Naziv albuma: Young

Datum izdanja: 7. prosinac 2018.

Producent: Antonino Šimić

Žanr: pop rock, pop, singer-songwriter

Trajanje: 43:50

Nakon čak tri godine od kada je izašao prvi službeni singl i nakon koncertne promocije u malom pogonu Tvornice Kulture u rujnu ove godine, mladi zagrebački kantautor Matt Shaft službeno je objavio svoj album prvijenac sa simboličnim imenom – ”Young”. Mladi i perspektivni glazbenik koji je svoj rad započeo na engleskom jeziku i tako ušao u domaći kantautorski krug s glazbenicima poput Lovely Quinces i Irenom Žilić, nakon nekoliko singlova odvažio se i na prvi album, koji bi zaokružio jednu autorsku cjelinu. Album s devet pjesama, kroz koje se proteže ljubavno emotivna tematika, nošen je zapravom zvukovima akustične gitare i violine, na koje su nadodani razni elektronski zvukovi, bubnjevi i električne gitare. Kako je Matt sam izjavio, rad na albumu se zapravo odužio, jer su stari singlovi bili dorađeni u studiju, a inspiracija za to mu je došla upravo od uzora – svjetski poznatih pop izvođača, koje se zapravo može poprilično čuti u samim pjesmama albuma. Isto tako, kako je opisao, svaka pjesma ima svoju priču te upravo opisuje sam naziv albuma – pomalo naivna i mladenačka razmišljanja prema životu.

Album otvara pjesma ‘‘Move On”. Lagani klavir, nošen pozadinskim zvukovima, polako uvodi slušatelja u glazbenu priču albuma. S klasičnom recepturom ubacivanja novih instrumenata tijekom cijele pjesme, mogu se čuti i dionice samih violina, koje daju mali sentimentalni ambijent. No, već na drugoj ”Hey Tonight’‘, ima malo veseliji ton, s mirnijim kiticama i nabrijanim refrenima. ”My Love’‘, već na prvo slušanje, spada u one pjesme u kojima se na prvu mogu osjetiti utjecaji stranih pop rock izvođača, što je zapravo i dvosjekli mač. Neki će to protumačiti kao kopiranje, a neki kao autorsku inspiraciju dobivenu slušajući te izvođače. Gitarski i ritmički nabijena ”Magic World” svojim ambijentom podsjeća na engleske pop rock bendove koji su vladali radijskim eterima tamo od 2000-ih godina, isto tako, pjesma je izašla kao i singl, za koju je izašao i videospot koji je snimljen na samoj koncertnoj promociji u Tvornici Kulture. Na samoj sredini albuma dolazimo do ”Only You”. Kroz nekoliko slušanja, može se zaključiti kako bi pjesma bila idealni singl. Ritam za njihanje, dobro posloženi aranžmani i radiofoničan ambijent. No, već na idućoj ”Give Me a Chance’‘ dolazimo opet do onog problema utjecaja. Već na prvo slušanje se osjeti previše stranih bendova. Isto tako, pred sam kraj albuma, posljednje pjesme kao što su ”Say” te ‘‘Beat of My Heart”, koja svojim aranžmanom spada u onaj mainstream dio pjesama s četiri akorda, iliti ”four chord song”, no svojim interesantnim aranžmanima stvaraju zanimljive pop numere. Na samom kraju albuma, ”Worry” malo razbija tu pop monotoniju i sasvim ugodno završava sami album.

Utjecaji su uvijek dobra stvar, no kako sam i naveo u samom preslušavanju, nekad je tih utjecaja možda i previše. Album je odlično koncipiran i ide iz pjesmu u pjesmu, no neke pjesme jednostavno previše vuku na strane pop bendove, i tu se u nekim trenutcima izgubi sama čar slušanja. Pjesme na engleskom mu odlično leže, no kantautorski rad na hrvatskom jeziku (koji sam do sada čuo) je svakako kvalitetniji od ovog. Ovaj album jest, kako je Matt rekao, zbirka mladenačke naivnosti, koja je vjerojatno tada bila bitan faktor i inspiracija u stvaranju pjesama, ali je zapravo i kolekcija pjesama koje su itekako radiofonične. S nestrpljenjem se iščekuje album na hrvatskom jeziku.

1. Move On
  2. Hey Tonight
  3. My Love