Uoči trinaestog izdanja glavne večeri Illectricity festivala, razgovarali smo s pobjednikom ovogodišnje Nucomers večeri, mladim Nikolom Krgovičem koji na sceni djeluje pod aliasom Niobe.
Uz već renomirane i svjetski poznate glazbenike poput Photaya i Piqi Miqija, Illectricity će i ove godine predstaviti nove glazbene trendove i kao uvijek staviti fokus na nadolazeće mlade talente. Trinaesti festivalski Main Night, ovoga petka 23. ožujka, trajat će punih trinaest sati. Cjelonoćni program live izvedbi točno u pet sati ujutro seli se iz kluba Močvara u klub Sound Factory te s DJ programom nastavlja sve do podneva.
Prije glavne večeri, već tradicionalno je prethodila Illectricy Nucomers večer u sklopu koje je, nakon 37 pristiglih prijava iz cijele regije i pet fenomenalnih natjecatelja koji su stvorili ozbiljnu natjecateljsku atmosferu i sve pošteno rasplesali, titulu Illectricity Nucomera preuzeo Niobe, mladić iz Valpova aktivan na zagrebačkoj sceni kroz 2017-u.
Saznajte što nam je Niobe rekao o svojim početcima, glazbi koju preferira, sceni te Illectricity večeri u intervjuu u nastavku, koji je s njim odradio Goran Marinković Gigi.
Opiši nam kako si ušao u svijet plesne glazbe! Jesi li i prije toga istraživao elektronički zvuk?
Niobe: Čini mi se da je prva dublja impresija svijeta zvuka bio Eric Brosius i njegov soundtrack za igru Thief: Deadly Shadows još kad sam bio mali, a u srednjoj sam školi upao u svijet Radioheada, Bowieja i Coila koji su mi otkrili kompozitore poput Xenakisa i Stockhausena. Iz slušanja radova takvih muzičara dogodio se prvi dodir s plesnom stranom priče koja je bila Aphex Twin, a posljedično Autechre i ostatak Warp etikete. Također sam jednom vidio Thoma Yorkea za deckovima i tad su mi se rasule sve predrasude o DJ-ingu jer je prezentirao eklektičnu i “neprikladnu” selekciju. Takva muzika mi je do tada bila potpuno strana i shvatio sam da je cilj te vještine prenošenje inače neizrecive poruke. To je ukratko DNK mog ukusa.
Od kuda Niobe kao alias?
Niobe: To ime potječe iz doba kada sam još bio uzbuđen što sam upisao klasičnu filologiju, ukrao sam ga iz grčke mitologije. Niobe je majka kojoj su ubili djecu zbog njenog bahatog ponosa te je pretvorena u kamen iz kojeg vječno teku njene suze. Sviđala mi se tragična crta i ženstvost lika, a riječ izgleda unisex tako da vidim neki androgeni element u svemu tome, što meni iz nekog razloga ima veze s mojom selekcijom. Nisam baš pobornik aliasa ali nekako je od tada ostalo prikačeno.
Što te potaklo prijaviti se na Illectricity Nucomer natječaj? Kakva je po tebi bila konkurencija?
Niobe: Upasti na Nucomers Night bio mi je prvi cilj otkad se ovime bavim jer jako cijenim ljude iza tog festivala i sve što su napravili za scenu, a priča se da je lineup bio kvalitetniji nego ikad. Žiri je ostao impresioniran i mislim da je bilo tko od finalista komotno mogao uzeti titulu Nucomera, ali hvala Djevici Mariji nije i sad sam u društvu velikana, dat ću sve od sebe da to i opravdam u nadolazećim godinama. Šalu na stranu, ne vjerujem da je itko od izvođača razmišljao u pogledu konkurencije, dali smo svoj maksimum i od natjecanja stvorili stvarno izvrsnu klupsku večer. Najljepša stvar od svega je što ćemo svi međusobno surađivati, i to već na Main Nightu i Afteru festivala.
Dubstep ili Techno? Znamo da te privlači i jedno i drugo… Zašto?
