Evo još jedne poslastice za sve čitatelje, nakon S.A.R.S.-a za vas imamo još jedno veliko ime regionalne glazbene scene. U nastavku objave možete pročitati što nam je o sebi, počecima, glazbenim ostvarenjima i svom viđenju događanja u državi ispričao Stjepko Galović, osječki reper sa zagrebačkom adresom, masama poznatiji kao Kandžija.

 

 

Kandžija, dobrodošao na gostovanje miXeti, nego da krenemo. Tko se krije iza imena ‘Kandžija’? Zašto je Kandžija odabrao biti baš ‘Kandžija’?

Krije se  Ilija Čvorović. Lega moj jedan mi je dao ime, kad sam kao puštao mjuzu i ubacio neke tamburaše, ispalio je i ostalo je.

 

Također, Rimokatolik, Andrija Emtivi – koji je njihov izvor?

Rime i katolik i to najveći pa je samo došlo, Andrija jer je netko krivo pa umjesto Kandžija rekao Andrija. Najnovije je Hamdija.

 

Kako je to krenulo, kada je kandžija počela pucati u tvom slučaju?

Početak srednje. Čuo za hrvatski hip hop i počeo ostalo slušat, počeo fristajlat, počeo snimat s 18.

 

Tko ti je bio, domaći ili strani, poticaj/uzor da kreneš repati?

Domaci Prika, a strani Nana i Pappa bear.

 

Kako su izgledali ti početci? Družio si se sa malobrojnim glazbenim istomišljenicima, razmjenjivali ste kazete/CD-ove pretpostavljam, nosili čudnu odjeću po poimanju drugih ljudi?

Da. Kazete. Prva Doggystyle, druga ODB. Svaki put kad izađeš sa širokom odjećom ili možeš popit šamar ili ako ništa par lijepih komentara.

 

Kako si doživljavao te početke, sjetiš li ih se sa dozom veselja i nostalgije, ili su pak bili na neki način mučni, traumatični?

Predoziran nostalgijom i srećicom, ozbiljno.

 

Većem auditoriju predstavio si se takozvanim mix – hejtom ‘Jea’ iz ’06. Kako komentiraš svoj prvijenac? Publici si tada prvi puta predstavio neke danas sebi svojstvene karakteristike poput uporabe ciničnosti, sarkazma, ironije i to na humoran način. Što je prevagnulo na takav način obračunavanja sa stvarima koje te muče?

Nisam mogao izdat cd pa sam išao taktikom, ako neće brdo Muhamedu, onda će Muhamed brdu, kako već ide ta poslovica. Ispričavam se ako nekom smeta što spominjem Muhameda. Ustvari ne ispričavam se, zašto bi se ispričavao? Nemam pojma, pisao sam kako sam znao i htio, tako i danas radim.

 

 

Jedan od segmenata rapa po kojem si također poznat je freestyle, vlada općenito mišljenje da si ponajbolji freestyler Balkana. Kakva iskustva vučeš iz osvajanja Klik freestyle battlea iz ’07? Kako vježbaš vokabular i freestylanje općenito?

Vokabular vježbaš vokabularom, nema druge, a fristajl vježbaš s puno fristajlanja, isto tako. Znao sam kući po sat vremena fristajlat i dan danas nekad kad odem na neki radio ili nešto ako je opušteno isto znam bacit po pola ćuke. Bacao sam fristajl na najbolesnijim mjestima, i primjerenim a i neprimjerenim, jednom sam iščašio vilicu kolko sam srao. Rima je npr. ludilo fristajler, najbolji po meni danas i tako i on radi isto.

 

Tko su točno ‘Gole žene’? Tko sačinjava ‘Gole žene’? Zašto su one gole? Zašto one nisu one nego oni?

Gole žene su šest muškaraca pod imenom Gole žene. Bolje zvuči nego Odjeveni muškarci. Mastrubacija je u današnjem vremenu jako bitna, ljudi vole gole žene ko da ih nikad nisu vidjeli, pa eo im. Čine ih: Toxara z (vokalni solist), Darkan Kingić (gitra) Pips (gramofon), Midi Kobejn (kljave), Funky G (masni bass), Meso (drum) i Egoless iza pulta.

