Naziv albuma: Ispod kože

Izdavač:  Aquarius Records

Datum izdanja: 1. listopada 2018.

Producent: Boris Štok / Darko Terlević

Žanr: electro-pop

Trajanje: 58:12

Godinu dana nakon što je objavio predstavljajući EP “Puls”, riječki glazbenik Boris Štok popunio je samostalni repertoar objavom full-length albuma naziva “Ispod kože”. Nekadašnji frontman grupe Quasarr i Manofona odlučio se krajem 2016. godine na potez samostalne karijere, a od tada se s određenim brojem singlova uspješno zavrtio na radiju i televiziji putem spotova te na neki način široj publici približio svoj solo projekt.

“Ispod kože” predstavlja dvanaest pjesama od kojih smo pet pjesama čuli na ranije spomenutom EP-ju, dok je ovogodišnje izdanje popraćeno singlovima “Baby, Baby”, duetom s Chuijem “Pogledaj” i pjesmom “Dodiri”, objavljenom netom prije samog albuma. Iako Štok ne bježi i ne skriva nekakve svoje utjecaje te prepoznatljivu atmosferu Quasarra, primjetno je kako je sound dotakao određeni eklekticizam i promjenu prema radiofoničnijem pristupu, očigledno iz namjere da se zvuk predstavi većem broju ljudi i da, sve ono što nažalost nije uspjelo Quasarru, šire slušateljstvo može osjetiti. Iskreno se nadam da će se to jednom i dogoditi.

Štok posjeduje ugodni bariton koji iz dubokih tonova može otići u zamjetno visoke tonalitete, a da pritom njegova prepoznatljivost ostane autentična, s emotivnim nabojem i senzibilitetom koji lako može doprijeti do slušatelja ukoliko se imalo udubi u preslušavanje materijala, bez suvišnih usporedbi njegovog glasa s nekim etabliranim imenima domaće scene, za koje ćete, bez da ih spominjem, odmah povući paralele. Kroz većinu pjesama proteže se zvuk elektroničkog i synth-popa uz povremene uplive gitarskog zvuka i dark wave elemenata, a tekstovi su mahom motivirani ljubavnim i ljudskim odnosima općenito. Produkcijski gledano, album je ispoliran i vrlo čisto mixan i masteriziran, što je također postala prepoznatljivost u Štokovom izričaju te jedan od najjačih aduta studijskih snimki.

Od najzanimljivijih stvari mogao bih izdvojiti, osim ranije spomenutih s EP-ja “Puls”, numere “Ostani”, “Jeka” i duet s Chuijem “Pogledaj”. Primarna osobina i adut Borisove pjesmarice, barem u slučaju ovog albuma, mogla bi biti kreativa stvaranja uhu pamtljivih, catchy refrena koji se lakše upamte nego dosadašnji uratci te bi to mogao biti dobar okidač za puno veći broj okupljenih na nekim od klupskih koncerata, no vrijeme će najbolje pokazati kako će “Ispod kože” stasati među slušateljstvom. S obzirom na promotivni koncert u zagrebačkoj Tvornici kulture, kao i u riječkom Pogonu kulture, nekolicina vjernih, a i dostatna brojka novih fanova već razumije konceptualnost i kontekst novijeg, drugačijeg izričaja.

Recenzija: Boris Štok – Puls (EP)

Kako je već spomenuto, vrlo moćne pjesme upravo su dueti s drugim glazbenicima, a oni s nalaze na samom kraju albuma, “Ove misli” s odličnom Yayom te suradnja s Chuijem, koja služi kao savršena promjena i iznimka dosadašnjeg (š)toka zvuka i primordijalnog pristupa ovom materijalu.

S obzirom da je poznato da kod nas stvari ne idu tako lako i da je potrebno dosta vremena i volje da se nešto alternativniji zvuk probije u etere i “estradu”, Borisu želim ono što sam želio i nekadašnjoj mu grupi – adekvatni proboj u mainstream te zasluženo mjesto pod suncem. S povećanjem repertoara to bi se vrlo lako moglo i dogoditi.

80%
80%
  • 8