Naziv albuma: Teorija ludog chovjeka

Izdavač: Menart

Datum izdanja: 23.11.2018.

Producent: Matej Zec

Žanr: Punk rock

Trajanje: 37:36

Kako je prošla, 2018. godina, bila prepuna s kvalitetnim studijskim izdanjima, i zapečatila tu godinu kao jednu od najplodosnijih ikad što se tiče domaće diskografije, u moru tih izdanja pojavila se i ”Teorija ludog chovjeka”. Bend koji je nastao na temeljima punka, zatim svoje prvo studijsko izdanje preusmjerio na klasičan hard rock, vratio se svojim korijenima i zapravo pokazao svima da je to njihov pravi zvuk. Upravo ovaj album svojim pjesmama i energijom vraća u devedesete godine prošlog stoljeća, kada su na radijima i na glazbenim televizijama vladali američki punk rock bendovi, kao što su Blink 182, Green Day, i ostali slični bendovi koji spadaju u tu kategoriju. Isto tako, vjerujem da bi savršeno sjeo kao soundtrack za neku tinejdžersku komediju ala Američka Pita ili Eurotrip, ako bi se, naravno, hrvatska filmska industrija ikad usudila upustiti u takve vode.

Uvodna s imenom ”Dobar dan’‘ puca odmah u glavu s uvodnim riffovima slušatelja tjera na šutke (i po sobi ako treba). Tu se već odmah može zaključiti da će album imati energije. I na idućoj ”Petak”, može se osjetiti duh klasičnog pop punka, koji je ovaj puta ipak produkcijski ispeglan do kraja. Na redu su i ”Ta di da do” te ”Dobra stara drama” koje zajedno s prve dvije čine jednu pop punk cjelinu, koja podsjeća na vrijeme kad je Kinoklub vladao radijskim eterima, ali ovaj puta, u slučaju EoT-a, stvarno ozbiljnije. Na ”Moment’‘, očito je da su morali malo preokrenuti smjer i ubaciti nešto puno žešće, i to u obliku metala. Definitivno koncertna stvar za headbengat. Povratak u pop punk vode dolazi s pjesmom ‘‘Nažalost u pravu”, s a capella uvodom, što je stvarno ugodno iznenađenje. Na taj se uvod, naravno ubacuje cijeli bend i tu kreće ”peglanje”. S ‘‘Intelektualna’‘ se ritam malo smiruje, prelazi se u plesni ska ritam, tekstom koji priča o alkoholiziranju.

U drugom dijelu albuma što drugo nego – ”Svaki dan rođendan”. S punka, prelazi se na malkoc mekši rock zvuk. Na idućoj, opet povratak na pop punk, s pjesmom ”Karma”. ”Feelgood’‘ atmosfere, svojim instrumentalnim dionicama na koje se nadovezuju dupli vokali, jednostavno vrati u devedesete godine prošlog stoljeća. Da je bar MTV ostao onaj isti stari, jer sam uvjeren da bi neke od pjesama s ovog albuma svakako bile puštane u svom programu (a možda i neke uzete za intro neke serije/filma). Nakon puno distorzije, na ”Nema smisla” imamo i malo akustične gitare, s najboljim receptom – mirne kitice, nabrijani refreni. Pred kraj samog albuma, dolazimo do ”Patnji mladog meteorologa”. To je, kad se malo bolje pogleda, zapravo službeno zadnja pjesma albuma, koja od prve do zadnje sekunde, zapravo sumira sve pjesme s albuma – od žestine, pop punka, višeglasjem i ritmom koji tjera na skakanje. Kao bonus pjesme, tu su ‘‘Božić je’‘, koja je izašla 2017. godine, ali i jedinu pjesmu na albumu koja je snimljena na engleskom jeziku, pravu metal stvar – ”Down Below”.

U diskografski bogatoj domaćoj produkciji, u moru odličnih albuma koji su se nizali jedni za drugim, između ostalih je provirila i ”Teorija ludog chovjeka”. Iako, nažalost, previše se pažnje i ne obraća toliko na punk albume, ovaj album je jedna velika iznimka, upravo zbog tog što se EoT odvažio na sasvim novi zvuk. Uvjeren sam da se tog smjera trebaju držati i dalje te da će i iduća izdanja biti još i bolja od ovog.

1. Dobar dan
  2. Petak
  3. Ta di da do