Naziv albuma: Safe Planet

Izdavač: Ammonite Records / PDV

Datum izdanja: ožujak 2016.

Žanr: reggae / roots reggae

Trajanje: 00:46:49

a1039184810_10

Nakon dva solo albuma, više od dvadesetogodišnjeg rada u bendu Eyesburn te nakon prvijenca s bendom Soulcraft, Nemanja Kojić (Hornsman Coyote) izdao je i drugo izdanje s već spomenutim sastavom pod nazivom Safe Planet. I kada bilo tko kaže kako na Balkanu ne postoji kvalitetan reggae bend s roots zvukom, samo ga se treba potapšati po ramenu i pustiti mu ovaj studijski uradak.

Safe Planet otvara se s numerom Selah koja automatski stoji kao jedan od apsolutnih favorita na albumu sa svojom više nego prosječnom minutažom od preko šest minuta te kvalitetnom brass sekcijom čija se podloga provlači i kroz ostatak izdanja. Kojotova lirika na albumu krasi svim onim motivima koji i inače čine jednu pravu reggae stvar, a to su sloboda ljudi, sloboda uma, borba protiv Babilona, Zion, traženje mira na svijetu i u svom kutku života, otpor prema kapitalizmu i lažnim osjećajima. Može se bez poteškoća reći da se kroz ovih deset pjesama na albumu sluša utopija, poredak društva kakav je za sada još možda nemoguć. Ili se tu čuje društvo bez poretka? Zanimljiva je i činjenica da je album izašao baš na proljeće ove godine pa to cijeloj priči daje dodatni osjećaj svojevrsne budnice u 10 nastavaka koje slušatelja trgnu iz zimskog sna kojeg provodi u okružju politike, dnevnika, šunda i žutog tiska. Kojot sa sobom ne vodi orkestar trubača niti skupinu bubnjara niti dva basista pa se sklad minimalizma čuje iz numere u numeru, u vrtlogu koji vas vodi u jednom komadu kroz album i pruža roots zvuk koji je pomalo zaboravljen na ovim prostorima (čast iznimkama od bendova). Dodatan motiv ljepote na albumu pridonijeo je i gostujući flautist Ljubomir Dimitrijević.

Pjesme TerribleAgenda, Glorious, Jericho i Rise nastavljaju album u jednostavnom tonu, savršeno sklapajući bubjarske ritmove s bass i brass sekcijama, a tekstovi koji slave rastafarijanske vrijednosti i koji duboko kritiziraju ljudsko ponašanje šalju poruku, ne samo širom Balkana, već i dalje u svijet. Kod stvari Plastic Smiling Face počinje se govoriti i o političkim izborima i predizbornim kampanjama, čega su Kojot i bend, očito, veliki protivnici. Ali, već se na sljedećoj Jah Sun slavi i uzvišuje sreća uz Ljubine flaute na svome maksimumu, pa se cijelom albumu doda i neki „medieval“ štih drevne Engleske u tragovima. Za sami kraj izdanja Kojot i Soulcraft idu na „ziher kartu“ pa završavaju s obradom reggae pjesme Angry Keitha Hudsona te starom Kojotovom pjesmom u novom izvođačkom ruhu, Flower Fields, koja je prisutna i na njegovom solo izdanju Self Defend You.

13582177_1570803226554612_6999854020805934299_o

Izvrstan je to reggae bend, usudio bi se reći reggae orkestar. Hornsman Coyote je renomirani reggae izvođač, fantastičan trombonist i puhač, čovjek s velikim osjećajem za ritam s Jamajke, iako rođen u Srbiji. Vrlo malo je sastava i pojedinaca koji uđu dublje u reggae vode na ovim prostorima. Vrlo malo je pojedinaca koji imaju „šlifa“ za raditi takvu glazbu ovdje, a pogotovo imati bogatu diskografiju takve glazbe iza sebe. Kojot to je i Soulcraft to jesu i ovim izdanjem samo potvrđuju svoj besprijekoran rad u tom žanru za kojeg se nadam da neće utihnuti. Ne slušaju reggae samo ljudi vječno osunčani suncem. Reggae je ideologija, filozofija i puno više od toga.

1. Selah
  2. Teribble Agenda
  3. Glorious