Naziv albuma: Waking Up

Datum izdanja: 18. travnja 2018.

Producent: More Love Ensemble

Žanr: Jazz, Fusion

Trajanje: 48:56

Broj pjesama: 6

Ovaj glazbeni internacionalni jazz trojac, u sastavu: Melita Lovričević (vokal), Petar Ćulibrk (klavir) te Enos Kulger (bubnjevi), čine jedan zanimljivi jazz band koji je, na neki način, unikatna pojava na našoj glazbenoj sceni. Nakon što pročitate da sviraju jazz, a u bendu su samo klavijature i bubnjevi, može se činiti da to možda nije ništa posebno intrigantno, no kada se upustite u glazbenu priču albuma ”Waking Up”, uvjerit će te se da to zvuči, na moje osobno zadovoljstvo – fenomenalno. Album jest temeljen na četiri autorske pjesme i dvije pjesme iz bendovskog repertoara. Šest skladbi se možda čini malo, no kad se pogleda vremensko trajanje kompletnog albuma, može se samo zamisliti što se sve može čuti u tih šest numera.

Album otvara naslovna pjesma albuma, ”Waking Up”. Lagani uvod klavijatura, uz pomalo zanimljivo mljackanje i uzdisanje vokalistice, na prvu daje jedan vrlo neobičan dojam, no kako pjesma traje, tako se uključuje i pjevanje, a i kasnije upadne bubanj, stvarajući jednu smirenu noćnu atmosferu. Zanimljivo jest to što, kako to obično biva u jazzu, ništa bez basa/kontrabasa. Ovdje su tu ulogu dobile rhodes klavijature, koje su zapravo dobro pokrile ono što je standardni bas trebao odsvirati. ”Collective” je sljedeća na redu, a počinje s nepravilnim ritmom, i klavijaturama koje zvuče kao da igraš Super Mario igru. Isto tako, može se čuti improvizacija na bubnju koja zvuči sasvim pitko i nenapadno, dajući i slobodu klavijaturama da nadopunjuju praznine tijekom pjesme. Sljedeća na redu jest ”Snovi Koraljni”. U ovoj se pjesmi može osjetiti Melitin nježan, ali moćan glas, kojeg nadopunjuje instrumentalni dvojac. No, zanimljivo jest to da, ako bi se pjesma otpjevala na engleskom, zvučala bi kao pjesma Massive Attacka ili Thievery Corporationa. Posebno se treba obratiti pažnja na središnji dio ove devetominutne pjesme, u kojoj se klavijature ”oslobađaju” i proizvode zvukove nalik svemirskima. Najduža pjesma na albumu, ”Grad Se Beli”, zasigurno je i najbolja pjesma na albumu. Od samog početka, pa do kraja, pjesma, jednostavno, plovi. Pred kraj albuma, klavirski intro u ‘‘Thoughts Of You And Blue”, zvuči kao da ga je odsvirao Chet Baker. Isto tako, na ovoj se pjesmi pojavljuje i jedini gost na albumu – gitarist Mario Igrec, koji je odsvirao dionice na arapskoj lutnji. Cijelu ovu glazbenu priču zatvara obrada tradicionalnog američkog gospela ‘‘Wade In The Water”.

Mogu otvoreno reći da, od prve do zadnje sekunde, slušatelj ne može zapravo naći nijednu manu. Ovo je jedan moderni chill out jazz fusion album, kojeg bi zasigurno mogli poslušati i najtvrđi rockeri. Za ljubitelje jazza, ovo je svakako jedan od must have albuma koje bi trebali imati u svojoj kućnoj ”glazboteci”. Ovaj trojac svakako treba nastaviti svojim putem, jer su s ovih šest pjesama pokazali jednu malo drugačiju dimenziju jazz glazbe. Preporuka za slušanje tijekom kasnih večernjih sati. Veselim se novom izdanju, a do tada…na repeat.

1. Waking Up
  2. Collective
  3. Snovi Koraljni