Naziv albuma: Bombardiranje New Yorka

Izdavač: Dancing Bear (original Slušaj najglasnije)

Datum izdanja: 6. travnja 2020.

Žanr: Punk, Garage rock, Hardcore

Broj pjesama: 19

Legendarna kompilacija ”Bombardiranje New Yorka”, koja je prvobitno izašla sada već davne 1989.  godine pod izdavačkom kućom Slušaj najglasnije Zdenka Franjića, dobila je sasvim novo redizajnirano ruho pod nakladom Dancing Beara.

Energično, žestoko i nešto sasvim totalno drugačije što je moglo izaći na našim prostorima te 1989. godine, kada je u moru tadašnjih diskografa koje je predvodio Jugoton, nažalost nije dobilo svoju mainstream popularnost kakvo i zaslužuje. Određeni broj domaćih izvođača, nažalost, nije imao priliku da potpiše za neku diskografsku kuću i time omogući sebi proboj na sceni, jer je većina toga bilo komercijalizirano. S druge strane, tadašnja Slovenija bila je nekako više otvorenija i slobodnija prema nezavisnim i nepoznatim izvođačima i bendovima, pa je samim time određen broj bendova uspio dobiti svoj glazbeno medijski prostor. Jedan od pravih i konkretnih primjera jest ”Bombardiranje New Yorka”

Kompilacija je ovo koja je predstavila slušateljima neke bendove koji su do tada bili totalno nepoznati većini slušatelja. Na njoj se nalazi nekoliko bitnih imena za domaću scenu, a jedan od predvodnika ove kompilacije jest svakako Ivica Čuljak publici poznatiji kao Satan Panonski. Autodestruktivni i vrlo originalan punker, koji je uvijek šokirao svoju publiku na nastupima (na tragovima GG Allina), ipak je svojim pjesmama i tekstovima zabilježio jedan bitan dio domaće scene tada.

Također, ovdje su još i stare Majke, sa svojim prljavim garage rock singlovima, za koje se i dan danas smatraju da su jedne od najboljih Baretovih pjesama. Imamo ovdje i par stvari Kaotičnih duša, koje odišu prljavim zvukom, zatim kninski Machine Gun, pulski Messerschmitt te zagrebački punkeri Skol. Zanimljivo je to što su svi bendovi na kompilaciji (osim navedenih Skola), negdje iz ”provincije”, pokazivajući zapravo da i u manjim i nepoznatim sredinama ipak ima izvođača za koje se treba znati.

Mislim da svaki ljubitelj i kolekcionar domaće glazbe, a posebno ljubitelji one iz osamdesetih, mora imati ovaj vinil u svojoj kućnoj vinil fonoteci, koji je zapravo unikatan zapisnik jednog perioda domaćeg prljavog undergorund rock’n’rolla osamdesetih. Reizdanje kompilacije na LP-u dostupno je putem Dancing Bear webshopa (www.dancingbear.hr) po cijeni od 169kn, dok je CD izdanje samo 69kn.

1. Satan Panonski – Oči u Magli
  2. Satan Panonski – Iza Zida
  3. Satan Panonski – Lepi Mario