Naziv albuma: Fire in Cairo

Datum izdanja: 28. travanj 2019.

Producent: Matej Gobec

Žanr: Alternative rock, garage rock, indie rock, pop rock

Trajanje: 47:45

Zagrebački alternativni rock četvorac Fire in Cairo novo je ime na domaćoj alternativnoj glazbenoj sceni, u  sastavu: Mate Ponjević (gitara i vokal), Filip Mlinarić (gitara), Ivan Džajić (bas) te Dario Sušanj (bubnjevi).

Uz tu standardnu postavu, na debitantskom albumu dečki su svoj zvuk proširili i sa zvukovima sintesajzera, puhača te perkusija. Već na prvo slušanje albuma, očito je da su inspiraciju svog zvuka vukli iz bendova kao što su Arctic Monkeys ili Red Hot Chilli Peppers, što je recept za odlične pjesme, ali i pomalo dosadnjikavu šprancu. No, jedna od zanimljivosti jest svakako Matin vokal, koji šara između grungea, ali i falseta te mekših dionica, dajući mu veći prostor za eksperimentiranje s pjesmama.

Već pri  samoj uvodnoj stvari – ”Love and Desire”, dobivamo zanimljivu kombinaciju post-rocka i synthpopa, koja pomalo vuče na psihodeliju. Već na drugoj pjesmi, dolazi iznenađenje. ”Disclosure” sadrži ono što prva pjesma nema. Od Rock-synthpop kombinacije, prelazi se malo na funky zvuk. Na ”Show me fire”, dolazi do smirenja tempa, za razliku od prve dvije, pa se više igra na atmosferu same pjesme, i kombiniranje aranžmana u kojem svaki instrument ima svojih ”pet minuta”. ”Spin my Mind” je slične atmosfere, ali u njoj više dominira bas gitara koju nadopunjuje bubanj, pa se dobije feeling kao da slušaš neku grunge pjesmu s američkog kontinenta iz devedesetih godina prošloga stoljeća. Na ”Pirate” imamo refren koji sjeda na prvu, ponajviše zbog svoje melodioznosti, no ona je zapravo samo uvertira u jednu od najboljih pjesama s albuma – ”Butterfly”. Savršeno sjedajući na sredini albuma, donosi odličan balans između prvog dijela albuma, koji je više nekako nabrijaniji od  onog što će uslijediti poslije.

Na ”8 Rounds”, ritam se malkoc smiruje, ali je zvuk svakako konkretniji. Od uvodnog višeglasja, na koje se ubacuje cijeli bend, pa do Matinog malo prljavijeg vokala i odlično posloženih gitarskih dionica. ”Anyhow” je najambijentalnija stvar s albuma, počevši od samog uvoda, pa do laganih perkusija, koje pjesmi sasvim drugu dimenziju, ali s malim elementima grunge glazbe devedesetih. Pred sam kraj albuma, slična stvar, kao s prethodnom, dolazi u obliku pjesme ”Shallow”. No, ovoga puta, u pjesmi dominiraju električne gitare. Na samom kraju albuma, nalazi se ”Heavy Lift”. Vremenski najduža, logičan je odabir da sjetno završi i zaokruži cijeli album, uz naravnu malu dozu žestine pri kraju.

Fire in Cairo album je prvijenac benda koji očito zna što želi, i koji je polagano zagrebao površinu onoga što želi biti. Od prve do zadnje pjesme, pokazali su da mogu zaći u razna eksperimentiranja sa zvukom, dobro balansiranje zvučno ”agresivnijih” pjesama s onim nešto lakšim, ali i vokalne mogućnosti samog vokala koje zalaze u nekoliko žanrova, s nekoliko vrhunaca kao što su Butterfly ili Anyhow. Sve ovo su stvari s kojim je prvi album ”razbuktao vatru” koju ovaj bend očito ima, i koja će biti još jača ako bend nastavi u ovom smjeru. Vidjet ćemo što će nova studijska izdanja donijeti, ali svakako sam uvjeren da će biti još bolja.

1. Love and Desire
  2. Disclosure
  3. Show me Fire