Naziv albuma: Simbol za Sunce

Datum izdanja: 26.4.2017.

Producenti: Pavle Miholjević i Jura Ferina

Žanr: dreamy pop, alternativni rock

Trajanje: 46:09

Broj pjesama: 14

Moj prvi susret s Mayalesom bio je prije dosta godina kad sam u sitne noćne sate preslušavao meni, tada, nepoznatu domaću glazbu u nadi da ću ”iskopati” nešto dobro, i onda sam naišao na pjesmu ”Još Te Uvijek Mogu”, singla s njihovog drugog studijskog albuma 2 iz 2012. godine. Nakon toga, susret s ”Toliko Smijeha”, savršenom radiofoničnom jutarnjom pjesmom koja me sjetila na meni najdražu fazu The Beatlesa – onu s albuma Magical Mistery Tour. Iako je album 2 izašao prije pet godina, autorski dvojac Mayalesa, Petar Beluhan i Vlado Mirčeta, kao da su stvarali nešto stvarno novo i drugačije te ukomponirali u album Simbol za Sunce.

Već na prvi pogled same naslovnice, znao sam da je nešto posebno u pitanju. Autor naslovnice, Dalibor Barić, napravio je genijalnu naslovnicu, ispunjenu raznolikom simbolikom. S jedne strane, gdje je u sredini jednostavan naslov albuma, preko ostatka naslovnice se nalaze razni simboli, figure, cvijeće, životinje…ali, naslovnica albuma može zapravo biti poput nekog ”rituala” koji slavi glazbu. U tom ”ritualu” sudjeluju i religijske figure, životinje (razne vrste ptica), ljudi (odjeveni kao srednjovjekovni trubaduri), druge vrste umjetnosti – likovna umjetnost u obliku slika iz raznih dijelova ljudske povijesti; ples u obliku nekolicine ljudi koji plešu oko središnje figure, žene u haljini. Vrlo je moguće da je upravo ta žena neka poveznica između svih umjetnosti i središnjeg kruga iza nje, koji bi zapravo predstavljao glazbu, jer kad se sve zbroji i oduzme, glazba je tu jedna od prvih umjetnosti koja je nastala još u početcima civilizacije i urezana je u svakog čovjeka.

U prvim taktovima prve pjesme s albuma, ”Među Tajnim Tajnama”, lagano prebiranje akustične gitare, vratilo me u vrijeme slušanja albuma Pink Floyda – Meddle, točnije pjesme ”A Pillow of Winds”. Tu sam odmah znao da će cijeli ovaj album biti jedno putovanje, točnije povratak u prošlost glazbe šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća, i bendova poput Simon & Garfunkel, The Beatles, The Beach Boys, Pink Floyd…zvuk je jednostavno ”dreamy”. Svaki ton svakog instrumenta, a posebice glasa, samo vas ponese i jednostavno kao da ležite na oblacima i sanjate. ”Danas Smo Happy” kao druga pjesma na albumu, otvara glavni dio albuma u kojem dominira ta ”vibra” zlatnog doba glazbe 20. stoljeća. Kako album ide iz pjesme u pjesmu, slušatelj jednostavno ne može ništa drugo nego nestrpljivo htjeti još. I još. I još. I još. Posebno sam se upecao na singl ”Roadie”, na kojoj gostuje Tereza Kesovija, koja mi je savršena radiofonična pjesma i mogao bih ju slušati cijeli dan. Čak i kratki instrumental u prvoj polovici albuma, imena ”Dsh”, koji traje ni pola minute, odlično je presjekao, kako sam nazvao, ”trilogije” pjesama Danas Smo Happy/Malena/Srijeda te Bum Bum Bum/Najbolji/Simbol Za Sunce.

Druga polovica albuma, nakon pjesme Roadie, nalazi se opet, po meni, jedna ”trilogija” , ”Dođi Tu/Most/Zlatne Note, ali ovaj put glazbeno lakša jer u sebi ima više akustike i pjesme su lakšeg tempa. Posebno me dobila akustična pjesma ”Zlatne Note”, jer me svojom atmosferom prisjetila na sve one underground akustične folk izvođače koje slušam već unazad nekoliko mjeseci. Predzadnja pjesma na albumu, ”Što Je Ostalo Od Nas”, odjednom te baci u ljeto – pješčana plaža, Kalifornija, Sunce, i more. Album finišira kratki instrumental ”Momcima S Plaže”, koji zvuči kao neki ”intermission” između ovog albuma i nečeg novog (tu mislim na idući album), jer mi se čini kao da cijela priča albuma još nije ispričana.

Jedan od mojih favorita za domaći album 2017. godine, jer, budimo iskreni, ovaj album je nešto maestralno. U vrijeme društvenih mreža, Youtube videospotova, i digitalije, ovaj uradak je mali spas za sve one koji su željni dobre domaće glazbe, ali i malog konceptualnog glazbenog putovanja kroz glazbu šezdesetih i sedamdesetih i opuštanja od ove svakodnevne rutine.

1. Među Tajnim Tajnama
  2. Danas Smo Happy
  3. Malena