Veoma kratko – wow. Potrudit ću se biti što manje opširan u recenziji prvog izdanja zagrebačke progressive metal grupe Svoystvo koji su nastali prije otprilike dvije godine. Razlog tomu je što sam na dva slušanja koliko sam zasad prevrtio ovaj EP ostao naprosto zapanjen, čitajte – veoma ugodno iznenađen. Dečki traju toliko malo, ali su izbacili EP od pola sata koji zvuči kao da traju barem desetljeće. Klasična bendovska postava s dvije gitare, basom, bubnjevima i vokalom napravili su nevjerojatno pamtljiv i melodičan album pun intrigantnih trenutaka koji će vam se uvući pod kožu.

Odlična produkcija, mix i mastering za koju se pobrinuo Andreas Šala uvelike je upotpunila grandioznost zvuka i ambijentalne premise koje album sadrži. Također, ukoliko ćete album preslušavati na Youtubeu, dojmljiv art video napravili su Roman Krajcarz i Domagoj Štrok. Velika je stvar baviti se visokom produkcijom i zahtjevnim studijskim manevriranjima u današnje vrijeme kada se od metal glazbe (a zapravo je uvijek tako bilo kod nas) ne može zaraditi kako treba. Stoga je posvećenost i designacija prema kvalitetnom materijalu, da što bolje zvuči slušateljima važna stvar, a Svoystvo je to omogućilo.

A Memory Of A Human Being je EP koji govori o raznim stvarima koje se suštinski baziraju na istoj tematici – propadanje svijeta i čovjeka kakvoga znamo. Osam pjesama optimalnog trajanja nametljive su upravo onoliko koliko trebaju biti, da stvore atmosferu i povremeni repeat. Vokal plovi po growl, scream i clean trenutcima, a refreni su uglavnom bili rezervirani za melodioznost i chorus momente kada je clean vokal dominantan, što je po meni veliki plus. Imamo i dva odstupa od već klasičnog zvuka koji se stvorio od druge pjesme, a to su stvari Prologue, jednoipolminutan monolog koji uvodi u ono o čemu će album pričati i koji vas „prikuje“ uz slušalice, te Waves of Untold Memories, instrumentalna skladba koja baladnim zvukom pojačava ambijentalnu melankoliju i svojevrsni bijes koji se nastavlja energičnom Red Rain.

Ukratko – volio bih da grupa nekim povodom jednom dođe i do Osijeka i da uživo poslušam ono što bi mogli predstaviti, a budući materijal čekam sa zadovoljstvom. Dokaz da hrvatski metal sadrži zavidnu količinu kvalitetnih bendova, no međutim, i dalje su skriveni i nenametljivi. Da su agresivniji u medijima i mediji oko njih kao što su oni u svojim melodijama i tekstovima – hrvatski metal uživao bi dane ponosa i slave. No ekipa iz Svoystva je pronašla svojstvo da pokaže što ima u punom svjetlu.

90%
90%
  • 9