TDK nova je nezavisna etiketa (label) na hrvatskoj hip-hop sceni.
Ekipa koja je pokrenula etiketu također se 2016. godine okupila u grupi Tvrdokor, koja iza sebe ima dva albuma: Tvrdokor i Tvrdokor 2. TDKM će služiti prije svega kao platforma za zastupanje nezavisnih rap / trap izvođača okupljenih oko kolektiva ili ranijih suradnji.
S obzirom da je okupljanje novih glazbenih kolektiva, bilo u izvedbenom ili u organizacijskom smislu, uvijek korisno za dodatni poticaj i razvoj određene supkulture, odlučili smo pobliže predstaviti TDKM u razgovoru s Tiborom, jednim od osnivača etikete i članova Tvrdokora, a isto tako i prepoznatljivim i veoma aktivnim zagrebačkim reperom. Opsežan opis TDKM-a pročitajte u nastavku.
Što je u suštini TDK Music i tko stoji iza njega?
TDK Music je naš novi indie label, ili u prevedenici koja ne zvuči toliko egzotično: nezavisna etiketa. Točnije, to je muzička platforma koja je prirodna nadogradnja na Tvrdokor i na sve projekte koji su se radili na Flowdeep youtube kanalu unutar našeg kampa, kako ga je Jux nazvao jednom. Iza TDKM stojimo prvobitno Flowdeep i ja, kao najdugoročniji kolege zasad, ali ustvari svi ga grade zajedno, a održavat će se više manje na već dokazanom modelu samostalnih labela po SAD-u i Europi. Ukratko, izgradili smo vizualni identitet i već uhodani proces objavljivanja i promoviranja projekata i s ovime ćemo napraviti ono što svi unutar TDKM mislimo da nedostaje domaćoj sceni, a to je izgradnja demo platforme koja bi popunila sve one rupe u popisu potreba mladih izvođača da bi neometano iskoristili maksimum njihove kreativnosti, a da ne moraju brinuti o prepoznavanju od strane domaćih izdavačkih kuća zbog kojih bi možda morali prilagođavati svoju glazbu publici i slično.
Ne najavljujemo nikakva osvajanja niti preuzimanja, s osnivanjem TDKM ćemo samo dići sve ovo što dosad radimo za jednu razinu više, pa polako graditi priču korak po korak, da ne zapnemo u vječitoj zamci nadobudnih “velikih snova” zbog kojih se muzičari često razočaraju u svijet glazbe, a pritom s vremenom zaborave onu osnovnu vrijednost, što je po nama uživanje u toj izgradnji svega toga i samom procesu stvaranja.
Kako je došlo do ideje stvaranja TDKM, što vas je navelo na takav potez?
Mislim da je ideja ustvari oduvijek tu, ona se konstantno pokušava izrealizirat’ kroz razne form te je svako povezivanje nekakvih rep crewova i ekipa sličan oblik takve ideje, ali meni se čini da ono što razlikuje našu, je to da sam ja bio kroz svoje faze član stvarno puno crewova/ekipa i nagledao se tog cijelog procesa, pa sam s vremenom i iskustvom, kao i Flowdeep, izgradio neke nove stavove u vezi takvih stvaranja grupacija. To su uglavnom one stvari koje svi godinama govore da fale na domaćoj sceni, konkretno naprimjer, lansiranje mladih i svježijih izvođača uz pomoć konekcija i iskustava od starijih, umjesto npr. upornih pokušaja reinkarniranja imidža i guranja istih izvođača pod svjetlo.
Također, samostalno odrađivanje svih ostalih funkcija u tom svemu, koje nisu snimanje muzike, npr: videi, promocija, organizacija, design..Flowdeep i ja smo od početaka imali slične vizije kao i većina repera, o gradnji kampa kao npr. američki izvođači koje pratimo. Pokazali smo na vlastitom primjeru da znamo u svojem stilu oblikovati jedan album poput npr. Pacino-a i odraditi cijeli paket stvari koji to pretvara u jednu cjelinu, a to se očito svidjelo ljudima koji su prepoznali i krenuli slušati nas ili surađivati s nama.