 


(Gole žene)

 

Još veću pažnju domaće scene zadobio si prvijencem među albumima, izdanjem ‘Narodnjaci’ iz 2009. Što nam možeš reći o tome, pozadini njegovog imena i sl. ?

Narodnjaci su bili izrazito popularni a opet zapostavljeni u velikoj kulturi naše civilizirane zemlje, pa sam htio nadoknadit tu nepravdu.

 

 

Na njemu si zabilježio par znamenitih stvari, među kojima se možda najviše ističe ‘Jelena’. Vjerojatno po 3678. put da čuješ ovo pitanje – Tko je zapravo Jelena, i što je skrivila? Radi li se o Jeleni koja ima prezime poput imena jednog od naših dvanaest mjeseci? Budući da se to zapravo najviše nagađa.

Uvijek na isto pitanje ide isti odgovor: Jelena je ružno mitsko biće.

 

Osim ovakve ‘ska’ stvari kao što je Jelena, tvojim ostvarenjima odišu funk, groove i slični drugi glazbeni podžanrovi. Primjerice, za ‘Desno’ vlada mišljenje kako bi i sam kralj domaćeg funka, pokojni Dino Dvornik, bio ponosan na tako nešto. Kako si postigao taj zvuk?

Koolade i Darkan Kingić, moj gitarist, eto kako.

 

Poprilično si politički i društveno osviješten i aktivan. Da se vratimo na prvi album, par stvari posebno odlikuje politička pozadina. Prva koju bih izdvojio je ‘Državnik novog kova’ snimljena u vrijeme izbora. Zašto si baš za tu pjesmu snimio spot, i kako to da je Toza odlučio iskoristiti stari hit Josipe Lisac za podlogu?

Političari su govna, svaki reper mora to jednom proći i odradit tu fazu u svojoj karijeri. Pametnije je šutit, al ne možeš. Tozin drugi beat u životu je to, talenat nemoguć.

 

U ‘Vladaju svijetom’ se obračunavaš sa vladajućim sustavima u svijetu, ‘Betmen’ je svojevrsni vapaj za super – herojem koji bi riješio stanje u državi, a to je ‘Kriza’. Zašto si se odlučio na takav konceptualan album ispunjen tekstovima sličnih tematika?

Vladaju svijetom je o sisama malim.

 

Osim tih političkih tekstova, obračunavaš se i sa maloumnicima u društvu, a to bi bile sponzoruše,  svakojake urbane ili manje urbane seljačine i slični. Što te dovelo do toga da njima posvetiš pjesme poput ‘Urbana seljačina’, ‘Stare mrcine’ dok i samo ime albuma ‘Narodnjaci’ neizravno i ironično aludira na takve?

Ne znam šta me dovelo, možda to što sam iz Osijeka gdje skoro nema više ni jedan ne-narodnjački klub.

 

Kriminalne te bogataške stereotipe koje ljudi vezuju uz rapere, poglavito američke, odlučio si dovesti u pitanje u pjesmi ‘Zemljopis’. Pa što to ti imaš protiv, recimo, Rick Rossa kojem količina nakita poduplava tjelesnu težinu?

Rick Ross mi je zakon, te njegove afričke sike muške su presmješne.

 


(Dame i gospodo, Rick Ross… )

 

Budući da ti je taj album izašao pod labelom Dallas recordsa, kao i kasnija izdanja, zanima me kako je došlo do te suradnje, i kako si ti zadovoljan nakon par godina?

Izbacio mixhejt i spot za Blato, osvojio betl onaj u ZG i zvali su me. Upravo završio s njima ugovor, vidit ću šta ću dalje. Fala im za suradnju i najviše od svega što su me prepoznali iako sam iz mjesta gdje nikog ne prepoznaju.

 

U emisiji Ide Prester ‘Dvopek’ imao si neizravni verbalni ‘obračun’ (ako to tako smijem nazvati), sa Miroslavom Škorom. Kakva su iskustva gostovanja u nekom takvom talk – showu i to u početcima tvoje malo veće medijske zastupljenosti?

Dođeš, sereš, odeš, sve na brzinu uvijek i jedva se čeka da ispali nešto glupo da se to može iskoristit. Šta da ti kažem, supika.

 

Gostovanjem u Hitorami rekao si kako nisi zastupljen previše u medijima jer nisi transvestit, ne sudjeluješ u talk showovima, ne pišaš uz vjetar te se nikome ne ulizuješ u tekstovima. Kako bi komentirao vlastite izjave od prije par godina, stojiš li i dalje iza tih stavova?