Niobe: Privlači me igra te dvije sfere i intrigantno mi je raskršće na kojem se one susreću. Puno raznog zvuka cirkulira u tom žanrovski nedefiniranom presjeku i to je područje u kojem se trenutno osjećam najugodnije, iako me svi tipovi plesne muzike privlače izuzev nekog generičnog housea.
Jesi li dio nekog kolektiva i kakvi su ti daljnji planovi kao DJ?
Niobe: Kolege Oberõn i Kornet su pokretači nove klupske večeri VOLTA i zvali su me da im se pridružim kao rezident i organizator. Planiramo razna gostovanja što je poprilično uzbudljivo. Bit će jako dobre muzike i predlažem da dođu svi koji polaze underground partije u Zagrebu. Želja mi je bolje organizirati svoju kolekciju traka u Rekordboxu i Traktoru, otkriti još više lokalnih scena diljem svijeta, više vježbati na CDJ-evima, kupiti nešto od analogne opreme pa spojiti s Logicom i Abletonom. Posvetit ću više vremena pravljenju plesnih traka na laptopu pa se možda izrodi i nekakav live setup iz toga svega u suradnji s drugim mladim izvođačima, poput Tonote. To me dosta privlači. Također povezati auditivni dio s vizualnim te iskoristiti potencijal VJinga, ali tu samostalno nemam konkretnih ideja.
Koga na domaćoj sceni možes izdvojiti kao neki tvoj uzor? Kako ti se čini domaća scena te što kao novo lice misliš da treba na domaćoj sceni da bude bolja?
Niobe: low income $quad i svakako Strahinja Arbutina u produkciji, također stvari koje NO BALANCE kolektiv radi su jako inspirativne, a što se tiče izvođača – ikonal, El Commando, Babilonska, neizostavni Ekstraktovci Mimi i Labud i CFSN, točnije phillipe i Funk Guru, čije su mi snimke setova i miksevi još u srednjoškolskim klupama bili uvod u suvremeni zvuk. Benefit za maestra Šćekića od prije mjesec dana event je koji se meni ističe kao najveći, krem scene se stopio u jedno i bilo je nevjerojatno. Volio bih vidjeti još prisniji odnos domaćih i regionalnih izvođača, da imena postanu manje bitna od muzike. Tužno mi što većina naših izvođača globalne vrijednosti ne mogu živjeti isključivo od svog umijeća, ali to je već problematika u koju se ne razumijem.
Što pripremaš na glavnoj Illectricity večeri?
Niobe: Za sada preslušavam neke setove s Awakenings Festivala i rane trake Underground Resistance artista pa kombiniram. Pripremit ću par varijacija dvosatnog seta pa vidjeti kakve budu okolnosti pošto sam najneiskusniji DJ na lineupu, ali vjerojatno će biti većinom mračno i perkusivno, oko 140 BPM-a ili ispod 110. Možda se desi i neki jungle.
Tvoje top 3 trake koje voliš zavrtiti u setovima?
Niobe: Bambounouov remiks trake 0217 Yaleese Hall s nevjerojatnog LP-a Woodall, Vervain u suradnji Parižana Sunarehta i Sylverea, Dusk & Blackdown feat. Burial – High Road. Za Buriala se nađe mjesta u bilo kojem kontekstu.
Tvoja poruka budućim mladim nadama na sceni?
Niobe: U člancima domaćih portala poput vašeg ovu rubriku uvijek čitam s najviše interesa tako da mi je to pitanje ludo i mogu jedino prenijeti svoj doživljaj. Jako je bitna postrojena radna etika i odgovornost prema muzici, redovito proširivanje vlastitog ukusa i neiscrpno kopanje novih i starih releaseova. Svima slati mikseve i demo tapeove, u setovima manje mariti za dojam publike i više gledati ispunjenje vlastitog izričaja, nastupati izazovno prema umjetnosti zvuka, mislim da tada slušatelji refleksno uspostavljaju povjerenje u DJ-a i postaju otvoreni za ono što im ima za reći. U tom jednom trenutku nastaje ona međuljudska energija koja je srž plesne muzike, i tada vrijeme, mjesto i svi svjetovni pojmovi postaju nebitni. Tako trenutno razmišljam.
Komentari preko Facebooka