Datum izdanja: 08. siječanj 2020.

Producent: Doringo

Žanr: Progressive rock, instrumental, fusion, surf rock, world music, geo rock

Trajanje: 30:56

Broj pjesama: 8

Drugo studijsko izdanje glazbenog trojca Doringo je pred nama nakon prvog albuma ”Infography” koji je izašao 2017. godine.

Doringo čine: Mihovil Jurdana (bas), Damir Mihaljević (bubanj) i Doringo (gitara, produkcija). Ovoga puta, drugo studijsko izdanje ”Gužva u svemiru” donosi osam instrumentalnih pjesama koje prolaze kroz nekoliko žanrova – progresivu, surf rock, world music, ali po prvi puta Doringo predstavlja svoj novi žanr – geographical rock (zemljopisni rock) iliti geo rock. Zanimljivost tog novog žanra jest u tome što se pomoću glazbe može predstaviti neko područje, putevi, mjesta i sl., kao stari rimski putevi na Velebitu, koji su inspirirali ”Rimsku Salatu” s ovog albuma.

Album otvara ”Mrežničko kolo” koje svojim surf zvukom daje zanimljivu interpretaciju kako bi tipično narodno kolo zvučalo u ovakvom aranžmanu. Na pjesmi se također mogu čuti i puhači, ovoga puta saksofon, kojeg je odsvirao Mak Murtić. Iduća je nešto brža – ”Privid Zajedništva”, na kojoj imamo zanimljivu instrumentalnu igru električne i bas gitare, a bas klarinet koji je odsvirao Aldo Foško, daje jednu posebnu atmosferu. S ”Kineska Močvara” selimo se na Daleki Istok, a za nju je također snimljen i videospot koji je predstavio album. ”Drabo Nuevo” svojim dugačkim uvodom postepeno uvodi u glavni, rasplesani dio pjesme, a također i na neki način zatvara prvu polovicu albuma.

U drugom dijelu albuma, dolazimo do ‘‘Rimska Salata”. Jedan od singlova kojim je album i najavljen nastavlja avanturistički ton albuma. Sama stvar inspirirana je starim rimskim putevima po Velebitu. I ovoga puta na bas klarinetu gostuje Aldo Foško. S instrumentalom ”Vrlika” selimo u Dalmatinsku zagoru gdje je nalazi istoimeno kultno mjesto. Svojom atmosferom violina (koju je odsvirala Lucija Stanojević), a i ritmom, pjesma kao da vraća u neka prošla vremena, točnije srednji vijek, a tu atmosferu na viši nivo podiže i akustična gitara Orjena Riđanovića. Pred sam kraj albuma imamo ”Enofazni Števec”. Instrumental odiše progresivnim rockom, a zanimljiva je po svojoj 9/8 mjeri, koja i nije inače toliko popularna u maintream ili alternativnoj glazbi. Na samom kraju, album zatvara ”Blue House”. Električna gitara na uvodu jednostavno odiše ljetom, morskim plavetnilom i Mediteranom, i u vrlo pozitivnom tonu završava album.

Doringo nas je ovim instrumentalnim albumom prošetao kroz razna geografska područja, od Lijepe Naše pa sve do Dalekog Istoka. Glazba koja se može poslušati u ovih pola sata (i sitno) jednostavno daje jedan avanturistički duh, što je pomalo i strano za ovu našu domaću scenu, pa je ovo jedan vrlo zanimljiv pristup takozvanom žanru world musica. U svakom slučaju, jedan vrlo zanimljiv instrumentalni album koji od prve do zadnje sekunde svakog slušatelja svojom glazbom provesti kroz razna mjesta, što kod nas, što diljem svijeta.

1. Mrežničko kolo
  2. Privid Zajedništva
  3. Kineska Močvara