Naziv albuma: Black Waters

Datum izdanja: 26. studeni 2018.

Producent: Nikola Vranić

Žanr: singer-songrwriter, blues, piano

Trajanje: 15:18

Broj pjesama: 3

Nedugo nakon EP-ja “Tales From The Forest” objavljenog u ožujku 2018. godine, zabočki kantautor J.R. August aka Nikola Vranić ponovno donosi, peto po redu, EP izdanje pod nazivom “Black Waters”. Kada je krenula Indiegogo kampanja negdje sredinom 2017. godine, kako bi se skupile financije za prvi full-length album “Dangerous Waters”, bio sam uvjeren kako ćemo ove godine svjedočiti “dugometražnom” projektu jednog od zanimljivijih domaćih glazbenika, no to se nažalost, kao ni official objava istoimene odlične pjesme koju izvodi na koncertima, nije dogodilo. Zauzvrat, može se reći, dobili smo kratko izdanje od tri pjesme koje su trebale pripadati “opasnim vodama”. Album je snimio, mixao i masterizirao Dražen Završki, dok je album producirao, napisao sve tekstove i ukomponirao Nikola Vranić.

Koliko god njegova izdanja budu kratka i ostave nas “kada je najubojitije“, August formu opravdava sadržajem, koji je itekako bogat, konceptualan i jezgrovit.  Na svim dosadašnjim albumima, a pogotovo na “Black Waters”, zamjetno je autorovo koketiranje s mračnim, molskim i nerijetko melankoličnim motivima koje kroz impresivne aranžmanske bravure ispoljava zajedno s jednako tako impresivnim tekstovima na engleskom jeziku. Nakon smirujućeg, ali duboko emotivnog i intimnog EP-ja “33”, gdje je jedan od ključnih fokusa bio na biblijskim motivima, ovdašnji tekstovi luče motive iz prolaznosti te individualnih preispitivanja samoga sebe. Ako ste J.R. Augusta ikada slušali uživo, znate kako uz sebe nerijetko ima i popratni zbor, koji veliku ulogu igra na ovom i prethodnom izdanju.

EP započinje pjesmom “MindHeart“, koja najviše osvaja interesantnom igrom riječima, stavljajući čovjekov um i srce u misaoni sukob te ih vješto ispresijeca kroz promjene tempa i tonaliteta. U sljedećoj, “Hold Your Horses“, J.R. August nam dočarava svu raskoš svog vokala, provedenu kroz određene falsete, no s vrlo upečatljivom bojom i nabojem. Tematski, i ovdje je riječ o nekakvoj vrsti smiraja i pomirdbenosti morala, osjećaja prema drugima i samome sebi te ljubavi: “Love is patient, true love is kind/blind It doesn’t envy, doesn’t boast, it isn’t proud It’s not selfish, keeps no records of wrong…”. Priču završava “When I Wake Up Tomorrow“, gdje se po stihovima može asocirati na cohenovsku jednostavnost i minimalizam, ali i snažnu efektivnost i prenošenje poruke, gdje nanovo klavir i zbor predstavljaju ključne čimbenike.

August je zbornim pjevanjima dosegao jednu sasvim novu dimenziju te napravio progresivnu sekvencu domaće diskografije, waitsovskim životnim tekstovima intrigantnih likova i mračnih dosjetki, moćnim klavirom koji već sada prilično prepoznatljivo zvuči pod Augustovim prstima te uistinu impozantnim i dojmljivim melodijama. Još od EP-ja “Tea Party With Mr. Death” osjeti se ta lounge, barovska atmosfera, a svakome od vas želim da se u jednom od noćnih izlazaka slučajno zaputite u jedan zadimljeni bar i da vas dočeka live pjesmarica J.R. Augusta te da se upoznate, ako već niste, s ovim nadarenim i talentiranim umjetnikom.

1. MindHeart
  2. Hold Your Horses
  3. When I Wake Up Tomorrow