S vremenom smo shvatili da bilo kul da umjesto da guramo sebe u spotlight, možemo taj proces odrađivanja albuma primijeniti i na druge artiste koji onda ne bi sami morali brinuti o tom svemu,a koji su ionako naši česti suradnici i uklapaju se stilom uz naš zvuk, ali da oni i dalje furaju svoju priču, bez forsiranja svih tih stvari zbog kojih se rep crewovi često i raspadaju. Prirodno se to nekako samo od sebe gradilo i okupilo oko Flowdeepovog kanala, samo je trebalo još malo čekanja i razmišljanja da se to uspješno oblikuje u novu cielinu, stavi ime i pečat na to te sve ostalo potrebno pri planiranju.
Kakvi su planovi za aktualnu godinu, što možemo očekivati od TDK Musica?
Imamo pripremljeno izbaciti 5-6 projekata prije ljeta. Znači pričam baš o albumima, čije je izbacivanje ustvari glavna svrha TDKM. Prvi album je debi album od Dekadenata, mladi dečki koje dugo poznajemo i koji iza sebe imaju 3 EP-a, a 2.2.2018. izbacuju prvi kompletni album sa spotom i svime. Dečki su puni energije, svježi su, čak su i ‘hudije’ unaprijed napravili i sve vrhunski pripremili za album tako da je stvarno imalo smisla da oni započnu priču s labelom.
Nakon toga ide album od još jedne mlade grupe koji je isto do kraja već spreman sa spotom i čeka svoj datum. Ti dečki nemaju doslovno nijednu stvar vani još, što mi je najbolji detalj, a repaju vrhunski. Nakon toga će izaći još par projekata i taman prije ljeta, nadamo se, završiti to sa Žaeguljovim albumom. Također je jedan od glavnih planova pokretanje TDK Wear-a ili kako god ćemo ga nazvati, koji će biti spoj svih naših podbrendova, a Dekadenti su već započeli proces s lansiranjem svoje odjeće, a ostalo će popratiti to ubrzo.
Odjeća nam je jako bitna, ali da se zna, nama nije plan zarađivati na ikome il’ iskorištavati fanove i prijatelje, nego baš suprotno, želimo omogućiti pratiteljima dobre muzike da dobiju veći opus mogućnosti i načina da uživaju u svemu tome, a mi ćemo proizvodnju ionako prilagoditi potražnji, a prihode iskoristiti za pomaganje same muzike i spotova te daljnje građenje Wear-a. Imamo tone ideja i za odjeću i za muziku, imamo već uhodan način rada koji se pokazao da ide i spremni smo nastavit’ na novim temeljima dalje graditi to što smo već neko vrijeme pokrenuli.
Recite nam nešto više o ciljevima TDK, koja je misao vodilja samog projekta?
Pa misao vodilja je isto otprilike ona neka ista koju ponavljamo godinama, konkretno, evo gle, mene ti, s obzirom na to da i nisam neka zvijezda, bolesno velik broj klinaca već godinama ispituje u inboxima za mišljenja o njihovim pjesmama, a ja uvijek otprilike ponavljam isto, a to je da se ne ponavljaju npr. moje greške iz mladosti gdje sam se gurao na sva zvona, nego da treba usporiti, sagledati stvari, izgraditi vlastiti stil, pripremiti teren za album itd., a TDK je samo neka prirodna manifestacija tog cilja “kvalitete ispred kvantitete”.
Više manje svi izvođači povezani s TDK su svježi i neisfurani MC-i koji za svoje godine su relativno kasno izletjeli van sa svojim stvarima, naprema tome koliko su “u sjeni” kovali skill, a to je ono što je Flowdeepu i meni s vremenom postalo zanimljivije za graditi suradnje, još od kad smo prvu Geraltovu il Žaeguljovu stvar od 300 viewsa pronašli na Youtubeu. Sjećam se, jednom je bio komentar na Sheggyevu stvar kao: “Flowdeep, prvo Žaegulj, onda Shegspir, gdje iskopaš te dragulje?“. Od tad nam je ušlo u glavu koliko je isplatljivije, i konkretno, zabavnije, surađivati s još neotkrivenim nadama nego žicati stalno suradnje od starijih kolega i slično.
Postoje li razlike u pristupu glazbi između TDK Musica i grupe Tvrdokor?
Tvrdokor je doslovno grupa koju činimo Flowdeep, Geralt iz Rivije, Žaegulj ZIM i ja. S time da je često kombinacija 3/4 ili 2/4, ali da izbjegnemo tu boyband shemu da moramo sva 3 pozirati na svakoj traci, bez problema funkcioniramo i u tim varijantama. Članovi grupe i mogu i ne moraju izbacivati solo projekte na TDKM platformi, ali trenutno je plan solo album od Zimskog i eventualni Tvrdokor 3 s vremenom izbaciti kroz label, možda taman za kraj godine kao zaključak sezone takoreć, ali možda i tome posluži Flowdeepov Planderfonik album, tako da je još rano pričati o tome, pošto je Tvrdokor 2 izašao nedavno tek.
