Naziv albuma: Future Nostalgia

Izdavač: Warner Records

Datum izdanja: 27. ožujak 2020.

Žanr: Dance-pop, disco, pop, electro pop

Trajanje: 37:17

Jedna od najvećih pop ikona današnje moderne mainstream glazbene industrije, koja se prije nekoliko godina ušuljala na top ljestvice sa svojim hitom ”Be The One”, da bi zatim počela nizati hit za hitom, a i sve zaokružila albumom prvijencem koji je izašao 2017. godine, napokon je izbacila novi album ”Future Nostalgia”.

Iako je na prvom albumu bilo puno više pjesama, čak njih 17, koji je zapravo bio možda i kolekcija hitova s fillerima, na prvu se činilo da će Dua Lipa postati jedna od mnogih tada popularnih ženskih solo pjevačica, no, najnovije izdanje upravo diže Dua Lipu na tron strane pop produkcije. ”One Kiss” s  Calvinom Harrisom i ”New Rules” bili su njezini najjači singlovi, no ‘‘Don’t Start Now”, koji je izašao krajem prošle godine, jednostavno je pomeo sve pred sobom. Jednostavna dance stvar, s minimalnim brojem instrumenata, plesnim disco ritmom, sjela je svima na prvu. Kako je Dua Lipa i najavljivala tada, novi će album biti pun plesnih pjesama, ali nostalgičnom instrumentalnom vibrom, crpivši inspiraciju od izvođača kao što su Madonna, Moloko, Gwen Stefani, Blondie i još mnogi drugi koje je navela. U moru današnjih izvođača, koji svoje nove stvari snimaju u stilu bezvremenskog 80’s dance pop stila (što je i kod nas postalo in), Dua Lipa je tu svakako napravila najbolji posao. Vrijeme u kojem su definicija izvođača dobar singl (ubacimo tu još i dobar videospot), u kojem se rijetko nađe vremena za izdvojiti po sat-dva na dan i preslušati albume od početka do kraja, ”Future Nostalgia” ruši tu barijeru. Od prve do zadnje pjesme s albuma, sve su potencijalni hit singlovi, a svojom zaokruženom cjelinom čini album zapravo jednim od najboljih studijskih izdanja ove godine.

Na samom početku imamo naslovnu ”Future Nostalgia”, koja na prvo slušanje malo i vraća u razdoblje pop glazbe s početka tisućljeća, kada je (osobno) Kylie Minogue tada bila na samom vrhu sa hitovima s albuma ”Fever”. Odmah poslije dolazi najavni singl albuma, i jedan od vrhunaca istog – ”Don’t Start Now”. Kratki i oštri klaviri, koji vode u pjesmu koju vode isključivo ritam bubnjeva i bas gitara, nabrijavajući predrefreni te minimalistički refren, koji pred kraj zaokruže gudači, recept su za hit pjesmu. Nije ni čudo što je pjesma po svim mogućim radio postajama i koja je već postala klupski hit za puštanje. Na redu je ”Cool’‘, laganija i pomalo sporijeg tempa, pomalo nostalgična, ali opet u stilu Dua Lipe. ”Physical” imenom podsjeća na hit Olivie Newton John iz osamdesetih, koja je i usemplirana malo, možda i skida s trona ”Don’t Start Now”. Za razliku od ove, ovdje se fino može vidjeti odlična produkcija i aranžiranje kako pjesma ide, pokazujući svoju punu moć u refrenu. Na redu je ”Levitating”, koja opet sjeda na prvu i čini ju jednim od potencijalnih singlova.

Mirnija, dublja,  mračnija i dosta ležernija od drugih s albuma – ‘‘Pretty Please”, radi odličan presjek nakon dosadašnjih stvari, ali opet na temeljima plesnih ritmova. Nabrijavajući ”Hallucinate” zvuči kao idealna pjesma kojom bi Dua Lipa otvarala koncerte,  dok s druge strane imamo  ”Love Again’‘, na kojem se sempliralo ”Need you Tonight” grupe INXS. Iako su druge pjesme zvučno veći hitovi, ova je zapravo možda skriveni dragulj ovog albuma. Kao i na ”Don’t Start Now”, sljedeća je – ”Break my Heart” s receptom: dobar ritam, jaki bas, dobro posložene harme i prijelazi. I opet dobiješ hit. Pred sam kraj album, možda i najchill stvar s albuma – ”Good in bed’‘. Na samom kraju fino zaokruživanje albuma s ”Boys will be boys”, koja je zapravo svojim instrumentima iskače od ostalih pjesama. Gudači tu igraju veliku ulogu, dajući na grandioznosti i dramatičnosti.

Da, novo izdanje je svakako evolucija i napredak u odnosu na prvi album. Manje pjesama, kompaktniji, s boljom definicijom i  naravno puno upeglanija produkcija daje i puno bolje hitove, ali i bolji napredak u radu. Kako sam i napomenuo bio već ranije, u vremenima kad opet vladaju isključivo singlovi, albumi (i to dobri albumi koji se mogu poslušati od početka do kraja – i to više puta) prava su rijetkost. Iako je strana kritika pomalo i podijeljena što se tiče ”Future Nostalgie”, u vremenima kad današnji mainstream pop izvođači izbacuju samo singlove i drže se tog defaulta, Dua Lipa je mala ali bitna iznimka s ovim albumom. Futurizam današnjice, i nostalgija dobre dance glazbe iz malo dalje prošlosti svakako je dobra kombinacija za dobar slušateljski, ali i plesni trip.

1. Future Nostalgia
  2. Don’t Start Now
  3. Cool