Uvijek sam volio pričat pizdarije. U današnjem društvu na TV-u su ionako samo idioti, mediji me više ne zanimaju, imam internet. 

 


 

Tome posvećena pjesma nosi ime ‘Big Brader’ sa drugog albuma ‘Koktel od rakije’. Bi li ti danas, u tim uvjetima voajerizma, konstantne prismotre javnosti i nedostatka privatnosti, pristao na sudjelovanje u reality showu sličnog profila, da si svjestan potencijalno velikih šansi za osvajanje milijun kuna?

Nemam pojma. Prije ne nego da, al ko će ga znati, Ajs je bio zakon npr. bez obzira što se radi o tom govnetu.

 

Nekako u tom periodu prije izdavanja drugog albuma došlo je i do preseljenja u Zagreb, što je utjecalo na tu odluku? Posao, ljubav, nešto treće?

Ljubav, uvijek je sve ljubav.

 

Miks i snimanje albuma ‘Koktel od rakije’ vršio si u Morris Studiu u Zagrebu, pod budnim okom Mire Vidovića – Kako si zadovoljan tom suradnjom, kako je uopće došlo do nje? To je razlog preseljenja?

Miro Vidović je glavni lik i najveća faca, skoro sav hip – hop koji postoji je izašao isključivo zbog njega, uvijek dobro surađivat, ni ja ne bi izdao album da nije bilo njega vjerojatno.

 

 

Mastering je pak vršio Jay Franco iz svjetski poznatog Sterling Sound studija u New Yorku, u kojem su, između ostalih, pjesme usavršavali Bob Marley, Beatlesi, Lady Gaga. Kakav je osjećaj biti u tom odabranom društvu? Kako je do te avanture došlo?

 

Miro je mixao album i svidio mu se i dok smo kod njega u studiu sjedili, slušali stvari, reko aj probat ću riješit mastering nam tamo i uspio je i to skoro za dž. Ne znam kako ima kombinacije svoje. Osjećaj je super budući da to nitko nije ni primjetio i da je ovdje kvaliteta najbitnija uvijek.

 

Treći album, ‘Zlatne žbice’ pokupio je odlične ocjene među kritičarima te kao što i sam Toxara u nedavnom intervjuu kaže „Zlatne žbice su svemir, a mi smo popovi na svemirskoj misi. “ Kako ti gledaš na sve to u vezi tog albuma? Zlatne žbice su samo album, ili nešto više, neki label možda?

Album. Sekta. Label dajbože.

 

 

Kako je uopće došlo do tog svega sa Toxarom, privatno ste se družili već duže vrijeme pa ste odlučili udružiti snage na poslovnom planu, malo više od puke suradnje na jednoj – dvije stvari?

Toxaru sam čuo davno prije nego što sam mxhejt izbacio, na nekoj stvari, i odma reko jebote ovaj zvuči ko pravi i jednog dana ću ga zvat da nastupa sa mnom. I eto. A Zlatne žbice smo on i ja radili skupa baš zato jer sam htio da ljudi čuju za njega. Najbolji od svih mlađih, ne bi ga ja bezveze vodio sa sobom. Toxarica maj man.

 

 

Jedan od producenata iz tvoje ekipe, naš proslavljeni Matko Šašek Koolade ‘prljavi’ zvuk boom bapa Zlatnih žbica usporedio je sa albumom ‘Enter the Wu – Tang’, prvijencem Wu – Tang Clana iz ’93 te opisao poput spoja Public Enemyja i NWA-a. Što kažeš na takve usporedbe?

Možda zato jer je podrumčina takva i jer su brejkovi. Volim sve što je nabrajao. Fala Kulejdari za sve, čast mi je s njim radit, kad radimo pokušavam ga nagovorit na najopskurnije stvari i onda ispadnu ovakve pizdarije.

 

Nedavno, Toxara i ti, uz video – montažu Danijela Grbića Čaruge izbacili ste pravi hit, Toxarin lokal – patriotski pogled na istoimeno rodno mjesto, ‘Donji Miholjac’. Obzirom da rezultati govore o 13.000 pregleda u dva dana, očito je da se publici sviđa. Kako komentiraš uspjeh tog singla, svoj performans, što pjevački, što glumački?

Ma super, prepoznaju ljudi to bogatstvo, taj bling bling valjda. Inače to je nekom pala napamet zajebancija i čim sam probao na jednom koncertu refren odma su svi znali, i onda smo rekli idemo snimit to. Toxara smastio versove, ja refren i bridge i ćao, radili smo milijun zajebanih pjesama, ova je naspram tih bila prelagana. Neko me je pitao zašto nije za Osijek pjesma? Pa zato što je Osijek 100,000 ljudi, Miholjac ima 5 tisuća, a New York preko 5 mil vjerojatno, hehe. U tom i je fora. Bolesno oskrvnuće je u pitanju. Spot Čaruga radio, fala mu, a ne znam, Toxara je odradio ulogu ljutog madafakera a ja hibrid Zlatka Pejakovića i Doris Dragović. Jebiga.

 

 

Izbacio si pjesmu ‘Teški pederluk’ u kojoj se obraćaš svima koji drugima nameću određen način života, sukladno nekim aktualnim temama koja muče državu. Što te potaknulo na takav potez? Također, atraktivna djevojka pleše u ‘spotu’, kako si došao do nje?

Kao muzičaru je uvijek pametnije šutit i pričat pizdarije, koje nikog ne ljute, bilo da je o ljubavi ili o kakvim god  izmišljenim općenitim stvarima samo da ne izraziš svoje mišljenje jer ćeš nekom sigurno zamjerit. Ali iskreno kao čovjek nisam mogao šutit, ni sad a ni kad je išta drugo bilo u pitanju, možda bi bilo pametnije gledat osobni interes ali ne mogu si to dozvolit, uvijek kažem jer nisam firma i boli me kurac dali će mi to naškodit karijeri bla bla bla. Slučajno sam imao pjesmu i reko sad je očito vrijeme da ju ljudi čuju. Drago mi je da se ljudima svidjela i da usprkos što sam se zamjerio nekim, i što nije baš pitka su ljudi skontali tekst i stav. Nastupao sam i za pse, i sve moguće humane situacije tako da kako neću za ovo. Pederi i lezbe su isto ljudi, isto ko i srbi, narkomani, rumunji, crnci moji, a i podržavam sve devijacije brate, ja sam devijacija najveća moguća. Žena iz spota, pa prilično lako sam došao do nje.

 

 

Osim Toxare, nedavno si imao suradnju sa mladim MC-em Tone Toureom na njegovom EP-u ‘Prepared for Life’ na pjesmi ‘Move over!’ Kako je došlo do toga?

Zvao na pjesmu i snimio sam, prvi put da sam snimao s nekim crnoputim čovjekom. Ovo zvuči malo rasistički.

 

Sa članom kolektiva ’40Industry’, Pendrekom, planiraš nekakve projekte? Može koja riječ o tome?

Snimili stvar skupa, bombica lagana.

 

Također, plasirao si vlastitu iako još uvijek nedovoljno administriranu, službenu stranicu kandzija.net na web. Odakle ideja, kakav dizajn se razmatra, planiraš li nekoga zaposliti u maniri pravih zvijezda da to održava umjesto tebe, ili ćeš pokušati biti ‘sam svoj majstor’?

Nismo stigli još ju sredit, zato tako izgleda, radi nam Dvasadva str, sami ćemo ju administrirat poslije.

 

 

Drum ‘n’ bass ekipa Glechudesa massive, što ima s njima?

Davno se raspalo, vrlo rado bi rokao na dnb al jbg.

 

Kratki obzor na trenutačno stanje scene u zemlji i tvoja ocjena?

Samo snimajte i svirajte, dobro je.

 

 

Zahvaljujem se, kolega kulturolog, na ažurnom slanju odgovora i strpljenju. Imaš li kakve pozdrave, zahvale, pokude, poruke, SMS-ove, bilo što, za sve čitatelje ovog intervjua?

Aj zdrao, živili!

 

Nemoj baš toliko opširno… Nego pozdrav za Stjepka također, ili Iliju, svejedno. 🙂 Puno sreće od miXete u nastavku glazbene karijere!

 

Kandžija @ Facebook

Kandžija @ official page

Kandžija @ Youtube

 

 

 

 

 

 

Share.

About Author

Komentari preko Facebooka

CLOSE
CLOSE