TDK Music u toj formi koja je, NIJE grupa niti crew da se razumijemo. Mislim da bi za takvu deklaraciju bili potrebni neki drugi načini suradnje koje mi ne želimo forsirati niti nametati ikome. Npr. Dekadenti su grupa koja i dalje ima svoj youtube kanal koji možete popratiti te nikad nije isključeno da će oni buduće projekte i tamo objavljivati. Princip platforme je takav da ona ne mora ovisiti o samom izvođaču ili crewu koji je “potpisao projekt” na korištenje labelu. Naravno, svaka etiketa ima svoje hit izvođače koje njeguje i mlade izvođače koje povezuje s njima i slično, ali izvođači dolaze i odlaze, zbog milijun različitih razloga, to je prirodan tijek stvari, ali stil koji se nadograđuje i onda provlači kroz mlade generacije je konstantan i on jednostavno uvijek ostaje “u zraku”, isto kao i diskografija koju ostavljamo iza sebe, kakva god bila trenutna situacija s imenima grupacija i MC-ja unutar TDKM.
Na tom principu planiramo održavati label roster što svježijim, što duže. U nekom osnovnom pogledu na pristup izbacivanja glazbe, većinom stvari idu tako da neki novi izvođač prvo ima underground album kojim se dokaže da grize i osvoji starije glave te neku manju publiku koja ih prati, pa nakon toga obično ide “debut” album koji se gleda kao neki najbolji pokušaj iskorištavanja prvog dojma kod rađenja “pravog, ozbiljnog” albuma, a tek nakon toga ako to poleti, slijedi “sophomore” album koji pokušava ispratiti kvalitetu ranijih izdanja, bez da se nekako izgubi ta glad s početka. Ustvari glavna razlika između samog Tvrdokora i TDKM je ta da su oba Tvrdokor EP-a “nespretno sklepana” od hrpe nepovezanih versova na bitove s neta i slično, a TDKM je neki naš način kontroliranja samih sebe da više ne radimo to, nego samo mrvicu organiziranije pristupimo glazbi i to je to.
Hoće li TDK djelovati samo s artistima iz Zagreba ili je moguće i povezivanje s imenima iz ostalih gradova?
Flowdeep je iz Istre, Shegspir s Kvarnera, MC iz jedne od mladih grupa živi trenutno u Indiji, a 2 MC-a trenutno žive u Amsterdamu, tako da je već u startu suradnja izvan Zagreba tu, ali centar svega je svakako Zagreb, pa ako ćemo izgraditi eventualni studio, bit će u Zagrebu, jer su većinom svi od tuda, a oni koji nisu ionako navodno razmišljaju da dosele. U dugoročnijoj viziji planova, imamo mogućnosti proširiti djelovanje na Balkan, ali fokus se i dalje bazira na domaćoj sceni, npr. često smo u dosluhu s jednim odličnim MC-jem iz BiH, ali on je isto čvrsto vezan s hrvatskom scenom, tako da temelji i dalje ostaju na domaćem terenu što god bilo kroz nadolazeće godine.
Također, posjećivat ćemo gradove po Hrvatskoj, ne kao kolektiv nego u raznim kombinacijama, pošto smo s godinama izgradili puno odličnih odnosa i veza diljem zemlje, već je rezultiralo time da se 16.2. na dodjelama HHU nagrada održava TDK Music Showcase kao jedini glazbeni program kroz večer te u kombinacijama sa Žaeguljom i Shegspirom nastupamo 10.2. u Velkoj Gorici te 23.2. u Osijeku, pa ako je tko u blizini, neka slobodno navrati.
A što se tiče daljnje nadogradnje rostera, to sami pomno i polako odrađujemo, znači na TDK Music se nije moguće niti prijaviti niti ubaciti, ali zato smo otvoreni za doslovno sve ostale vrste suradnje koje netko nudi, za što i služi novi mail i cijeli set linkova koji su predstavljeni zajedno s labelom, tako da, idemo raditi, idemo stvarati, tko misli da se isplati, pozvan je podržat priču, vidimo se 16.2. na TDK Music Showcaseu u Zagrebackom Boogaloo-u.
Komentari preko Facebooka