Izdavač: IDJ Videos

Datum izdanja: Prosinac 2017.

Producent: Mihajlo Stojadinović

Trajanje: 24:16

Broj pjesama: 7

Prije točno deset godina na datum 15. prosinca, u doba kada Internet nije imao ovakav obujam i brzinu te samim time i širenje glazbe među publikom, izašao je album grupe VTO – ‘Nema Nazad’, a sada nam za obljetnicu tog projekta stiže ‘Priču Da Skratim’ .

Pošto je situacija takva da će ovu recenziju čitati, kao i slušati ovaj album publika koja je bazirana na hip hop, za početak bih htio da razgraničim situaciju sa izdavačem. IDJ Videos je u svojoj suštini izdavač među čijim se projektima može naći bukvalno rečeno svega i svačega secirajući žanrove, pa će neke možda buniti odakle dva izvođača koji svoj cjeloživotni rad predstavljaju kao ‘underground rap’ u suradnji sa nekim tko dobar dio svoje zarade uzima na pjesmama ‘narodnjačkog’ karaktera. Situacija s izdavačima u cijeloj regiji je vjerojatno dobro poznata svakom slušatelju alternativnih pravaca glazbe, a još više samim umjetnicima, koji u nedostatku kvantitete kvalitetnog i poštenog suradnika moraju birati između ponuđenih, onoga koji će im donijeti najveću korist. No, tada, što je dokazano već u bezbroj slučajeva, glavnu priču vodi izdavač sa svojim uslovljavanjem umjetniku, što nerijetko dovodi do toga da izvođači počinju snimati pjesme koje su im nametnute, a po strani ostavljaju svoj primarni rad. Na svu sreću ovaj slučaj nije takav, jer su reperi zadržali formu glazbe kako su radili do sada, a usput dobili adekvatan prostor za reklamu u režiji izdavača.

Krenimo i sa samim projektom, u koji nas uvodi pjesma ‘Novo Jutro Novi Dan’ za koju je i objavljen video, a proizvod je suradnje s producentom iz Nizozemske Tantu Beats. Slobodan sam reći da je prva numera odraz rada izvođača u svim proteklim godinama danas iskusnijima za više od desetljeća, a kao dodatak izdvojio bih stih iz refrena ‘Prvo kafa, pa pljuga, zatim oči otvaram’ koji kao fraza poprima oblik koji izražava stanje ponašanja nezanemarivog dijela mlađe populacije u većim sredinama (za naše prilike većim). Pjesma ‘Sve vreme sam u priči’ priča je o zajedništvu unutar određenog kruga ljudi te distanci k ljudima izvan njega, a mogli bismo reći isto tako i da nosi nekakvu ‘životnu uputu’ slušateljima kroz stihove u oba dva versa. Reprezent (samog sebe, mjesta odrastanja/trenutno života) je kao stil u rapu sam po sebi jako zastupljena kategorija, a isto tako je i u slučaju ova dva artista (tko je pratio dosadašnji rad znat će) pa je tako svoje mjesto pod rednim brojem 3 zauzela numera ‘Dete Bloka’.

Odrastanje u Beogradu u doba koje kao i u cijeloj regiji tih godina nije bilo nimalo obećavajuće niti mirno, može stvoriti dobru podlogu za ovakvu temu što se i dogodilo, a na pjesmi su ugošćeni Mihilow i Annie Lolla, dok je po meni subjektivno detalj koji se ističe Flameov instrumental koji je cijelu priču zaokružio dajući joj svoju dimenziju koja se odlično uklopila u vokale. ‘Kao Sunce’ pjesma je koja nosi trik pitanje, o čemu govori, o ženi ili o glazbi. Ostavit ću vam da sami prosudite. ‘Nije nas ubilo’ je još jedna pjesma koja priča o životu/preživljavanju i odrastanju te o zajedništvu među ljudima koje situacije i vrijeme čine svakodnevno u ljudskim životima. ‘U šteku masu rima’ je za mene jedna klasična reperska priča koja na pojam onih artista koji dozvole da im izdavač diktira formu rada (pogledaj na vrhu) gleda negativno uz neodobravanje takvog pristupa radu. Svoj obol ovoj traci dao je i BKO sa skrečevima. Posljednja pjesma nosi naziv kao i sam album, a gostuju Flame i Mihilow. Za kraj priče artisti su izabrali još jednom temu povezanu s okolinom kojom su okruženi, a sve to kompletirali su pjevnim refrenom koji po meni osobno nije bio najbolja opcija, ali svakako treba priznati da se pristojno uklopio s vokalima i instrumentalom u jedan prolazni koncept.

Prije nego što zaključim stvar cjelokupnim dojmom, htio bih ukazati na Flamea koji je sa 6 instrumentala i cjelokupnim aranžmanom dao doprinos po meni na istoj razini kao i sami artisti, vjerujem da bi se i oni složili da je zaokružio priču baš onako kako su i zamišljali.

Svakako treba reći kako ovo nije album koji zadire u neke teme šire od onih koje sam spomenuo gore, neće biti apstraktnih multija, direktnog prozivanja sistema i tema sl. tome, već je ovo jedna reprezent priča koja ostaje kratka za još nekoliko pjesama za koje smatram da su artisti sa svojim kapacitetom mogli složiti te prošarati raznim temama. Iako sam očekivao iskreno još nešto više od ovog projekta, pjesmu ili sporedni detalj što će se posebno istaknuti, objektivno mogu reći da su LMR i VICE ispunili optimum iščekivanja, zadržali formu rada te onom dijelu publike koja favorizira reprezent stil repanja poklonili jedan pristojan album koji će potpomognut suradnjom sa IDJ doprijeti do malo šire mase te možda još ponekog privući ovom pravcu.

1. Novo Jutro Novi Dan
  2. Sve vreme sam u priči
  3. Dete Bloka ft. Annie Lolla, Mihilow