Naziv albuma: The Sun. Will. Shine!

Izdavač: FOR

Producent: FOR

Žanr: Acoustic Rock

Trajanje: 00:38:03

Broj singlova: 9

FOR je akustični bend oformljen 2013. godine u Zagrebu, pod vodstvom Tomislava Malagurskog kojem su se pridružili Frano Homen (udaraljke), Miodrag Prelec (bas gitara) i Slaven Špoljarić (klasična gitara). Koliko poznajem opus ove četvorke, može se reći kako se okupio veoma iskusan sastav koji je prilično tiho i neprimjetno na sunce izbacio svoj debitantski demo album ‘The Sun. Will. Shine!”.

Kako i sami za sebe kažu, pozitivno su nastrojen bend čije samo ime upućuje na neku inicijativu, za borbu za nešto pacifističko i bolje. Osim toga, zanimljiva je stvar što im se naziv grupe slobodno može staviti kao zamjenica prije svakog naziva pjesama s ovog albuma. Iako im je melodija prožeta molom i melankoličnim pristupom, tekstovi su veoma inspirirajući s povećom količinom nadanja autora u nešto bolje, bilo to u ljubavnom, socijalnom ili misaonom kontekstu.

Pjevajući na engleskom jeziku sve pjesme, bend je prizvuke americane i Johnnyja Casha sasvim dobro uklopio u jednu reprezentativnu cjelinu, svrstavajući se po kvaliteti među same vrhove kvalitete zvuka, vokala i dobrog izgovora engleskog jezika, što se ne viđa toliko često ovdje. Možda bi bilo zanimljivije nečijem uhu čuti ovakve melodije na hrvatskom jeziku, s obzirom da se engleski već duboko ukorijenio u ovakav stil. Pjevač Tomislav Malagurski (slušajući neke njegove live izvedbe) u ovome je poslu dosta dugo i čini se da je čovjek pun literature za neke gitarističke izvedbe, vokalna nijansiranja i nenametljivo ponašanje na pozornici. To je upravo ono što je zasad odlika grupe FOR – odlična nenametljivost i nenametljiva odličnost.

Mark Lanegan jedno je od imena koje mi se pojavljivalo kroz cijeli album – grub vokal, melankolični zvuci, magičnost gitara, bas koji zvuči kao kontrabas. S obzirom da mi je navedeni lik jedan od najdražih mračnjaka, FOR me uspio dobiti već na prvoj pjesmi. Midnight Poem veoma je prikladan preludij za ono što će se uslijediti tijekom ostatka albuma. Ovdje možemo poslušati brže numere, balade te mikseve raznih (ugl. američkih) žanrova. Osobno me se najviše dojmila pjesma The Lonely Mind of Mine, vokal koji vuče ponekad na Lanegana, ponekad čak i na Jima Morrisona, fantastična jednostavna liričnost i nepretjerana progresivnost, što odlikuje i cijeli album, kratke i jasne pjesme koje ne traju duže od četiri i pol minute. The Perfect Crime je pomalo zasebna stvar na albumu jer može čak i najavljivati u kojem će smjeru bend ići dalje, a može i zatvoriti jednu priču u nekonvencionalnom ruhu.

Iskreno se nadam da će za ove Zagrepčane više ljudi čuti, koliko sam upoznat, bend je aktivno na pozornicama te se priprema i za svirku u Beogradu. Dok ne dođe službena web stranica grupe, možete ih pratiti na Facebooku i poslušati njihov album na Bandcampu ili dio albuma na Youtubeu. Osobno mi je dosta vremena trebalo da naiđem na neke konkretnije podatke o grupi, što dovoljno govori o trenutnoj samozatajnosti benda. FOR, svakako se malo otvorite publici putem medija, uvjeren sam da će slušatelji pozitivno reagirati na vaše stvari. Drugi album željno iščekujem.

Preslušajte album na stranici Bandcampa

1. Midnight Poem

2. Sad Girl