Naziv albuma: Still Life
Godina izdanja: 2015.
Žanr: symphonic progressive metal, rock
Trajanje: 00:43:07

Operni rock projekt, koji veoma često koketira sa simfonijskim metalom, beogradski sastav Aurium, pripremio nam je svoje premijerno studijsko izdanje krajem prošle godine, a ove godine je izašao pod etiketom Miner Recordsa. Prva stvar koja me zaintrigirala je ime sastava, čije sam značenje otkrio kada sam objavljivao članak za njihov spot od singla s albuma, a to je medicinski izraz koji označava Tinnitus Aurium što predstavlja zvukove psihološkog i patološkog podrijetla, odnosno zujanje u ušima.

Dočekali smo i album, Still Life, sastava koji se okupio 2012. godine, i koji je pod svoju ingerenciju uzeo operno-simfonijski zvuk koji vas može podsjetiti na neke od najpoznatijih finsko-norveško-švedskih sastava istog glazbenog izražavanja, naravno, na prvu će vam pasti na pamet Tuomas i njegov Nightwish, a vokal pjevačice Milice Jovanov najviše će podsjetiti na originalnu postavu, kada je Tarja vodila glavnu riječ za mikrofonom. Cover albuma i njegova unutrašnjost napravljeni su kreativno, iako bez „postave“ zaslužne za album, popraćen tekstovima pjesama i mračnim fotografijama i ilustracijama. Sam prednji cover albuma ukazuje na depresivnost i naizgled na vješala kao prikaz suicida, no to su ustvari obješene slušalice koje ukazuju na nešto sasvim drugačije. Stoga, idemo se „objesiti“ o Auriumov album.

Tekstualno, album se bazira na ljubavnim power baladama koje su prepune elemenata melankolije, onomatopeja, metafora i usporedbi s prirodom i životnim navikama i potrebama. Uvodna Following The Rain jest instrumental koji vam stvara jesenski ugođaj, studen koja nikad neće doživjeti toplinu i sunce, a kroz skladbu se isprepliću obilježja simfonijske balade i ambijentalnih zvukova prirode. Deep Hollow Mind ratnim motivima otvara svoj notni zapis, gdje se gubi simfonijski dio, a dobiva se na žestini pomoću jakih izraženih riffova. Evenutalna dodatna vježba pjevanja engleskoga jezika ne bi bila na odmet, pogotovo na prijelazu sa opernog pjevanja na clean faze, no s obzirom da to nije nativni jezik, nije ni potrebno praviti oko toga priču, ali, za borbu za strano tržište ili autentičnost, savjetuje se usavršavanje.

Krećemo se prema ponovno nešto laganijoj Lady Night, gdje se osim vokala ističe „suradnja“ saksofona i gitare koji izvode ugodan solo dio. Spirits Of Our Secrets predstavlja nešto žešću rock glazbu gdje Miličin vokal veoma podsjeća na Tarju Turunen, a pjesma sama po sebi vuče mnoge paralele na neku od Nightwishovih najranijih dana. U pjesmi Drab Colored Silence pokazuje se usklađenost grupe koja je svirački veoma utančana i uvjerljiva, a Milica nam pokazuje zavidnu mogućnost prelaska s clean na operni vokal u veoma kratkim taktovima. Jednakost navedenog realizira se u sljedećoj Losing You, po jednostavnom principu uvoda, versa, refrena, solaže i Code.

A Touch Of Art, singl po kojem je i videospot napravljen, idealna je numera da bude izabrana za singl, jer predstavlja impresivan Miličin vokal u nabrijanoj pjesmi koja povlači suodnos i ispreplitanje gitara i klavijatura koje utjelovljuju orgulje. Kao uspavanka, pjesma Beneath Your Words započinje metalofonom koji predstavlja music box, a aranžerski, pjesma je veoma dobro uglazbljena i predstavlja solidan odmak od ostatka albuma, što je veoma bitno, budući da i mnogi svjetski simfonijski bendovi znaju ući u monotoniju materijala. Zadovoljavajuć aranžman stvara određenu dubinu nakon tekstualnog dijela i mogućnost ulaska u Auriumov svijet. Come To My Arms počinje filmskom uvodnom špicom gdje se nakon toga očituje nešto rokerskiji štih grupe, a Once In A Blue „opovrgava“ prethodnika s lagoon ugođajem, ambijentalnim zvukom vinila i kolektivnom mirnoćom aranžmana. Završna pjesma albuma, Endless Dream, uključuje zborno pjevanje i zvuči veoma sofisticirano i produkcijski efektno, taman za atmosferično finale.

U raznolikost žanrova i tematika grupe nikako neću ulaziti, očigledno je da su se potrudili napraviti album što raznolikijim i bogatijim zvukom, što posebno pohvaljujem i u čemu pronalazim veliki plus, budući da metal bendovi znaju imati tendenciju zadržavati jednoličan zvuk na albumu i izvlačiti se na konceptualnost. Isto tako, daje se na znanje bendu kako, kao i svaki novi bend, treba poraditi na usavršavanjima nekih elemenata zbog veće suverenosti, no za prvi put – palac gore.

1. Following The Rain

2. Deep Hollow Mind

3. Lady Night