasne: ovaj EP savršena je kohezija ranijih radova Quasarra i Borisovog upliva ponešto drugačije energije, moćnog vokala, klasičnih ljubavnih tekstova i standardno moćne i kvalitetne produkcije. Možda i najveća zamjerka koja se može dati ovom izdanju njegova je skromnost i limitiranost, ne vidim razloga zašto se nije moglo pričekati još nekoliko pjesama i napraviti full-length album, a ovo izdanje u tiraži od 300 komada svakako neće promijeniti stanje slušateljstva te dovesti poveću novu bazu slušatelja. Potrebno će sada opet biti novih 8-10 pjesama kako bi se napravio za fanove prvi LP u samostalnoj karijeri, a do tada tko zna što će se sve događati i koliko će do toga trebati.

Sve u svemu, očekivano odličan EP, preporuka svima, sve vam se pjesme nalaze na internetima, stavite slušalice i uživajte u novom Quas…pardon, Borisu Štoku!

1. Ispod kože
  2. Kao mi