Ovaj utorak smo imali priliku slušati velikane “svjetski, a domaće” scene “Kultur Shock”. U punoj zagrebačkoj Močvari, uživali smo u presjeku hitova Gine i ekipe, ali i novom materijalu benda nakon dugo vremena.
Bend koji nakon 27 godina postojanja i preko 1000 odsviranih koncerata ne moramo posebno predstavljati ipak zaslužuje rečenicu-dvije uvoda za sve one kojima je ovo ime nekako promaknulo. Najjednostavnije (i prepojednostavljeno) rečeno, Kultur Shock je bend koji izvrsno spaja elemente alternativnih žanrova poput metala, rocka i punka s tradicionalnim aspektima glazbe, često s ovih prostora. U sklopu svoje “No nostalgia” turneje u Hrvatskoj su nas počastili odličnim nastupom u Močvari, a u splitskoj Kocki nastupaju 14. travnja.
Slušaj najglasnije
Od samog početka koncerta bend nam je dao do znanja da nas čeka glasna i žestoka svirka. Otvaranje sa “Zumbulom” nas je iznenadilo kako je ovaj metal sedvah hit inače rezerviran za sam kraj koncerta, ili čak bisa. Ovo je rezultiralo šutkom u prvim redovima koja neće stati sve do kraja koncerta.
Bez posebne stanke, bend je samo nastavio sa “skupima” odsvirajući “Tamni Vilajet” i spontano nas je uveo u svoj teatar pjesmom “King” i veselom “Tutti Frutti”. Nekako se ovdje već počeo stvarati dojam da je ovo “najmetal” koncert Kultur Shocka koji sam imao prilike gledati. Mahom je to bila posljedica jako pojačane gitare Vala Kiossovskog u miksu zvuka. Iako je u nekim trenucima ovo stvorilo jedan jako žestoki zvuk koji je dušu da za pustiti noge i glasnice da rade svoje, u drugim je znao “pojesti” suptilniji zvuk violine ili saksofona. Daleko od toga je da je zvuk bio loš i vjerujemo da je bend izvukao maksimalno iz ozvučenja prostora.
Rušenje zidova
Osobno jedna od dražih stvari kod koncerata Kultur Shocka jest je kako mi se uvijek neka druga pjesma istakne izvedbom. Jedna od njih ovaj koncert je bila “Build a Wall“, pjesma koja je (nažalost) izvrsno predvidjela gradnju zida kako bi se SAD “sačuvao” od imigranata. Sam tekst govori o toj dvojnoj perspektivi utjecaja staranih kulutra koje volimo i često iskorištavamo, no kada je riječ o prihvaćanju i integraciji – odlučujemo se za gradnju zidova.
Činilo se kako ovaj koncert ide u suprotnom smjeru, tj. rušenju zidova i granica između benda i publike dok smo svi zajedno pjevali poruke ljubavi. Osim ljubavi na red je došla i snažna anti ratna poruka s “Superevil” gdje je i Gino snažno poručio publici da ne postoji ideal zbog kojeg bismo se trebali primiti oružja.
Kultur Shock je nazvao brakom od 27 godina koji nas je u nastavku koncerta pronio od dženeta do džehenema s hitovima poput “Racist song”, “Horse thief” i “Nadija”. Posebno draga “Shetian” je doživjela snažnu emociolanu izvedbu koja koja je i nas ostavila pod dojmom. Čini se da isto vrijedi i za Ginu s obzirom da je odlučio promijeniti sljedeću pjesmu na setlisti i uslijedio je “Aksam” kao odličan nastavak na atmosferu i emociju Sheitana.
Novi singl i širenje ljubavi
Nakon Sarajeva i kratkog povlačenja s pozornice, bend se vratio i predstavio nove pjesme koje je publika željno očekivala. Ovo je i prvo novo izdanje od albuma D.R.E.A.M. iz 2019. godine, iako se sada radi o singlu. Bend je otvorio s obećavajućom “Tomorrow is a Better Day” koja je skinula bilo kakvu sumnju u kvalitetu i zvuk novog materijala. Ipak, “Snijeg” koji je uslijedio je pokupila dosta više reakcija publike zbog osobnog uvoda u pjesmu. Gino, sada u majici povorke ponosa, je objasnio kako je ova pjsema njihov doprinos borbi za prava LGBTQ osoba. Ova gesta i doprinos benda nije mogao proći bez gromoglasne podrške zagrebačke publike.
Osim novih stvari, tu su se našle “Hasishi“, “Duna” i “Da Ye” koje nikad ne iznevjere i uredno testiraju naše glasnice. Bend nas je pozdravio nakon dva bisa u iščekivanju novog susreta i (nadamo se) još novog materijala najdražeg djeda i gurua.
Komentari preko Facebooka