Datum izdanja: 8. svibanj 2020.

Producent: Ante Prgin-Surka

Žanr: Etno, punk, folk-rock, folk-punk

Trajanje: 47:46

Broj pjesama: 14

Nakon dvije godine od prvog studijskog izdanja ”Domaj” etno-punk-folk senzacija Ogenj predstavlja najnoviji, drugi po redu studijski album – ”Si Kak Jen”.

Zanimljiva kombinacija etno glazbe našeg podneblja, prepuna punk energije s prošaranom ljubavnom tematikom dobila je svoj nastavak. Domaća publika uvijek je imala poseban odnos i voljela domaće izvođače koji su znali fino upakirati domaće etno elemente sa zvukom punka, ali i stranih etno elemenata, posebno iz Irske ili Škotske. Već na prvo slušanje osjeti se veliki napredak naspram prvog albuma, upravo u svojoj širini, ali i boljoj energiji i pristupu samim pjesmama. Ubacivanje himničnih refrena dobra je ideja u kojoj pjesma bolje ulaze slušateljima u uho, a i daju bendu da na koncertima (za koje se nadam da će što prije, s obzirom na stanje u državi i svijetu) pokaže publici veću i bolju energiju, koje ove pjesme itekako imaju.

Tako je već na prvim taktovima uvodne ”Kaj Nebi Bilo”. Jednostavni dvoglasni pripjev folkloraša iz Folklornog ansambla Koprivnica uvodi slušatelja u pravu etno-punk poslasticu i pravo etno-punk glazbeno putovanje. Slično je i sa ”Zanavek Buš Moja”, koja ugodno iznenađuje kombinacijom etno instrumenata zajedno sa zvukom električnih gitara. U ”Zela Si Me” akustična gitara, zajedno s ostatkom benda vodi pjesmu, dok u zadnjem dijelu pjesme dominira električna gitara sa svojom solažom. Vedra i poletna ”Dok Sam S Tebom” sljedeća je na redu i prava je radiofonična stvar koja odmah ulazi u uho, a vjerujem i prava koncertna stvar za skakanje i plesanje. ”Šteroga Hraniš Jakši Postaja” ima pravi plesni uvod koji se vrlo brzo pretvara u energičnu punk skakalicu, dok naslovna ”Si Kak Jen” postaje pravi koncertni pogodak sa svojim vokalno-navijačkim uvodom. Kako mi se učinilo na prvu, ”Stadionska” bi mogla postati prava uvodna stvar za live nastupe, a ”Od Gori Se Bolje Vidi” njezin logičan nastavak.

Dok s jedne strane prvi dio albuma je prepun energije i brzih stvari, s druge strane ostatak albuma je nešto mirniji i ambijentalniji. Upravo se to može osjetiti na ”De Te Boli”. O ”Megle” se može reći da je svojom atmosferom pomalo drugačija od dosadašnjih stvari s albuma, kao i melankočno-ljubavna ”Naj Zameriti” s jednostavnom porukom – žene, nemojte nam zamjeriti na nekim stvarima. ”Duša” je možda i najrock stvar s albuma, u kojoj imamo i akustike, violine, usne harmonike, električne gitare i puhača, i osobno jedna od najboljih stvari sa ”Si Kak Jen”. Opet mala doza melankolije i dramatičnosti (upravo zbog svojih gudača) dolazi s pretposljednjom – ”Moreš Ti To”, koja se pretvori u pravu rapsodiju zvuka. Na samom kraju albuma imamo ”Decu Bez Mati”. Etno-punk glazbeni kaos u vremenski najdužoj stvari s albuma, koja na samom kraju najbolje sumira sve prethodne pjesme i pokazuje ono što Ogenj jako dobro zna.

”Si Kak Jen” svakako je jedan veliki korak dalje, najviše u fino posloženim instrumentima u svakoj pjesmi, koje su, kako sam i rekao već, prepune pozitivne energije iz kojih jednostavno vrište koncertni nastupi gdje bi sve te pjesme dobile svoj smisao, u kojem bi publika skakala od prvog do zadnjeg takta. Sve to upakirano je s etno zvukovima domaćeg podneblja, u kojem dominiraju violine, trzalački instrumenti, harmonike, a negdje i puhači, zajedno s punk energijom nabrijanih bubnjeva i električnih gitara. Za sve ljubitelje ovakve glazbe, ovaj album je prava poslastica za slušanje.

1. Kaj Nebi Bilo
  2. Zanavek Buš Moja
  3. Zela Si Me