3850126072507-1

Naziv albuma: Dani

Datum izdanja: 6. studeni, 2015.

Producent: Igor Ilić

Žanr: indie, rock

Trajanje: 00:40:02

U ruke mi je dospio jedan sasvim neočekivan album ‘’Dani’‘ indie grupe Orvel. S obzirom da je to prvi put da sam čuo za Orvel, bacio sam se u malu potragu da doznam nešto o njima. Bend koji je nastao prije manje od šest godina, smješten u Zagrebu, a u bendu ima i sintesajzera i ritam mašina. Zvuči dobro. Bend čine četiri člana: Igor Ilić, glavni vokal, gitara, malo basa, sintesajzeri, pokoja ritam mašina; Bojan Arežina, koji je napravio isto dosta posla kao Igor; Ivo Matić, koji je odsvirao bas na nekoliko pjesama; te Filip Riđički, koji je odsvirao bubanj na nekoliko pjesama. Dobro, znači tu ima i elektronike. Ipak je to indie, ne? Znači, moglo bi mi se svidjeti. Krenimo s preslušavanjem albuma.

11102906_729273433861073_8063688138494099520_n

Prva pjesma na albumu jest ‘’Sjajan dan’‘. Lagani uvod na bubnju, te vrlo ubrzo dvije električne gitare sa sasvim lijepim toplim zvukom, i na kraju ostatak benda. Pjesma je nešto što bi slušao dok se vozim u kasnim noćnim satima kroz grad ili pjesma koju bi pustio pred kraj nekog kućnog partija. Igorov glas je tu poput Brianovog iz Placeba, pa se tu dobije jedan sasvim drugačija perspektiva ove pjesme. Druga pjesma s albuma jest ‘’Lud’‘. Vrlo slične atmosfere kao i prva pjesma, mislim na zvuk gitara, ali malkoc sporija. Slušajući riječi, dobio sam dojam da je to vrlo neobično dobra priča o danima nakon prekida: ‘’Odustajem, odustajem/…/Lomim kosti, puštam krv/Lakše nego pjevat ovaj song’‘. Iduća stvar jest ‘’Ovo nije zapad’‘, za koju su izbacili i spot, te je jedna od ofišl singlova. Lagana plesna stvar s vrlo dobrim zvukovima sinta. Tekst je vrlo ramirezovski, priznajem. No, ipak, vrlo dobra ljubavna pjesma o ljubavi, te bijegu u neko bolje mjesto. Pjesma ‘’Vodi me’‘ isto je jedan od singlova. To su one pjesme koje me dobiju na prvu. Malo se osjeti prizvuk glazbe starog Franz Ferdinanda. Ravan bas i dobre električne gitare. Jedna od jačih pjesama s albuma sigurno. No, jedan dio pjesme, koji Igor pjeva u falsetu, prisjetio me malo kombinacije Bona Voxa/Chrisa Martina. Uvod pjesme ‘’Sve nastaje uz ples’‘ podsjetio me na nešto što bi Moby napravio kao uvod u svoju pjesmu. Ostatak pjesme ima čak malo i Bowievskog prizvuka. Da je pjesma otpjevana malo dublje, i na engleskom, savršeno bi mu legla.

Elektronskog početka s elektronskim bubnjevima i pljeskom, ‘’Sad ili nikad’‘ razvija se u jednu klasičnu indie pozitivnu pjesmu. Riječi kroz pjesmu plove između prštavih gitara i basa, koji je možda malo jače trebao biti istaknut. Zanimljivo jest to što je vremenski najkraća pjesma s albuma. Iduća pjesma s albuma ‘’Dani’‘, nekako je mračna i dobio sam feeling kao da slušam nešto što bi Placebo snimio. Upravo zbog raznih harmi kroz cijelu pjesmu, te jako distorziranih gitara s efektima. Kroz tekst se ponovno pojavljuje motiv plesa. Priznajem da me to malo iznenadilo, jer ples je ipak nešto…nešto što spaja. ‘’Budi se’‘, jedna je od onih pjesama s albuma, po meni, koje su savršeni soundtrack za dan u kojem se nakon buđenja želiš ostavit sve i nastaviti dalje prespavati cijeli dan. Tu je nekako Igorov glas dobio novu dimenziju. Osjeti se neka razlika u glasu na toj pjesmi i na ostalim pjesmama s albuma. Uvod iduće pjesme, ‘’5:12’’, može se opisati kao kombinacija pjesme s Radioheadovskih albuma blizanaca Kid A i Amnesiac. Gitare imaju zanimljive dionice, pomalo zimske. No možda je samo zato što ju slušam u takvo godišnje doba. S obzirom na ime pjesme, može se reći da je to jedna od onih kasnonoćnih pjesama koje se mogu satima slušati na repeat. I tako dolazi kraj albuma. Pjesma koja zatvara album jest ‘’Ne mislim na to’‘. Tu sam lagano osjetio da se ponavljaju neke fraze koje sam čuo preslušavajući album, pa mi ova pjesma i nije baš sjela. Uvjeren sam da bi s ‘’5:12‘’, album bio puno, puno, puno bolje zaokružen. Kao što je Vatra zaokružila svoj posljednji album s  pjesmom ‘’Vedro’‘. Jednostavno se može dobro čuti koja pjesma može dobro zatvoriti album.  Na kraju, moram priznati da je album vrlo, vrlo dobar. Neke pjesme jesu zasluženi singl i hitovi na tom albumu. Volio bih dobiti priliku otići na neki njihov koncert. Uvjeren sam da bi pjesme puno bolje doživio slušajući ih uživo, nego ovako studijski preko nekog uređaja. Svakako, jedan od boljih albuma koje je Hrvatska dobila u 2015.

1. Sjajan dan
  2. Lud
  3. Ovo nije zapad