Izdavač: Neovisno

Datum Izdanja: 20. prosinca 2017.

Producent: Sett

Žanr: rap

Trajanje: 59:00

Broj pjesama: 18

Božić je vrijeme darivanja, a momci iz Švestera ovogodišnje praznike odlučili su upotpuniti poklonom u vidu novog albuma. Što nosi novi Švester? Pričamo li o temama i motivima od kojih su pjesme nastale Osječani i ovoga puta neodstupaju od rada koji ih je doveo tu gdje jesu.

Hrpa droge, kurvi i novca uz likove poput Alojzija Stepinca, arapskih šeika, Kolinde Grabar Kitarović i tako dalje i tako bliže prošarane stihovima iz kojih izviru ironija i sarkazam sada su već prepoznatljiv detalj pjesama mladića s istoka. Sett je još par godina unazad podigao granicu njihovog rada što se instrumentalnog dijela tiče izlazeći daleko izvan okvira ‘klasično rap sranje’ melodija, a taj se eksperiment pokazao kao pun pogodak.

Tako je i ovaj put, a od brojnih presviranih uradaka ili korištenih elemenata drugih artista za uši mi je nekako najviše zapala pjesma ‘Dubai’ za čiju je melodiju uzeta inspiracija iz numere ‘Galtana‘ autora Saada Lamjareda. Ujedno ovo je i jedna od pjesama koje mi tekstualno odskaču od ostatka albuma što se same interpretacije i zanimljivosti tiče. Uz ovu izdvojio bih još pjesme ‘Šupčino’, ‘Smek Maj Pička‘ i ‘Retardirana’ dok valja napomenuti kako su trake ‘Šta ti znaš o tome‘ te ‘Zli Kurac‘ i ‘Gaber‘ za koje su objavljeni i video spotovi prije izlaska albuma naišle na pozamašnu dozu odobravanja publike, iako meni osobno osim eventualno zadnje navedene i ne posjeduju nešto čim bi se izdvojile, izuzmemo li iz obzira klipove (koji su odrađeni na veoma zanimljiv način) koji danas puno lakše privuku slušatelja izvođaču nego čisti audio format.

Još jedan zanimljiv detalj po mom osobnom mišljenju je presvirana verzija ‘Techno Syndrome’ koja je poslužila kao instumentalna podloga za pjesmu ‘Šveki Party‘. Dvije (subjektivno) najbolje linije, najbolji par rima ili kako god to željeli nazvati ovog albuma, a ujedno i preslika prosječnog hrvatskog građanina oslikavaju se u pjesmi ‘Smek Maj Pička’, a glase: ‘Glasaš za HDZ i onda se čudiš, što nemaš za kruh jabuku ni puding‘.

Sve u svemu, projekt u srazu sa očekivanjima, nekoliko pjesama koje se ističu, prilično kvalitetno uklopljena gostovanja Nere Mamić kao i zanimljive eksperimentalne podloge koje dolaze iz više različitih glazbenih pravaca i stilova, što je rezultiralo raznovrsnošću, koja je sama po sebi uvijek poželjna.

Dijelom popločana raznovrsnost idejama iz radova drugih izvođača te teme i likovi sukladni stilu artista čine kombinaciju za koju teško mogu reći da je njihov najbolji projekt do sada pričajući s kritičke strane, no isto tako rekao bih kako je kontroverznost tekstova koju su zadržali od početka svog rada do sada spojena s znanjem interpretacije istih i kvalitetnim glazbenim podlogama disco-trasha devedesetih urodila još jednim pristojno odrađenim projektom u režiji Švestera, uz svevišnji blagoslov Josipa Bozanića i Gordana Jandrokovića.

1. Sve je otišlo u kurac
  2. Šveki party
  3. Šta ti znaš o tome