Naziv albuma: Volim dase sportski oblačim

Producent: Sila Nečista

Datum izdanja: Lipanj 2016.

Žanr: folk hard rock

Trajanje: 0:34:19

Power-pastirski rock, kako je Saša Antić iz TBF-a označio svoje prijatelje iz grupe Sila Nečista, postao je u zadnje vrijeme zastupljeniji na sceni, možda čak i više nego ikada. Još od razdoblja Bijelog Dugmeta, pa do Vatrenog Poljupca u nekim pjesmama, pa do nezaobilaznog Vuce, sve do Biškea i njegovog Pero Defformero, Brkova i na kraju, najsvježije Sile Nečiste.

Pristup rockera da prelaze u narodnjački melos i obrnuto nije tako česti, ali je svakako uvelike eksponiran fenomen na našim područjima, pa se tako u današnje vrijeme događa pogodnost da cajkaroši koji vole malo žešći zvuk skakuću na Brkove, a rockeri koji su prikriveni cajkaroši uzimaju si za pravo reći kako su ti isti Brkovi institucija zabave i kvalitetne svirke. Sila Nečista skupina je iz Solina koja se sastoji od idejnog pokretača i tekstopisca Gitka Legende (ako se sjećate legendarnih Gitkovaca, to vam je onaj s dreadlocksima), Frane iz Omiša na vokalu, Inspektora Bore na gitari, Komesara na bas i Nemanje Strašnog na bubnjevima.

Taj “pastirski” rock kojega njeguju pripada onoj strani “neozbiljnoga i zabavnoga”, dakle, rad grupe više se priklanja humorističnim i često parodirajućim temama negoli istinskim, bijelodugmetovskim ljubavnim temama. Gledano sa strane publike, logična je produkcija i progresivnost ovakvih bendova, događa se zasićenje od strane uvijek jedno te istih cajki, događa se zasićenje i kod našeg rocka (naravno, ne u svim pogledima), pa se tako žanr koji miješa to dvoje zasad ističe kao potpuni pogodak, naravno, ako u tom izboru postanete i ostanete autentični. Sila Nečista svojim je prvim albumom izdanim za Croatiu Records to donekle i uspjela pokazati.

Teško je razlikovati humor od benda do benda – uglavnom se tu radi o sličnim temama, pokušajima nasmijavanja putem prepričavanja čobanskog života, seljačkih manira, zastarjelih običaja i primitivnih sklonosti, a bend se ovdje dodatno potrudio napisati tekstove na dalmatinskom narječju, s namjernim gramatičkim pogreškama koji u omotu i izvan njega dodatno daju na snazi glavnom motivu.

13517511_1235720369781060_4436108673985549423_o

Velik utjecaj Bijelog Dugmeta može se očitati već pri prvim pjesmama – Volim dase sportski oblačim, singl koji je solidno prošao kod publike, heavy je metal u folk obliku, islamovićevski otpjevan i sve se nalazi u tom nekom sličnom štimungu, dok su i Konji bjeli (Ona mene neće) također dugmetovci, samo sa Željkom Bebekom za mikrofonom. Mirjana je također bila singl i vjerujem kako je to dosad najpoznatija pjesma Sile, sa srcedrapajućim tekstom o nepovjerenju dviju osoba, odnosno, o neuzvraćanju Mirjanine ljubavi autoru pjesme, jer kažu da je za žene otrov, da je za žene koban on…vrhunski osmišljen tekst gledano s humoristične strane, na tragu Brkova, dok je Mila Majko nabrijana pjesma s odličnom glazbom i već poznatim, ali opet uvijek iskoristivim melodijama.

Dobro došli nam u džunglu tekstom odiše seljačljukom i banaliziranjem, stoga uvijek postoji prijetnja novim bendovima ovakvog zvuka, govoreći o autentičnosti, da se dogodi zamor materijala na albumu ili općenito, ukoliko bend nastavi s ovakvim zvukom. Potrebna je poveća doza inovativnih ideja kako bi bend uspio živjeti na folk disco rocku ovakve vrste, a primjer je Hevy metal pobjeda, najbolja stvar na albumu koja isprdava, a opet i uzdiže heavy metal glazbu spojenu sa zanimljivim melodijama i bridgevima. Odlična pjesma za kraj, no da se vratimo na šestu pjesmu, a riječ je o pjesmi Auf Wiedersen, koja ni po čemu posebnom ne odskače od ostatka albuma, dok je recimo Nema te (Bijakova) zabavna etno rock pjesma u stilu Vatrenog Poljupca, a čiji se uzvici i poklici mogu čuti u Thompsonovoj diskografiji nemali broj puta. Anbicija također pomalo odskače od albuma, s nekim opuštenijim melodijama koje ne podsjećaju toliko na starinski pastirski rock, nego više na neki laganiji bendić s naših prostora, dok se u refrenu ponovno odražava cjelokupan zvuk albuma, kao i u solaži.

S druge strane, vokal pjevača izuzetno je zahtjevan u nekim trenutcima i pohvaljujem entuzijazam i snagu vokala, dok su i instrumentali odrađeni na visokoj razini, s pristojnim aranžmanima i odličnim “zbornim” doskočicama tijekom pjesama. Sve pjesme složene su bez nekog redoslijeda ili posebnog značenja, iako se konceptualnost može vidjeti zbog njihove tematike, nešto kao dnevnik “propalog gorštaka”.

Sila Nečista novi je zabavan bend te će sigurno pronaći, a vjerojatno već i ima svoju vjernu publiku. Neki će reći da je uspjeh drugih već spomenutih bendova kumovao nastanku ovakve vrste benda, neki će shvatiti zajebanciju i razonodu koju ćete doživjeti dok preslušavate ovaj materijal, bez ikakve pameti i upražnjavanja mozga. May The Unclean Force Be With You.

1. Volim dase sportski oblačim
  2. Konji bjeli (Ona mene neće)
  3. Mirjana