Naziv albuma: Malo Magle, Malo Mjesečine

Datum izdanja: 05. lipnja 2018.

Producent: Tibor Karahmedović

Žanr: Pop, Pop rock

Trajanje: 46:09

Broj pjesama:  13

Neki su ih voljeli, neki su ih mrzili, neki nisu obraćali pozornost na njih. 2016. godine, nakon pomalo lošeg drugog studijskog albuma, Silente se odlučio na raspad benda i tako završiti svoj glazbeni put. Članovi benda, koji se u samo par godina sa svojim hitovima popeo na vrh domaćih top ljestvica, jednostavno su se na neki način zasitili jedni drugih. Svi ljubitelji, hejteri i oni u sredini, potajice su se nadali povratku benda, jer, snimiti samo dva studijska albuma i povući se sa scene i nije baš dobar potez, pogotovo kad je bio u pitanju bend koji se na neki način ”ugurao” među najpopularnije domaće pop rock bendove. Tako se krajem 2017. godine, na službenoj Facebook stranici pojavila objava u kojem se Silente vraća na scenu, a to su najavili sa singlom ”Falange”.

Na najnovijem, trećem studijskom albumu, ima nekoliko bitnih promjena. Od promjene dosadašnjeg producenta Nikše Bratoša (Tibor se odvažio kao producent novog albuma), malo drugačijeg pristupa zvuku, koji je puno više rockerskiji (nema toliko gudačkih dionica kao na dosadašnjim albumima), pa sve do davanja veće pozornosti Tiboru kao glavnom vokalu na albumu. Na albumu se nalazi 13 pjesama, od kojih je jedna akustična verzija pjesme albuma (‘‘Kao I Toliko Puta Prije”). Od prve do zadnje pjesme promjena u samom radu na pjesmama je očita. Električne gitare vode priču, dok se violinu više neće moći čuti jer violinistica Lorena nije dio Silentea.

Album počinje s pjesmom ”Sve Su Moje Pjesme Iste”.. Lagani akustični uvod, kojem se vrlo brzo pridružuje električna gitara, pa i ostatak benda, zvuči sasvim dobro, pa imam feeling da bi pjesma mogla biti i singl. Poslije nje, Krvoloci. Nešto mračnije atmosfere i s daškom funka, u nekim trenutcima neodoljivo podsjeća na neku pjesmu iz kasnije faze Bijelog Dugmeta, kad se nekoliko puta presluša, postaje jedna od boljih na albumu. Iduća – ”Nije Išla U Detalje”. Kao i uvodna s albuma, svojom atmosferom i dobrim slaganjem aranžmana može biti odličan singl. Poluplesna ”Kao I Toliko Puta Prije”, iduća je na albumu, dok na ”Kao Nekakvi Stražari” po prvi puta, nakon Tiborovih pjesama, napokon se može čuti Dorisin glas. Tiborov glas u uvodu sljedeće ”Nađi Nekog Poput Njega” opet nastavlja niz pjesama u kojima je on glavni vokal. ”Ti Sebe Ne znaš” ima malo nostalgičnu atmosferu i polagan tempo, dok to sve razbiju ”Dvije Riječi” sa svojim ravnim ritmom i zanimljivim dionicama na elekričnoj gitari u nekim dijelovima pjesme. Doris opet vodi glavnu riječ na ”Ako Te Ikada Sretnem”. Tu se zaključuje da su pjesme slagane tako da nakon nekoliko Tiborovih pjesama, Doris dobije svojih pet minuta, u čemu se vidi da se gledalo na to da se slušatelji ne zasite Tiborovog glasa.

Pred kraj albuma, dolazimo do ”Vode Ispod Mosta”. No, ona zapravo samo uvodi u najjaču pjesmu s albuma – najavni singl albuma, ”Falange”. Pjesma je savršeno odabrana kao singl, jer svojim umjerenim tempom, dobrom igrom s aranžmanima instrumenata i vokala brzo ulazi u uho. Poslije dolazi akustična verzija pjesme ”Kao I Toliko Puta Prije”. Polagani tempo akustične gitare, dijelovi električne gitare i Tiborov glas stvaraju jednu sasvim novu dimenzije full bendovske pjesme. ”Malo Magle, Malo Mjesečine” zaokružuje cijelu priču ovog albuma. Plesnog ritma i vesele dionice bas gitare neodoljivo podsjeća na uzore ovog benda – Bijelo Dugme. No, u svakom slučaju, album je sasvim dobro zaokružen.

Sve u svemu, album koji je svakako bolji od ”Neće Rijeka Zrakom Teći”, ali nikako bolji od prvijenca ”Lovac na Čudesa”, tako da ovaj za sada spada u zlatnu sredinu njihove diskografije. No, kad se pogleda činjenica da je to jedan oblik comeback albuma, možda se ipak malo trebalo više čuti Dorisin glas, ali i možda malo manje sakriti utjecaj Bijelog Dugmeta. Očito je da je zvuk Silentea krenuo u smjeru svojih idola, točnije pastirskog rocka. U današnjem vremenu, kada je sve puno tipkanih bubnjeva, elektronike i autotunea, dobro dođe mali povratak u osamdesete i zvuk rock glazbe.

1. Sve su moje pjesme iste
  2. Krvoloci
  3. Nije išla u detalje