Naziv albuma: Tužna kocka

Izdavač: Croatia Records

Godina izdanja:  2016.

Producent: Saša Karabatak

Žanr: Rock, blues

Trajanje: 46:58

Treći autorski album (Vrhunsko Dno 2012. i Odjel za žešće 2014.) Tužna Kocka sinjske grupe M.O.R.T.  objavljen je 1. travnja, a koncertna premijera održana je u sinjskoj Vojarni. Iako je album nazvan Tužna kocka, na samom coveru albuma je nasmiješena piramida s natpisom „M.OR.T.“, što u startu ukazuje da stvari nisu…  Album je načinjen od 14 pjesama, a otvara ga pjesma Grli me iz pluća s odličnim instrumentalnim dijelom, a i onim liričkim. Stihovi kao što su: “pojeo sam govno jer sam bio gladan, ta pogledaj me samo mršav sam i jadan“ već u prvoj pjesmi ukazuju da je uši više nego potrebno dobro pripremiti za ono što dolazi.  Sinjani potpisuju sav tekst osim druge numere po redu Kroz vječnost koju inače potpisuje Vladimir Nazor te Olovni vojnici koja je također prerađena i prilagođena s psovkama.

Ima tu i sprdnje s Bogom i tu ne vidim ništa loše jer: „Njegova je prva njegova i zadnja smeta mu i mrva, mirno pomiče glave sa pladnja“. Trenutno su John, Zvrk, Kikos i Mile na turneji „Na cesti“, a u istoimenoj pjesmi u samo 5:18 minuta nabrojano je sve što se može vidjeti na cesti. Stvar je vjerojatno autorske prirode što se može zaključiti iz teksta: Samo jedna cesta, uvijek novi ljudi na jednom mjestu zaspeš, na drugom se budiš. Vijuga zmija, na leđima nosi četiri prijatelja i vjetar u kosi…uzmemo li u obzir da  je takav život benda na turneji.

mort_tuzna_kocka_back

Sam po sebi album je dosta žestok, a opet nekako opuštajući taman za lagano ispijanje žestice u zadimljenom uglu sobe U najljepšoj priči. Sedma stvar na albumu Olovni vojnici zapravo je priča o manipulaciji publikom po nekom militarističkom režimu pripreme u kojem se s koljena  na koljena prenosi ludilo. Mahom podsjeća na rad kantautora Damira Avdića zbog antiideološkog teksta.

Prvi singl s albuma Plamen što kriješ je predstavljen 18. veljače sa spotom, u kojem glavnu ulogu ima najstariji sinjski bubnjar Nikica Čović.

Tužna kocka puna je života, veselja i žestokog zvuka uz prljavi Johnov glas kojeg odlično prate Zvrk  na gitari, Kikos na basu i Mile na bubnjevima. Kocka i nije baš tužna, to je najbolje prikazano u pjesmi Volim, jer tu je sve što volim ja, a vjerojatno i ti.

Da iz malog mjesta dolazi veliki bend bilo nam je jasno još kad smo 2014. počeli slušati Odjel za žešće, a možda i ranije kad smo slušali Vrhunsko Dno 2012. no jedno znamo sigurno, 2016. godine su i dalje vjerni svom stilu. Jedinstven bend koji ima album za live nastup, a ne samo da ima album. I to za kakav nastup, poznavajući njihove nastupe ovaj će album dodati još plamena njihovim znojnim nastupima. Posljednje izdanje M.O.R.T.-a dokaz je samo da imaju volje, energije i razlog popeti se na binu i svojim nepredvidivim lirikama i instrumentalnom izvedbom grliti publiku iz pluća. Uz socijalnu tematiku, pokoju šaljivu, preko bluesa i r’n’r uz koju recitaciju i poneki punk ritam, otvorena su vrata publici koja treba prepoznati potencijal benda koji će uskoro zauzeti svoje mjesto.

Album je snimljen u prosincu 2015. u mostarskom studiju MC Pavarotti. Produkciju albuma potpisuje Saša Karabatak, a mastering Goran Martinac. Fotografije albuma potpisuje Dragan Odrljin, logo Teo Župić, a dizajn Filip Omrčen (Barakokula).

80%
80%
  • 8