Naziv albuma: Mir i ljubav (Live @ Dom sportova Zagreb)

Izdavač: Lampshade Media

Godina izdanja: Siječanj, 2015.

Žanr: pop, ska, rock, reggae, funk

Trajanje: 01:13:14

Broj pjesama: 15

Svakoj osobi koja vjerno prati glazbenu scenu Republike Hrvatske, ali i susjednih država, vjerojatno je poznata činjenica da grupa S.A.R.S. napuni svaki prostor na kojeg naiđu te privuku publiku na svaki događaj na čijem plakatu stoji njihovo ime. I ljudi su i prije Doma sportova masovno odlazili na njihove koncerte i svi su se poprilično navikli na to. I kada si možemo slobodno u bradu mrmljati: „Ah, pa to je S.A.R.S., oni napune uvijek, to je klasika!“, tada jednostavno dođe najava za 25. listopada 2014. i njihov veliki zagrebački koncert u prostoru Doma sportova i svi se iznova iznenade. I vukli su se plakati po cijelom gradu puno vremena unaprijed i osobno sam viđao poziv za koncert na banderama, na manjim zidićima, oglasnim pločama te velikim billboard plakatima. Marketing koncerta – na vrhuncu, organizacija koncerta – na vrhuncu i kao šećer na kraju – vijest o tome da je posljednja ulaznica za koncert prodana i samim time – rasprodan Dom sportova.

Osobno nisam svjedočio koncertu u listopadu, ali se zato ekipa iz benda pobrinula za takve poput mene te su 1. siječnja ove godine na internetsko tržište i službeni YouTube kanal izbacili snimku pod nazivom Mir i ljubav (Live @ Dom sportova Zagreb) u aranžmanu od 15 pjesama, kvalitetno izrezanih te vrhunski produciranih po pitanju kvalitete zvuka. Njuškajući svojom radoznalom njuškom po prostranstvima interneta shvatio sam da bend nije stavio potpuni koncert iz, meni trenutno, nepoznatih razloga. Je li to možda zato što ostatak snimki nije bio dovoljno kvalitetan pa se ni s dobrom produkcijom nije mogao izvući slušljiv zvuk ili možda iz nekih drugih razloga – to sada nije ni bitno. Bitno je ovo što imamo ovdje, a to je set lista od 15 stvari koja se otvara vriscima pretežito ženskog dijela publike te pjesmom Praštaj. Nakon nje, Žare i ekipa odmah prelaze na veliki hit čije ime nosi i kompletan live, a to je Mir i ljubav.

I teče tako album i dalje sa hitovima poput Ti, ti, ti, Ratujemo ti i ja, Zemlja nije ničija, sve bez ikakvog oblika komunikacije frontmena s publikom. Pretpostavljam da se komunikacija zbivala na koncertu često, ali su razgovori izrezani te se bend fokusirao samo na glazbu u ovom live izdanju. Po meni, možda malo čudno i ukočeno jer smatram da, ako se već radi o live albumu, slušatelj takav dojam mora i steći, a to se dobiva upravo tim izostavljenim dijelovima komunikacije s mnogobrojnom publikom. Ne sumnjam da je atmosfera bila dobra i zagrijana, a to se čuje i po mnogim pozadinskim pjevanjima na svaku melodiju svake pjesme. Eventualno se glasnoća publike mogla podići za koju razinu na snimci albuma da se još jače poboljša dojam euforije, ali dobro, to su sitnice naspram postignuća i činjenice da je S.A.R.S. uspio ono što mnogi ne mogu, a to je Dom sportova. Na albumu se još vrte i stvari poput To rade, Lutka, Klovn, Debeli lad, a cijela predstava na snimci završava s Perspektivom.

I tu priča završava. Tu je uspjeh postignut. Bend je još na koncertu odsvirao bis koji se sačinjavao od pjesme Buđav lebac te ponavljanja stvari Lutka i Ti, ti, ti. Dok sam ih prije na osječkim koncertima gledao uživo također sam primijetio da na bisu ponavljaju pjesme što smatram da je nepotrebno jer više nisu bend s jednim albumom, ali ako je i to način da još jednom pogode publiku tijekom koncertnog nastupa, onda što da ne. Ipak rulja uvijek ponovo želi čuti „onu svoju“. Što se tiče vokalnog i glazbenog performansa od strane benda u Domu sportova, zvuk i izvedbe su zaista odlične te na vrhuncu. Žare i ekipa su bezbroj puta pokazali da nisu samo bend koji zvuči dobro na studijskim albumima već i uživo, a bome i na live albumima poput ovoga. Nakon ovog koncerta jednostavno je pokrenuta jedinstvena vrsta scenskog trenda, a to je da mnogo bendova u skoro vrijeme rezervira te najavljuje svoje velike koncerte u Domu sportova. Nekima je uspjelo, nekima će uspjeti, nekima neće, a nama ostaje pitanje: koja velika dvorana se puni sljedeća i kada? Jer ipak je to S.A.R.S. Ipak je to euforija.

1. Praštaj

2. Mir i ljubav

3. Ti, ti, ti