kymera_cravingtheunreachable

Naziv albuma: Craving The Unreachable

Datum izdanja: Studeni 2017.

Žanr: Metal

Trajanje: 43:37

Originalno objavljen 2011., a kasnije reizdan 2013. godine pod etiketom Miner Records, album “Stillborn” grupe Kymera bio je jedan od pokazatelja mjerljive kvalitete na domaćoj/balkanskoj metal sceni. 2017. godine Miner Records ponovno je u ulozi izdavača i diskografskog promotora novog, drugog izdanja ovih osječkih metalaca naslovljenog “Craving The Unreachable“.

Koliko ekipa “žudi za nedostižnim” na drugom studijskom uratku? Trenutno bih, nakon nekoliko preslušavanja, zaključio kako to “nedostižno” u vidu produkcije, pronalaženjem alternativnih metal pravaca i sviračkih tehnika ne postoji, niti ovdje predstavlja neku važnost. Kymera svira moderni death i thrash metal koji u sebi sadrži razne stilske, aranžerske i zvukovne reference na svjetske metal bendove tog žanra, s izraženom željom za eksperimentiranjem, inovacijama i ponešto drugačijim soundom nego na što je uhodano metal uho naviklo. Bend se trudi utjecati već na prvi dojam pri slušanju povremenim mijenjanjem stilova, dovođenjem raznolikih gostiju na pjesme, a upravo to je utjecalo da novi materijal nipošto ne bude monoton ili jednoličan, što zna biti nerijetka boljka mnogim bendovima sličnog žanrovskog usmjerenja.

Ipak, ne mogu reći da me je to iznenadilo; riječ je o odlično uvježbanim i uhodanim sviračima koji iza sebe imaju mnogo koncerata i studijskih iskustava. S time da je ovoga puta riječ i o novom imenu u sastavu: Tihomir Mor – Tiho, koji je zamijenio dugogodišnjeg bubnjara Eldara Ibrahimovića, no Eldar je naveden na bookletu albuma kao tadašnji aktivan bubnjar pri izradi pjesama i pri produkciji istih. Okrenimo se odmah samom sadržaju albuma: za sve tekstove zaslužan je pjevač Ivan Pripuzić, dok su za layout i art albuma zaslužni All Things Rotten. Na albumu se nalazi jedanaest pjesama, od kojih smo dvije mogli čuti ranije kao singlove, a koje se nalaze u “Bonus” dijelu izdanja.

Album otvara pjesma Mental Wounds, na kojoj kao vokal gostuje Jadranka Tzeetzah Stanić (poznata po radu u bendovima Superhammer, Elsewhere Shine i Creation Of Nothing). Pjesma kreće lagano, da bi nakon Jadrankinog vokala čuli oštri Ivanov growl koji radi izmjene načina pjevanja u refrenu: “Crawl back and try to cope with, wipe all the worries away…”. Mechanic Slave druga je pjesma nabijenog tempa i nabrijanog sviranja, no nekako sam kod nje više pažnje posvetio pomalo uznemirujućem tekstu, uznemirujućem iz razloga što nas, svekoliko pučanstvo, tematika pjesme nesuptilno opisuje u sadašnjici, a može opasno dočekati i iza ugla, u ne tako dalekoj budućnosti: “Designed to obey, created not born, opressed by the degenerate urge to reign…”. Slijedi najavni singl Red gdje ponovno uskače Jadranka za mikrofonom, a u njoj možemo čuti odličnu kombinaciju bubnjeva i bassa na početku koji postepeno tjeraju na headbanganje. Red je korektna stvar za izbor najavnog singla, predstavnica modernog metala koja govori o tragičnoj ljubavi (ili bilo kakvom ljudskom odnosu, ovisno o interpretaciji). Beyond je pjesma koju smo također već mogli čuti 2015. godine, no tada u suradnji s osječkom bubnjarskom skupinom RitmOs. S obzirom da se i ta verzija nalazi na samom kraju albuma, kao i samostalna bendovska, opisat ćemo je kao mračnu pjesmu također tmurnog karaktera, veoma prikladnom za benganje i live nastupe, s time da je verzija s RitmOsom dodatno pojačana bubnjevima i udaraljkama.

Slijedi jedna tematska, točnije likantropijska pjesma pod nazivom Inside I. Tekstualno, riječ je o unutarnjem previranju pojedinca koji je ustvari vukodlak, a ovu interesantnu pjesmu i tematiku upotpunjuje adekvatni stihovi s istaknutim taglineom: “Animal and man becoming one…”. Naslovna pjesma albuma, Craving The Unreachable, također govori o unutarnjim previranjima pojedinca, kao i o svjesnosti nekog oblika depresije i nemoći. Smatram izrazito pozitivnom stavkom što sam na prvom slušanju bio došao do sredine albuma, a teme i aranžmani su bili izmjenjivani, nadograđivani i raznoliki. Bestial Lust govori o ubilačkom nagonu, bijesu, a takvog naboja je i tempo i dinamika, agresivnog karaktera, a nakon nje slijedi apsolutni kontrast – lagan, ambijentalan instrumental Morena Pletikosića, još jednoga gosta na projektu i u pjesmi Return To The Unknown, koja je poslužila kao svojevrstan skit i prijelaz u posljednju stvar regularnog dijela albuma – A Runaway Incarcerated. Na Bonusu se nalaze spomenuta Beyond sa suradnjom i pjesma Rust, koja potječe originalno s prvog albuma, ali njena redizajnirana verzija snimljena za potrebe spota iz 2014. godine našla je mjesto na ovom albumu.

Da ne duljim puno, Osječani su još jednom napravili vraški dobar i kompetentan album, sa smislom za odličnu produkciju i raznolike i pamtljive aranžmane provučene uglavnom kroz death i thrash zvuk. Da je krvna slika domaće metal scene i njene praćenosti imalo bolja i razvikanija, mnogi bi se slušatelji iz drugih krajeva Hrvatske i Balkana iznenadili kada čuju kakav bend imaju u svojoj neposrednoj blizini ili susjedstvu. Nadam se da će s vremenom većina to i primijetiti.

1. Mental Wounds (ft. Jadranka Tzeetzah Stanić)
  2. Mechanic Slave
  3. Red (ft. Jadranka Tzeetzah Stanić)