Naziv albuma: Hormon Sreće

Izdavač: Brkovi

Datum izdanja: 11. lipnja 2018.

Producenti: Brkovi

Žanr: Punk

Trajanje: 33:01

Teško mi je zamisliti vrijeme bez pjesama Brkova, nekako se čini da su oduvijek tu negdje bili i pogađali te u srce sa svojim tekstovima. Brkovi su jako često oslovljavani kao običan bend koji “popularizira” narodnjake i svira nekakvu šund glazbu. No Brkovi su puno više od toga, oni su onaj mali glas u glavi kojeg svaki dan ignoriraš. Glas koji ti kaže da odeš van u birtiju i ostaviš babinu mirovinu na šanku. Glas koji ti kaže da na poslovnom ručku s masnim rukama ideš drpati tajnicu.

Glas koji ti kaže, da idući put kad ti šef dođe u ured po treći put taj dan i opet te pita “Kada ćeš napraviti financijsko izvješće za drugi kvartal?” ga pogledaš ravno u oči i mirno odgovoriš “Boli te kurac kad ću.” te zalupiš mu vrata pred nosom. Brkovi u svojim pjesmama to rade umjesto tebe. To je ono što ih čini toliko popularnima i dan danas, sedam studijskih i četiri live, albuma kasnije.

Kao dugogodišnji slušatelj i poklonik Brkova i njihovog životnog stila, smatram se kao njihovim neslužbenim povjesničarom. I samim time jedinom osobom dostojnom recenziranja njihovog novog, sedmog po redu, albuma nazvanog “Hormon sreće“.  Ok, sad kad smo sve ovo gore rekli i naveli bacimo se sad na recenziranje “Hormona Sreće” .

Album ima svega 11 pjesama, što mi se isprva činilo jako malo. Čekao sam dvije godine novi album, kako to misle da album ima svega 11 pjesama??? No nakon kratkog istraživanja, ispada da su i prijašnji albumi imali toliko pjesama pa sam smirio dojmove. Osim toga, prvi album im je imao svega 9 pjesama a svaka pjesma je 10/10. Prva pjesma “Boli me” je ujedno i prvi singl koji su objavili još prošle godine kao najavu za nadolazeći album. Brza, energična, emotivna…klasični Brkovi.

Pjesma k’o stvorena za laktarenje u prvim redovima koncerta. Druga pjesma je “Odlazim” koja je nagla spuštalica i svojevrsni “uljez” na albumu. Pjesma je vrlo lagana i mirna, vrlo “radio friendly” i dosta drukčija od ostalih pjesama od Brkova. Jednostavno se ne uklapa u ostatak albuma, a pogotovo ne u njihov cjelokupni glazbeni opus.

Pogotovo kad iduća pjesma na albumu je još jedna brza energična pjesma “Priča se po gradu“. Ok, stvar je klasična ljubavna pjesma, al je napravljena u stilu da ne bude još jedna balada nego pjesma Brkova. Četvrta stvar na albumu je “Sudbina” koja je ujedno i drugi singl koji je popraćen i spotom.

Pjesma ima sve što se očekuje od Brkova.. folkerski rifovi gitare,brutalne solaže, “sve se vraća, sve se plaća” i tekst koji govori o kao što ime pjesme kaže, sudbini. Iako nisam slušao Brkove uživo  dvije godine, poprilično sam siguran da je ovo jedan od novih favorita publike na njihovim koncertima. Iduće na redu imamo “Ljubavni rat“, pjesma koja vrlo jako vuče na hitove Braće bez gaća i Rokera s moravu. Ovo je čisto nagađanje s moje strane, ali mislim da je u stvaranje ove pjesme bilo uloženo više truda u konzumaciju razno raznih opijata nego u produkciju pjesme. Pjesma je klasična harmonikaška ljubavna pjesma stvorena za razbijanje boca od glavu i pucanje u zrak iz oružja. Šesta po redu pjesma, je “Hormon sreće” koja je popraćena i s visokobudžetnim spotom u kojeg su sigurno uloženi deseci tisuća eura.

Hormon sreće je dobra stara, svima poznata, priča. To je priča  o izgubljenoj ljubavi i liječenju tuge na jedini način koji pravi štovatelj društva brkatih mladića zna, u alkoholu. Nemoguće je biti ljubitelj Brkova i ne pronaći se u sljedećem ;“A ja ću hormon sreće piti svako veće, sanjat da te ljubim i kraj tebe se budim“, nema srama, svi smo bili u ovakvim situacijama. Gdje zakaže ljubav, pjesme Brkova uskaču u pomoć. Iduća pjesma na redu je “Gabor“. Jedna ok pjesma koja govori o ženi koja nje podarene izgledom zbog kojeg bi Siniša Vuco rekao “tražena si roba u gradu” . Al opet, žena iz pjesme ne prihvaća  “ne” kao odgovor i daje sve od sebe da privuče pažnju dlakavijeg spola. Pjesma je ok…kratka, jasna, vesela. Nema puno kvaliteta za opisivati.

Idemo dalje do pjesme broj osam, “Grad“.  Grad bi vrlo lako mogao postati hit među fanovima. Pjesma je brza, agresivna i opisuje ono što svaki “šankoholičar” pomisli barem jednom, “dosta više ovih birtija, ovih ulica i uvijek istih lica…dosta više ovog grada”. Dakle još jedan punk folk wellness hit u nastajanju. Došli smo do zadnje tri pjesme na albumu, “Mazda”, “Lenta” i “Momačko veće“. Mazda je također popraćena i sa sukladnim spotom koji govori o dobivanju posla preko kuma. Pjesma k’o pjesma je solidna, nabrajalica s kulturno političkom porukom. Dakle jedna solidna standardna pjesma od Brkova. Već su opjevali ovakve situacije na prijašnjim albumima, tako da ovo ne donosi previše noviteta.

Predzadnja po redu je “Lenta”, pjesma koja je svojevrsni duhovni nasljednik dva velika hrvatska rap hita. Prvi hit se još uvijek može čuti po raznim hrvatskim klubovima, dok drugi i nije baš prikladan za velike klubove i širu masu. Riječ je o bombi Edo Maajke i ružnim ribama od osječkih rap mega zvijezdi, Krankšvester. Kao što se dalo naslutiti po gore navedenim referencama, pjesma govori o curama koje često krase etikete poput “sponzoruša” ,”šminkerica” ili “trendi curka”. Pjesma je čisto punk nabrijavanje na način koji jedino Brkovi mogu napraviti. Definitivno jedna od najboljih pjesama s cijelog albuma koja će se obavezno morati vrtjeti na svakom idućem koncertu.

I s lente dolazimo do zadnje pjesme “Hormona Sreće“, Momačko veće. Nitko neće biti iznenađen kada kažem da pjesma govori o momačkoj večeri i muškom druženju. Što je dobro, jer nije ni cilj iznenaditi sa tom informacijom. Pjesma je veselica koja je stvorena za svaki “boys night out” i, naravno, za svaku momačku večer. Kratko jasno i glasno, bez puno filozofije.

Sveukupan dojam…hmm, pa Hormon Sreće je puno bolji od prijašnjeg albuma, Torzo Dade Topića. Puno je brži i nema toliko političko kulturoloških pjesama kao gore spomenuti Torzo. Ovaj album bih nazvao nekakvim vraćanjem korijenima, vraćanje onom glasu u glavi s počeka teksta. Gdje Brkovi govore umjesto tebe, a na tebi je da zajedno s njima urličeš na sav glas s pivom u ruci.

1. Boli me
  2. Odlazim
  3. Priča se po gradu