Dočekao sam i taj dan, otpočeo je moj drugi, a ukupno četvrti po redu Fresh Island festival na plaži Zrće.
Nakon što je prošlogodišnje izdanje na mene generalno ostavilo jako dobar dojam, s razlogom sam se posebno veselio novom kontigentu većih svjetskih rap zvijezda u neposrednoj blizini, kao i njihovom live nastupu.
Za razliku od prošlogodišnjeg izdanja kada je nominalno za tri dana bilo tri grupe headlinera, ove godine je nešto više izvođača – iako manjeg zvjezdanog dosega, ništa posebno manje kvalitete.
Tako su jučer od zvijezda nastupali Joey Badass, Danny Brown te DJ-i/producenti Statik Selektah i Just Blaze.
Neslužbeno, festival je počeo u utorak tzv. meet and greet partyjem u Kalypsu za sve posjetitelje koji su odlučili doći na Pag dan ranije, a zabavljala ih je all-star postava DJ-a koji su već nastupali na festivalu. Na to zbog obveza na Zagreb Callingu nisam uspio doći, ali sam se za jučer potrudio stići što ranije.
Od 21h već sam bio na festivalskoj lokaciji te sam samo čekao press liste kako bih mogao ući i osmotriti festivalsku lokaciju i eventualne promjene u rasporedu prostora. Istaknut ću kako mi se posebno sviđa što novinari ponovno imaju veliku fleksibilnost kretanja, kao i da je press kit puno izdašniji nego na većini događaja koju sam u zadnje vrijeme posjetio. Kao da se troškovi organizacije sve češće režu na novinarskim akreditacijama.
Od popodnevih sati već se započelo s takozvanim pool partyjima, a na Soul stageu nastupili su prošlogodišnji izvođači, DJ Wich & Vladimir 518 te Kontrafatkt uz Majka Spirita iz Slovačke. Njihov prošlogodišnji nastup pamtim po dobru, dosta energičan rep na pomalo apstraktnom jeziku ali uz veliku podršku publike koju mahom Česi i Slovaci čine u velikom omjeru.
Što se tiče večernjih nastupa, prvo sam stigao na warm-up koji je pred nastup Joeya radio DJ Maxxx. Moram reći, ovako laički, da je posao odrađivao poprilično dobro obzirom da se prostor Papaya kluba praktički već napunio a da headliner nije još bio ni blizu svog rasporeda. Redali su se brojni trap anthemi koji sve više ispunjavaju setliste i playliste svjetskih klubova i party destinacija te su glazbena pošast koja sve više zahvaća i Hrvatsku. Toj činjenici u prilog ide informacija kako High5 i Kiša metaka predstavljaju najtraženije grupe u regiji po pitanju rap glazbe.
Od dva ujutro, dakle nešto kasnije nego prošle godine, red je došao na Joeya Badassa.
Mlada zvijezda njujorškog rap kolektiva Pro.Era jedno je od najtraženijih imena svjetske rap scene, a porastu njegove popularnosti svakako je koristila i famozna fotografija kćeri Baracka Obame, Malie, u majici njegovog kolektiva.
Također, par dana prije nego je ta fotografija objavljena na njenom Instagramu, Joey je objavio svoj već treći po redu album, B4DA$$ koji je u krugovima pratitelja rapa i brojnim osvrtima kritičkih portala dobio jako dobre ocjene (po osobnom sudu album je pomalo monoton). Kako to obično biva u rapu, poneki ljudi dosegnu razinu božanstva nakon svoje smrti, a Joeyjev kolega reper Capital Steez nakon svoje kontroverzne smrti 2012. dodatno je potpirio legendu o brzorastućoj Beast Coast grupi repera kojoj pripada i Pro.Era.
Njegov prateći DJ sinoć je bio bostonski producent/DJ/reper Statik Selektah, česti gost Fresha i osnivač Showoff recordsa, još jedan sve poznatiji član svjetske hip-hop scene kao čest kolaborator brojnih repera sa internacionalnim pedigreom.
Za vrijeme njegovog nastupa, 20-ogodišnji Joey izvodio je uglavnom najpoznatije stvari sa gore spomenutog albuma, ali se našlo tu i mjesta za poneke starije stvari, obzirom da je koncert otvorio sa jednim od najvećih hitova, 95 Till Infinity.
Između ostalih, izveo je Big Dusty, Paper Trails, Funky Ho, Hardknock, Hazeus View i brojne druge u jednosatnom nastupu, ali iako je to po nekim općenitim mjerilima bio dobar nastup, u meni je iznimno jaka struja da nije toliko za live izvedbu te da je bilo dosta monotono, obzirom kao i sam album uostalom, a sa mnom su se složili brojni ljudi sa kojima sam sinoć došao u interakciju oko nastupa. Isto tako, stvorio sam si dojam kako ljudi najviše čekaju nastup pošasti iz Detroita, Dannyja Browna.
