Naziv albuma: Third Sun From the Stone

Izdavač: Dancing Bear

Godina izdanja:  2015.

Producent: Chui & Hrvoje Nikšić

Žanr: Jazz fusion, electronic, experimental jazz, ambiental

Trajanje: 00:46:08

“Chui is here to stay“, naziv je posljednje pjesme sa prethodnog albuma „The Second Arrival“ svemirskog jazz projekta,  iza kojega stoji ponosan trojac – Toni Starešinić  – zadužen za rad na klavijaturama i elektronici, Vojkan Jocić  na saksofonu i elektronici, te Janko Novoselić  na bubnjevima i udaraljkama. Prvo sljetanje ovog projekta na Zemlju zabilježeno je 2012. godine,  u nešto drukčijoj postavi u kojoj je uz osnivača Tonija Starešinića bubnjarske dionice odrađivao  Đuro Dobranić, a trubu Andrej Jakuš, koji su također zaslužni za bogaćenje zvuka na drugom albumu. Naziv prethodno navedene pjesme navedene definitivno je opravdan i nadam se da će „svemirac“ Chui ostati još dugo vremena ovdje, jer to definitivno zaslužuju.

2016-01-15-chui-2

Novoj postavi u pomoć pri snimanju pristižu kontrabasist Tihomir Hojsak, gitarist Vanja Kevrešan, basist Konrad Lovrenčić, producent Koolade, reper Fil Tilen, te Hrvoje Nikšić zadužen za analogne zvučne efekte, uz čiji zajednički rad nastaje treći Chuijev album – „Third Sun From the Stone“. Album je stekao velike pohvale glazbenih kritičara, nacionalnih i regionalnih medija, te se zasluženo našao na vrhovima glazbenih ljestvica.

Chui ostaje vjeran svom prepoznatljivom zvuku, fuziji jazza, te elektronske, ambijentalne glazbe. Zvuk novog albuma okarakteriziran je sličnim melodijama prijašnjih albuma, iako se mogu čuti preinake u obliku progresivnog rocka i fusiona s početka sedamdesetih, ali na svojstven, prepoznatljiv zvuk genijalnog Sterešnića uz melodične i psihodelične melodije na pianetu i microKorgovom sintisajzeru, plesnim basevima, atmosferičnim tonovima i zvukovima Jocićevog saksofona koji je u ovom izdanju nešto izraženiji nego na prijašnjima.

Album je označio 2015. godinu velikim brojem uspjeha, pohvala, promotivnih koncerata u kojima Chui sve brže prikuplja nove slušatelje diljem Hrvatske i regije. Sastojci ovog izvrsnog albuma šest je regularnih pjesama, te dvije bonus pjesme; od kojih je jedna Kooledeov remix pjesme „Can we be friends?“ s prethodnog albuma, te singl „Okrenuli smo leđa Suncu“ snimljena s reperom Fil Tilenom.

Otvaranje albuma započinje kratkom ambijentalnom i sanjivom „What tommorow brings today?“ naglašenu basom i psihodeličnim zvukovima sintisajzera, uz pratnju snažnih tonova saksofona i isprekidanim i kompleksnim ritmovima bubnjeva.

Nakon nježnog uvoda, Chui nastavlja sa obradom tematskog soundtracka iz filma „Terminator“, originalne skladbe Johna Williamsa, na svojstven i kreativan način, praćen toplim zvukovima saksofona, te snažnih pozadinskih zvukova orgulja. Sljedeća skladba, „Riding Rocket“ započinje improvizacijskim zvukovima bubnjevima i elektronike koja nam ostavlja dojam uvlačenja u vrtloge svemira, te se u nastavku pretvara u upečatljiv Chuijev zvuk praćen ritmičnim i naglašenim zvukovima bubnja i plesnih ritmova basa, prevdođenim dominantnim zvukom saksofona koja nam prikazuje kakav je to osjećaj upravljati raketom.

Nakon sljetanja Chuijeve rakete na „Third Sun From the Stone“, uz duboke akustične, rekao bih sakramentalne zvukove prelazimo na dominaciju Hosjakovih dionica kontrabasa koji uz ostatak benda i izvrsan Jocićev rad na saksofonu čine zanimljiv prikaz Chuijevog putovanja. U nastavku doživljavamo Chuijevu transformaciju u skladbi „Shape Shifter“  podjeljenu na dva dijela; prvi agresivni, okarakteriziran eksperimentalnim dionicama gitariste Vanje Kevrešana, nakon čega se oblik skladbe pretvara u laganu, toplu fazu okarakteriziranu krautrockovskim zvukovima, dominantnih elektroničkih dionica sintisajzera, te pratnje orgulja i saksofona.

Regularni dio albuma završava po mom mišljenju najljepšom skladbom ovog impresivnog svemirca – „Will I Ever See You Again?“  Preslušavanjem albuma, za oko i uho zapeli su mi nazivi pjesama koji se izrazito lijepo spajaju sa glazbom i osjećajima koje nam Chui prenosi. Tako je i kod ove skladbe, koja ostavlja nostalgičan i sjetan osjećaj praćen psihodeličnim, eksperimentalnim zvukovima elektronike, u stilu Tangerine Dreama, kojima se u nastavku kao šlag na tortu pridružuju impresivni sjetni zvukovi saksofona i ritmičnih bubnjarskih dionica.

Kraj albuma označen je dvijema bonus skladbama, Kooladeovim eksperimentalnim, glitch remiksom „Can We Be Friends?“, te zanimljivim spojem glazbe sličnoj „Will I Ever See You Again?“ i fluidnog i lirički jako kvalitetnog repanja Fil Tilena u pjesmi “Okrenuli smo leđa suncu” koja obrađuje temu socijalnih problema koji nas svakodnevno okružuju.

Zaključno, album „Third Sun From the Stone“ je definitivno najkompletniji i najkvalitetniji proizvod ovog malenog svemirca, koji definitivno zaslužuje pohvale i priznanja koje u posljednje vrijeme dobiva. Možda ne zbog nedostatka noviteta kod ovog trojca, već zbog kompletnog sazrijevanja, kreativnosti i jedinstvenosti koju nam prezentiraju. Nadamo se da će bend i dalje napredovati, te svojim kvalitetnim radom privući još više ljudi diljem Hrvatske, regije, ali i ostatka svemirskih prostranstava.

1. What Tomorrow Brings Today
  2. Terminator Theme
  3. Riding Rocket