Predstavljamo vam glazbeni projekt endK osječkog glazbenika i dizajnera zvuka Filipa Čačića.
Pojašnjenje naziva endK
The End je jedan od bosseva u Metal Gear Solid 3: Snake Eater, meni ujedno i najdraži jer ga se moglo pobijediti na razne i fascinantne načine (pogotovo za to vrijeme na Playstation 2). To je manje više bio dovoljan razlog da si još u osnovnoj školi uzmem taj nadimak kada smo svi smišljali nadimke za MSN i slične stvari. ‘K’ je skraćeno od ‘Kashika’, što je bio dio mog nadimka u jednom zajebantskom glazbenom projektu za vrijeme srednje škole, iako ne želim da se ‘K’ asocira s tim.
U trenutku kada sam započinjao s ovim glazbenim projektom pomislio sam kako sam dovoljno star za neke nove čudne nadimke, tako da sam iskoristio ono s čim sam već na neki način raspolagao.
Ljubav prema produciranju glazbe i bavljenjem zvukom
Život mi se uvijek vrtio oko glazbe, počevši od druženja s ljudima sličnog glazbenog ukusa pa do preslušavanja glazbe iz igara koje sam igrao i filmova koje sam gledao. Iako sam bio u nekolicini bendova i glazbenih projekata, ljubav prema produciranju sam iz čiste znatiželje otkrio tek prije dvije godine. Navukao sam se na to jer se cijeli proces ne odnosi samo na kompoziciju i aranžman nego i na sound design. Također mogu i upravljati s cijelim arsenalom zvukova što mi daje slobodu izraziti se kako god želim.
Pojašnjenje naziva albuma Starcadium
Naziv je došao uslijed dugog brainstorminga s prijateljem. On je najprije napravio cover art na kojem je mjesec, a na mjesecu se nalaze reference na imena pjesama s albuma. Sama glazba na albumu je nastala pod velikim utjecajem arkadnih igara i platformera. Tako da smo, nakon povezivanja svemirskih motiva (mjesec, zvijezde) sa žanrom igara (arkadne igre), prijatelj i ja došli na ideju ‘Starcadium‘.
Promjena naspram prethodnih projekata
U Anal Mandici sam samo dijelom bio zaslužan za kompoziciju, dok sam Udûn samostalno komponirao i producirao znajući samo osnove produkcije.U međuvremenu mi se dogodio taj prijelaz koji sam već opisao i kojim sam fasciniran. Više nisam ograničen instrumentima i glazbenom formom (iako ne postoji ništa loše u praćenju forme ukoliko se netko želi baviti glazbom određenog žanra), već mogu raditi što me volja.Sloboda manipuliranja zvukom me jednostavno uvukla u taj svijet.
Uz projekt ‘endK’, moja djevojka i ja znamo povremeno obraditi poznate pjesme iz video igara, što se isto može naći na mom Youtube kanalu.
Ideja za konceptom albuma
Iako sam napravio veći broj loop-ova kao freelancer za pojedine projekte, glavni fokus su mi full-length pjesme.
Ideja mi je bila okupiti sve full-length pjesme koje sam izdao tijekom ove godine u jedan album koji bi predstavljao moju ovogodišnju ‘glazbenu stranicu’. Pretpostavljam da će mi biti drago kasnije u životu osvrnuti se na tu stranicu.
Odakle ideja za konceptom zvuka albuma (zašto te privlače gaming zvukovi)?
Kao prvo – obožavam instrumentale čiji fokus je na kombiniranju melodije, ritma i harmonije u jednu cjelinu.Takva glazba se izvrsno uklapa u igrama jer ne postoji vokal koji svojim riječima i pjevanjem odvraća pozornost sa gameplaya. Glazbu u igrama vidim kao umjetnost spajanja jednostavnog sa složenim. Melodija je prva stvar koju će igrač zapamtiti i koja će ostaviti karakterističan utisak na njega. (npr. Mega Man, Sonic, Super Mario itd.) Poanta je stvarati pamtljive melodije i motivekoji se razvijajuu dovoljno različitom i kompleksnom kontekstu da ne budu predosadni i monotoni, već da služe kao ugodna podloga gameplayu. Ukratko, privlači me jer glazba daje identitet određenoj priči – ovom slučaju igri.
