Naziv albuma: Godina majmuna / Majmun godine

Izdavač: Moonlee Records, Dirty Old Label, Dostava zvuka

Datum izdanja: listopad 2016.

Žanr: punk / punk rock

Trajanje: 00:39:22

Nakon pune dvije godine, i više od pune dvije godine, od posljednjeg studijskog izdanja za oba benda, ugledali su i jedni i drugi novi album – na istom albumu. Ili je možda Debeli Precjednik samo gost Mašinku ili je Mašinko samo gost Debeljacima? Nije ni bitno! Bitno je to da su se našli zajedno u studiju nakon brojnih live suradnji i puno zajednički otpjevanih pjesama kako bi radili ono što vole – punk rock glazbu! I napravili su više nego dobar posao.

cover

Ne znam je li ova godina Godina majmuna, no na ovim prostorima to je nebitno, s obzirom da nam ponekad samo fale lijane da bi bili potpuni. Album je podijeljen s omjerom 6:6 pjesama oliti ga 50:50, „fifti-fifti“, „fiftač“ ili kako god već. Debeli Precjednik nastavlja svoju dugu glazbenu tradiciju s dobrom starom mješavinom domaće i strane lirike, a cijeli njihov dio počinje s pjesmom Surrender Now koja odiše brzim punk ritmovima i zvuči kao da joj ne bi bio problem uklopiti se u stadionske atmosfere, dokazavši svima da Debeljaci imaju još puno toga za ponuditi i da im ne fali energičnosti (a i live su dobri, Koca je neumoran). Singl koji je cijelu stvar najavljivao, a koju i bend već duže vremena izvodi uživo, stoji pod nazivom Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac i govori o sve težim mamurlucima u „poznijim“ godinama života. Zanimljivo je i to da je upravo ta stvar ujedno i najsporija na njihovom dijelu izdanja pa si putem toga možete pretpostaviti žestinu albuma. Back to the Embryo, a pogotovo sljedeća Tomorrow Home ispunjene su melodičnim gitarskim riffovima i Kocin glas na potonjoj stvari savršeno pristaje za neki street skate contest uz uvijek buntovničke tekstove o propalim ljubavima i izgubljenosti pojedinca u žamoru svijeta. Godina majmuna privodi se kraju s obraćanjem frontmenu Mikrofonije – Tuni – kroz pjesmu Zbogom svi, u kojem se traži nada za nastavkom, a posljednja stvar albuma, po meni dosta nepotrebna, je Crimson remix već spomenute Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac.

debeli-precjednik-masinko-godina-majmuna-majmun-godine-hmrl042-debeli-precjednik-masinko-coverb-1400x1400-300pdi

U svakoj godini majmuna valjda mora biti i Majmun godine pa tako i ovaj split uradak ima svoga – u obliku Mašinka. Najavni singl njihovog dijela, koji je kružio internetom ovih dana, ujedno je i prva stvar na njihovom šestodijelnom uratku, a riječ je o pjesmi Srkijev san 21, za koju bi bilo idealno da je izašla na početku ljeta jer jednostavno u sebi ima to nešto, to s pingvinima i Brijunima i Francuzima – uglavnom, to nešto. Malo veselija je to strana priče po pitanju lirike jer ekipa iz Mašinka je, svima nama poznata činjenica, skupina veseljaka koji slave svoje i svačije postojanje kroz žestoke i pjevne punk riffove. I to im polazi za rukom i ovim izdanjem pa svojim pjevnim i „catchy“ umijećem za praviti pjesmu rade i sljedeću Zajedno unatrag te se kritički, ali na svoj način, osvrću na sve veći povratak u srednji vijek na ovim prostorima, lošu politiku i sve što ide uz to. Himna Zagrebu istog onog Štulićevskog naziva s Azrine ploče Sunčana Strana Ulice – 041 – pjeva o nekadašnjim druženjima na klupicama uz bambus i opet priziva sjećanje na Tunu – bend koji je vrlo vjerojatno imao ogroman utjecaj na nastanak Mašinka, kao i puno drugih zagrebačkih punk sastava. Lijepo je vidjeti da se toliko mari i njeguje lik i pojava prerano preminulog Tune od strane oba benda na ovom split izdanju jer jednostavno to je najmanje što se može učiniti po pitanju toga. Tuna je neizbrisiv i nikada ga se neće zaboraviti! Na albumu još slijede Nijedna moja bivša, Monumentalna (koja je vrlo vjerojatno jedna od najdužih punk stvari na ovim prostorima i ujedno stvar s najviše teksta sa svojom preko šest minuta dugačkom minutažom) te Rijetka sprava koja zaokružuje cijelu priču.

Zajedničkih stvari oko ovog studijskog uratka od strane oba benda gotovo da i nema, ali se opet osjeća dosta velika povezanost i prijateljstvo koje se može napipati kroz ovih 12 pjesama. Svatko svira na svoj način. Svatko ostaje dosljedan sebi i svome stilu umjetničkog izražavanja. Sjećanje na Tunu ono je što veže Mašinka i Debelog i što veže generacije ljudi koji slušaju i prate punk rock scenu na ovim prostorima. Samo ću reći da je album spomenik Tuni, ljubavi, zajedništvu i prijateljstvu i mislim da većih vrijednosti od tih na ovom svijetu ni ne postoje. Samo ću reći to i ostaviti da ovaj album kruži ljudskim ušima i srcima!

Debeli Precjednik – Godina majmuna

1. Surrender Now
  2. Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac