Početkom tjedna osječki Gradski vrt bio je domaćin dvodnevnog koncerta ukrajinskog orkestra Lords of the Sound. Orkestar, poznat po izvođenju filmske glazbe, privukao je velik broj posjetitelja koji su uživali u izvedbama poznatih filmskih tema.

Dugo najavljivani koncerti Lords of the Sound podijeljeni su na dvije teme i dvije večeri: prva je bila posvećena filmskoj glazbi legendarnog Hansa Zimmera, dok je druga protekla u temama iz Lord of the Rings i Hobbit trilogija, glazbe za koju je zaslužan nimalo manje legendaran Howard Shore.

Osijek je tako, uz Split, Rijeku i Zagreb, ugostio orkestar koji je trenutno na europskoj turneji s ova dva programa. Što se samog simfonijskog orkestra tiče, riječ je o pretežito mladim glazbenicima koji djeluju od 2014. godine, a kako kaže njihova web stranica, povezala ih je želja za sviranjem glazbe modernih skladatelja koji rade u filmskoj industriji, kao i nedostatak sličnog repertoara u tadašnjim orkestrima. Ovako ambiciozno ime ekipe, u skladu s najpoznatijom filmskom trilogijom “Gospodar prstenova”, izazvalo je glazbenike, probudilo osjećaj odgovornosti prema publici i ujedno dalo ton budućem kreativnom razvoju.

Foto: Ivica Benić (SiB.hr)

Prvi dan: The Music of Hans Zimmer

Prvi dan, 10. lipnja, ujedno i onaj skoro pa rasprodani, s dosta većim odjekom i prijemom publike, bio je posvećen glazbi Hansa Zimmera. Zimmer je poznat po skladbama za mnoge filmske evergreene kao što su “The Lion King”, “Pirates of the Caribbean”, “Inception”, „No Time to Die“, „Dune“, “Interstellar”…koncert je započeo izvedbom glazbe iz filmova “Spider Man 2” i „Sherlock Holmes“ – odmah se na početku moglo pretpostaviti kako će ekipa na pozornici, predvođena dirigentom maestrom Shahrokhom Fathizadehom, iznijeti cijelu večer na dojmljivoj i kvalitetnoj razini.

Zapravo, ako imate kvalitetno posložen orkestar s aranžmanima osobe koja razumije i inače je slušatelj i, možda još važnije, poštovatelj Zimmerove glazbene estetike, teško da vam na ovakvim koncertima može biti monotono. Dovoljno je da proberete songove iz ionako već impresivnog i bogatog kataloga i sama velika razlika u melodijama, žanrovima i stilovima odradit će svoje – zbog toga vjerujem kako su Osječani imali u čemu uživati tijekom ovih malo više od 2 sata performansa, posjetili smo Afriku, svemir, Karibe, vraćali se u daleku prošlost i odlazili u budućnost, u fiktivne svjetove superheroja itd. U svemu tome dakako pomažu i solisti i vokalni ansambl orkestar, no vrijedi istaknuti solisticu Yaroslavu Taran i solista Illiu Skrebnova kao odlične „breakere“ instrumentalnih kompozicija. Minusom će se pokazati, kao i u večeri poslije, vizuali koje je publika ispred pozornice imala prilike gledati tijekom izvođenja pjesama, a koji su, blago rečeno, neprikladni i pomalo infantilni za ovakav tip koncerta.

Ukratko, gotovo sve izvedbe bile su tehnički precizne, a orkestar je pokazao dobro razumijevanje glazbenog materijala i esencije u pozadini svake skladbe. Zimmerovi aranžmani nerijetko su izuzetno kompleksni i isticanje pojedinih glazbenih elemenata u aranžmanima sigurno je zahtjevan posao, kojega je ovaj orkestar potvrdio da može iznijeti na dostojan način.

Foto: Ivica Benić (SiB.hr)

Drugi dan: Glazba iz “Lord of the Rings” i “Hobbit” trilogija

Drugi koncert, onaj 11. lipnja, bio je posvećen glazbi iz “Lord of the Rings” i “Hobbit” trilogija, koje je skladao Howard Shore. Ove trilogije naširoko su poznate po svojoj epskoj glazbi koja prati priče o fantastičnim svjetovima i avanturama Međuzemlja, a koje imaju impresivno veliki broj poklonika. Srećom, orkestar je izostavio skladbe iz „Rings of Power“ serije.

Šteta je što je ovaj koncert bio najavljen neko vrijeme nakon prvog, pa su ljudi očigledno odlučili ići na jedan od dva, što zbog cijene ulaznica, što zbog drugih razloga, no moguće je i da je atraktivnije bilo slušati presjek Zimmerovog opusa nego OST dvije trilogije, pa je tako na LOTR večeri bilo dosta manje ljudi nego prethodnu večer. Orkestar je kao i prvu večer kasnio pola sata, na sredini napravio pauzu od 20 minuta i odradio ukupno dva seta po otprilike sat vremena. Kao veliki zaljubljenik u sve što ima veze s Međuzemljem (osim navedene serije), bilo da je riječ o knjigama, filmovima, glazbi, bio sam zagrijaniji za ovu večer više nego za prethodnu, budući da sam svjedočio koncertu Hansa Zimmera u Ljubljani 2022. godine. Ispostavilo se da gotovo svi dijele mišljenje kako je prva večer bila dosta bolja i kvalitetnije izvedena, iz više aspekata.

Foto: Ivica Benić (SiB.hr)

Misao, bit, esenciju, kako god hoćete, koju pružaju J.R.R. Tolkien, Peter Jackson ili Howard Shore, svaki na svoj način ali opet međusobno isprepletenu, nije nimalo jednostavno uobličiti u vlastitu interpretaciju i cjelokupan paket, od simfonijskog orkestra, vokalnog ansambla, aranžmana i popratnih vizuala ukomponirati u nešto što mora biti vrhunsko, jer drugačije s glazbom ovakvog kalibra – jednostavno ne ide. Lords of the Sound tako si je dao za pravo uzeti i ime i logotip koji asocira na Lord of the Rings, a dojma sam da im taj repertoar zapravo najmanje leži.

Da se razumijemo, glazbeno gledajući to uopće nije bilo loše ili neugodno za slušati. Dapače, aranžerski i instrumentalno ovi mladi ljudi sve su školski i uglavnom precizno izveli, kao i vokalni ansambl osim par sitnih falševa, ali ne mogu se pomiriti s nekoliko izvanorkestralnih komponenti, poput loših vizuala koji trebaju pratiti glazbu i teme, ili vrlo neprikladne naracije na hrvatskom jeziku između pjesama, gdje pokušaj glume i naracije, spojeno s tim vizualima, naprosto podsjećaju na kirbajsku zabavu više nego na događaj u znaku simfonijskog orkestra. Još je samo nedostajao jedan od glazbenika preodjeven u Gandalfa da bi cirkuska točka bila upotpunjena.

Glazbeno i repertoarski gledano, nedostajale su mi neke skladbe poput „Song of the Lonely Mountain“ u izvedbi Neila Finna, a dojma sam kako je drugi dio setliste imao više nekohenzivnih ponavljanja glavnih tema nego što je doprinio stvaranju nekog drugačijeg, novog, jačeg dojma, onakvog kakvi bi drugi dijelovi večeri trebali imati. „The Breaking of the Fellowship / May it Be“, „The End of All Things „ ili „Amon Hen“ inače su prekrasne skladbe i izvedbe, ali definitivno su izvedbe trebale ostaviti jači dojam. Za kraj večeri, ne mogu reći da sam išao kući nezadovoljan ili da mi nije bilo lijepo, ali očekivao sam ipak nešto više, pogotovo nakon prve jako dobre večeri.

Foto: Ivica Benić (SiB.hr)

Dvodnevni koncert ukrajinskog orkestra Lords of the Sound pružio je publici u Gradskom vrtu priliku da uživa u poznatim filmskim temama, za pretpostaviti je da su ljudi u suštini zadovoljni i da su u globalu dobili ono po što su došli, gledamo li na pozitivne reakcije i povratne informacije nakon izvedbi. Nema u Osijeku često prilike za slušati ovakve tipove orkestara i izvedbe filmskih tema, pa s te strane vjerujem kako su Lords of the Sound potvrdili značaj ovakvih događanja za lokalnu zajednicu i priliku za ljubitelje filmske glazbe da se emocionalno vrate u neke od najvećih naslova u povijesti.

Share.

About Author

Urednik portala Mixeta.net

Komentari preko Facebooka

CLOSE
CLOSE