Kako je Joey završavao, polako sam se selio u prostor Aquarious Soul stagea, gdje se ubrzo očekivao Brownov nastup. Prije nego krenem na opisivanje riječima nečeg što se treba doživjeti drugim osjetilima, i što je kasnilo pola sata, uzet ću si za pravo malo uvesti vas u lik i djelo Dannyja Browna.
Pri spomen riječi rap i Detroit, mnogi će naravno prvo pomisliti na Eminema, D12, Slum Village ili možda J-Dillu, ali zahvaljujući probitku Browna, Detroit je postao jedan od centara alternativnog rapa.
Iako je zbog teškog djetinjstva u Detroitu bio prisiljen na svakakve stvari, između ostalog i dilanje droge (glumimo iznenađenje), repanje ga je zapalo tek kasnije, obzirom da sada ima već 34 godine.
Prije neovisnog albuma Hybrid iz 2010. koji ga je polagano lansirao u veći centar pažnje, objavio je nekolicinu lokalno u Detroitu poznatih mixtapeova, od kojih su najistaknutiji četiri nastavka Detroit State of Minda, prije nego je objavljen spomenuti album.
Već 2011., još više dolazi u spotlight izdavačkih kuća i šireg kritičkog miljea objavom albuma XXX za A-Trakov Fool’s Gold recordsa sve je kulminiralo 2013. i albumom Old. Za vrijeme jednog od nastupa u Americi, zemlji snova za portale poput TMZ-a i inih, jedna djevojka pružila mu je oralno zadovoljstvo, što ga je učinilo instant zvijezdom i izvan reperskih okvira. Također, zahvaljujući karakterističnoj pojavi bez prednjeg zuba (iako ga je očito popravio), kreveljenju i posebno nazalnom glasu uz naelektriziranu frizuru, prozvan je ODB-em nakon ODB-a. U čast svog ‘idola’ po kojim je očito oblikovao svoju personu, ima i popularnu pjesmu ODB.
Kao što sam spomenuo, on je kasnio pola sata, a kada je napokon odjednom izletio, za otvaranje je izveo pjesmu Break it (go). Kako sam čuo od nekih poznanika u blizini koji ga prvi put slušaju, ostavio je dobar dojam nekonvencionalnim glasovnim sposobnostima, energičnim cupkanjem po bini u Jordanicama i neprestanom plaženju neobično dugačkog jezika. Iako je trebao nastupiti sat vremena, to nije bio slučaj te je repao nekih 45 minuta za vrijeme kojih je izveo pjesme sa setliste koju ću objaviti pri kraju ovog paragrafa, ali je unatoč tome i unatoč kašnjenju, ostavio dosta dobru premijernu impresiju. Najveće odobravanje publike dobio je za vrijeme hedonističke himne sa Olda, Smoking and Drinking, kao i 25 Bucks te završne Dip. S druge strane, jedna od sitnijih zamjerki je neizvođenje spomenute ODB.
Osobno ću s velikim iščekivanjem dočekati njegov sljedeći album, kao i live nastup ukoliko se ponovno nađe u neposrednijoj blizini, iako nisam u potpunosti oduševljen sinoćnjim koncertom, obzirom na kašnjenje i prerani završetak, ali kako je najbitnije ono između, tako sam sa VIP lože otišao zadovoljan viđenim i poslušanim.
Njega je na stageu Aquariusa naslijedio producent Just Blaze, jedan od cjenjenijih u svojoj domeni, a u njegovom opusu pronaći ćete i suradnje sa brojnim poznatijim reperima, između ostalog Jay-Za, Kanye Westa, Jay Electronice i Fabolousa. Još jedna trivijalnost u njegovom nastupu je konstantno loopanje zloglasnog smijeha Vincenta Pricea iz Jacksonovog Thrillera, što mi je Just Blazea automatski učinilo omiljenijim izvođačem. Obzirom da mu ime navodi na porok, slično je i sa glazbom koji je drukčija od DJ setova koje možete čuti na sličnim partyjima, zvuči puno organiziranije i koordiniranije, a svaki banger koji je on pustio bio je za nijansu bolji. Njegov set trajao je skoro do 6 ujutro, dok je s druge strane, u Papayi, isti posao ali uz moju manju prisutnost odrađivao Statik Selektah.
Kao što rekoh, party je trajao do ranih jutarnjih sati uz mnoštvo stranaca, a iako su nastupi oba headlinera imali svoje – što tehničke što izvedbene manjkavosti, općenito gledajući, zadovoljan sam kako je prošao prvi dan. Večaras se čeka nastup jednog jedinog Bronsolinija, a kako to izgleda kada kuhar repa ili kako reper kuha, čitajte sutra!
VAŽNA OBAVIJEST: Skepta neće večeras nastupiti, ali će umjesto njega nastupiti JME iz Boy Better Know grime kolektiva!
Komentari preko Facebooka