U novom izdanju rubrike Predstavljamo, odlučili smo popričati sa jednim nesvakidašnjim glazbenikom, osobom koja se bavi eksperimentalnim glazbenim dizajnom, a to je producent iz Sarajeva umjetničkog imena Billain.
U većini slučajeva glazbenici i producenti kao uzore navedu legendarna imena iz istog područja rada, no na Billaina su utjecala imena kao što su Nikola Tesla, Stanley Kubrick, RobData te ostali. Pročitajte u nastavku što nam je imao za reći o svojim dosadašnjim glazbenim, ali i filmskim projektima.
Imate vrlo egzotičan žanr – Neurofunk Drum and Bass – kada ste se odlučili producirati tu vrstu žanra i što vas je potaklo na to?
Neurofunk u svom originalnom korijenu je posjedovao taj ekstra element podzemnog Prodigyja, recimo mnoštvo novih zvukova koji nisu bili prihvaćeni na zabavnoj površini su dobili svoje mjesto u ovom žanru koji je bio tačno na nekoj dobroj granici stekao taj funk element u sci-fi scenarijima, a moje djetinjstvo je bilo odsječeno od stvarnog svijeta s obzirom na veoma rana crtanja futurističkih crteža i uživanje malo striktnijih sci-fi filmova. To je bilo plodno tlo za stapanje moje techno karijere i hip-hop karijere u mnogo slobodniji ekspresionizam.
Tko su bili vaši najveći glazbeni uzori u odrastanju, odnosno tko vas je potaknuo da se bavite upravo ovime što danas radite?
Nisam baš isprva imao glazbene uzore, ali se sjećam da mi je prva kaseta u Walkman poklonu bila Queen-ova, poslije toga došao je Prodigy val, ali ljudi koji su stvarno pomjerili granice bili su Chris Cunningham I Aphex twin u kombinaciji. Međutim svi ovi ljudi su došli kasnije, jer mene su vizualni ljudi naveli na muziku. Ovime hoću reći da su Stanley Kubrick i John Carpenter bili momentum koji me je naveo da sci-fi i horror pretočim u neurološka audio istraživanja.
U 2016. godini započeli ste rad na projektu Aethek, recite nam nešto više o tome.
Aethek je nastao u momentu gdje sam kroz posao sound designera poželio da se izmaknem iz groove standardizacija i pokušam nešto novo u pravcu potraživača kao što je raniji Detroit Underground, Warp, Ninja Tunes itd. Aethek shvatam doslovno kao svoju bipolarnu pojavu koja ne pravi kompromis ni s jednim audio i stvarnim faktorom te nošen zvukom skače preko downtempa do zlatnog reza i izuma kao što je manual granular npr. u Vertebrae traci koja je bila sastavljena od preko 2000 zvukova redajući milisekunde ručno kao singlecycle, što je satkalo uspjeh na četvorogodišnjem radu na samo jednoj traci. Imati Chris Cunningham-a i Glitchmob kao fanove je mnogo velika podrška za ovaj zvučno sinestetski žanr te namjeravam da se posvetim ovome još više s obzirom koliko su ljudi mnogo manji label i PR lobisti i politicari u eksperimentalijama pa tako i mnogo opušteniji.
Osim glazbe, također ste i veliki zaljubljenik u znanstvenu fantastiku. O čemu se rade vaši kratki filmovi koje ste producirali?
Bavio sam se režiranjem, scenografijom i dizajnom spota sa Bozom Vrećom – Sahtijan koji vjerovatno spada u distopijanski ritual u clashu scifi-a i fantasy-a. Ne mogu reći da nisam zadovoljan, s obzirom da smo imali samo sedam dana za izvedbe. Zatim imam “Assembly”, koji je serija kratkih sound design filmova koji trebaju da dobiju svoje nastavke i čije nastavke prate mnoge audio kompanije koji su u biti počeli da mi šalju instrumente u želji da ih koristim za opisivanje određenih scena. Prva epizoda je ogled tanke linije između prave formule umjetne inteligencije i konzumerskog produkta kao što je sastavljanje jednog banalnog pc-a. U tehnološkoj singularnosti uopšte nije misterija da u jednom ovom momentumu možemo imati ilegalno sastavljanje umjetnog uma u nečijem domu za zloupotrebu. Historija nas uči da kao ljudska vrsta gotovo svaki izum je imao ‘usere i abusere’. Ovo su etike za koje nemamo ni prognoze niti zakone osim Turingovih strahova i uzbuđenja šta nam donosi budućnost kada postanemo očevi novoj vrsti bića.
Kakva je d’n’b i techno scena u Sarajevu, te Bosni općenito?
U Sarajevu vlada čoporizam koji proizlazi iz moralnog i etičkog neslaganja, a i grad je previše malen da bi ljudi mogli malo da odahnu od neprestanog sukoba interesa i ideja. Postoji dosta promotera, ali par zadnjih nisu bas načisto sa sobom niti sa drugima, a najviše ispaštaju ljudi koji od toga žive, a s njima onda i publika željna programa. Tako da smo godinama preuzimali na svoja leđa mnoge stvari i obaveze te smo stvorili taj neki dnb pionirizam, sa Kontra dnb crew-om smo prevalili 18 godina postojanja. Techno mi je manje poznat u zadnje vrijeme jer ima prizvuk house-a i fine gradske raje. Nažalost imamo par gigova gdje se ljudi slikaju više nego što slušaju muziku tako da se reputacija dj-eva svodi na usputni program i kvari scenu indirektno kroz pravljenje tradicije “druženja”. Overall, dok šačica kolega ne zategne rukave uvijek se sve nekako čeka ali i dočeka. A publike ima. Zapravo sam nakon ovog cijelog teksta optimista, jer znam kakve projekte imamo i šta se sve desilo, odnosno tek treba da se desi.
Komentari preko Facebooka