Izdavač: Neovisno

Datum Izdanja: Veljača 2017.

Producent: DJ VRH

Trajanje: 45:47

Broj pjesama: 15

Za par dana će nova godina, nedugo zatim u veljači sada još uvijek iduće godine ‘Split ZOO’ će ugledati svjetlost dana u cjelosti, a ususret njemu evo i recenzije ‘Finala’ nakon što su se dojmovi slegli do kraja.

Kada uvodna pjesma nosi stihove poput ‘marende su bogate-kvarat kruva i mesni‘ ili ‘dica vrte jer im starci rade za 3 i dvista‘ ne treba dalje tražiti u kom će projekt pravcu ići, a i sam naziv iste kao da je objašnjenje autorovog načina rada – ‘U glavu‘. Realan prikaz života kako u Splitu tako i u ostatku regije, bez trunke uljepšavanja, zaokružen videom u režiji Marijana Jurčevića. Publika je realno takva danas da što više traži raznovrsnost artista, a da pri tome isti ne izgubi formu i stil po kojem ga se prepoznaje, a upravo s numerom ‘Pobjeda’ Krešo ukazuje i na drugu stranu života (prije svega u Splitu/Dalmaciji) koja je itekako postojana, makar ju mi ‘obični smrtnici’ ne doživljavamo na svakodnevnoj razini.

Prvi gost na albumu je Krešin dugogodišnji suradnik Žuvi na traci pod nazivom Kalashnikov. Na prvi mah možda bi sve spomenuto u ovoj numeri izgledalo kao zamorno nabrajanje, no uđemo li dublje u riječi dolazimo do slike života splitskog puka, od uličara, preko narkomana i još podosta raznih sfera i stilova pa sve do ljudi u odijelima koji nerijetko kroje sudbinu ostalih navedenih. Pjesma koja slijedi je El Comandante koja je ugostila Žuvija i Stipu Srdelu,  bio bih neiskren kada bih rekao da me ova numera u bilo kom smislu zaintrigirala unatoč tome što je prošarana zanimljivim linijama (pretežno se odnosi na Krešin vers). Spoj droge i sporta teško da je novost i za ljude koji su u dobu da im je igranje šaha jedna od glavnih preokupacija života, a kamoli tek mlađoj populaciji. Odlična instrumentalna podloga upotpunjena splitskim žargonima koje su Krešo i Žuvi koristili tvori kombinaciju koja se zove Top Forma. Kroneri, kockari, narkomani i policija nisu neki novi pojmovi u rap glazbi, ali upotpunjeni u prezentaciju mjesta odrastanja koje je zasigurno imalo utjecaj na autorov rad, jer budimo realni Split je zasigurno grad koji ima štošta za reći, daju još jednu notu ovom albumu u kojoj se ispoljava pripadnost sredini, a numera nosi naziv ‘Kvart’ i na njoj se kao gost pojavljuje Batman3000.

U drugu trećinu albuma ulazimo pjesmom ‘50G‘, koja će sigurno ući u uši određenoj masi, no meni ovako s kritičke strane ne nosi nekakvu težinu, što ne znači da je višak ili smetnja na albumu jer se svakako uklapa u koncept projekta. Iduću traku možda bi najlakše bilo okarakterizirati kao proširenu verziju prethodne, no po mom mišljenju prilično kvalitetniju stvar prožetu šarolikijim elementima. Ovaj mini blok pjesama usko povezane priče zatvara ‘Na Sebi Ne Štedim‘. Iduća pjesma je jedina s ljubavnom tematikom Daj mi da te varam, a sam Krešo u jednom je intervjuu izjavio kako mu je to ‘najtvrđa’ pjesma snimljena u karijeri ističući direktan pristup, a na pjesmi gostuje Antonio. Još jedna razglednica načina života mlađe populacije u Splitu oslikava se u ‘Ajme‘ gdje su svoj obol stvari dali Vuk Oreb i Vojko Vrućina.  ‘Gledam šta ću puknit, jebe mi se šta ću ist‘  linija je koja savršeno opisuje naziv dvanaeste po redu numere ‘100%‘ koja još jednom direktno prikazuje ‘splitsko stanje uma’ određenog dijela populacije koja odbija živjeti u skladu sa stavovima nametnutim zakonima, već o svom načinu života odlučuje isključivo osobno.

Uz trake ‘Kamata‘ i ‘Brate‘ od kojih potonja komotno zauzima mjesto uz bok mini bloku sa sredine albuma, dolazimo do posljednje pjesme koja nosi naziv ‘Biži‘. Ova pjesma ako zbog ničeg drugog onda zbog svoje različitosti u interpretaciji i stilu izvedbe zaslužuje mjesto na ovom projektu, no na neki način kao takva nije mi legla kao završna stvar ovog albuma, što je na kraju krajeva i dalje samo moj osobni stav i viđenje te ni na koji način ne umanjuje njenu vrijednost i doprinos projektu.

Bez puno duljenja valja zaključiti kako je Krešo Bengalka u solo karijeru odlučio zakoračiti direktno, ‘U Glavu’ prikazujući okolinu oko sebe onakvom kakva zaista jest. Mnoštvo metafora i usporedbi, prošaranih splitskim dijalektom i tamošnjim žargonima podloga su za zanimljiv projekt ako ih se iskoristi na pravi način (tako da se šira masa privuče onom što joj se predstavlja bez gubljenja prvotne forme istog, bilo da se radilo o žargonima ili nekom drugom elementu). Osobno mogu reći da smatram da bi mi album bio dojmljiviji, pa vjerojatno i zanimljiviji da je kraći za 2-3 pjesme, no i u ovakvoj formi kakav je objavljen, zaslužuje visoku ocjenu zahvaljujući ponajviše autorovom direktnom pristupu svakoj od numera, u želji da što jasnije dočara sliku događanja u njegovoj okolini.

Neki singlovi sa novog albuma već su vani i po njima se može zaključiti da Krešo Bengalka sve više i više diže razinu svog talenta i znanja interpretacije i prenošenja stvarnih situacija na instrumentalne podloge. Ostaje nam da se strpimo još otprilike dva mjeseca pa da i o ‘Split ZOO’ možemo pisati u široj slici, a do tada nemojte štediti na sebi, budite u top formi i gurajte u kvartu uz 50G

1. U glavu
  2. Pobjeda
  3. Kalashnikov