Inspiracija za nazive pjesama i cjelokupan aranžman kompozicija
Nemam nikakvu formulu za određivanje naslova pjesama. Nekad odmah u startu krenem raditi pjesmu poodređenoj temi koja će naknadno predstavljati naslov, a nekad napravim pjesmu pa tek onda pokušavam osmisliti naslov. Zna biti i kao kada radiš lika na početku neke igre – najprije se čini nemoguće, ali na kraju ipak uspiješ. Isto tako, nastojim da budu kratki i pamtljivi, ne prekompleksni i dugački. Zadnja pjesma na albumu je očito iznimka. Nekad me inspiraraju slike – npr. ‘Automaton Squad’ je napravljen za Art Inspired Music contest naNewgrounds-u u kojem svaki glazbenik mora napraviti pjesmu na temelju odabrane slike.
Slično mogu reći i za aranžman. Nekad idem spontatno od početka do kraja pjesme te se u međuvremenu izgubim u produkciji, dok nekad prvo napravim kompoziciju pa onda sve ostalo.
U zadnje vrijeme više ovo drugo.
Suradnje na albumu
Prijatelj mi je napravio cover art sa referencama na većinu pjesama s albuma. Sve ostalo sam radio sam– kompoziciju, mixanje, masteranje, video i slično.
Nagrade
Chips Compo je stranica na kojoj se glazbenici anonimno natječu. Pravila su da se unutar tjedan dana mora napraviti pjesma na određenu temu. Nakon toga slijedi glasovanje i proglašavanje pobjednika na Discordu. U petom mjesecu sam pobijedio na natjecanju koje je bilo bazirano na rundama – trebao se osvojiti određeni broj bodova te se nakon par rundi ulazilo u finale. Osvojio sam prvo mjesto sa pjesmom ‘Space Lasagna’, dok su ‘Neon Graveyard’, ‘Wicked Lab’ i ‘BattleChipZ’ bile pjesme s kojima sam si osigurao dovoljan broj bodova za ulazak ufinale.
Na Newgrounds-u se svake godine održava AIM (Art Inspired Music contest) u kojem se, što sam već spomenuo, radi glazba po određenom artu sa stranice. Na posljednjem sam osvojio peto mjesto sa pjesmom ‘Automaton Squad’ te ušao u ovogodišnju kompilaciju najboljih pjesama s AIM-a.
Isto tako – Newgrounds svake godine održava ‘Spooktacular’ event za Halloween, u kojem svatko može sudjelovati tako da napravi pjesmu za Halloween. Tu sam osvojio prvo mjesto sa pjesmom ‘In the Hall of the Pumpkin King’ i osvojio 100$.
Mogući planovi promocije izdanja
Sva promocija mi se odvija preko društvenih mreža, Newgrounds-a i YouTube-a.
Određeni kanali na Youtube-u su objavili neke od mojih pjesama, a za sada je najuspješnija ‘BattleChipZ’ sa preko 30 000 pregleda. Dakako da se radi i o vlastitoj satisfakciji, ali pokušavam se širiti koliko mogu, što je dosta zamorno u današnjem vremenu uspona svih mogućih društvenih platformi za sve vrste sadržaja.
Cilj mi je jednog dana raditi za neki gaming studio.
Ako me želite podržati – album ‘Starcadium’ se može preuzeti na Bandcampu po simboličnoj cijeni – https://endk.bandcamp.com/
Društvene mreže / Streaming platforme
►Youtube – http://youtube.com/user/endkashika/
►Newgrounds – https://endkashika.newgrounds.com/
►Soundcloud – http://soundcloud.com/endkashika/
►Bandcamp – http://endk.bandcamp.com/
►Facebook – http://facebook.com/endKmusic/
►iTunes – http://goo.gl/tTkJWk
►Spotify – http://goo.gl/K9ptHW
►Deezer – https://goo.gl/D3d7Lu
►Google Play – http://goo.gl/y3ihgn
Komentari preko Facebooka