Pod organizacijskim okriljem srpskog ogranka popularnog američkog portala specijaliziranog za istraživačko novinarstvo – VICE Srbija, jučer se u beogradskom klubu Monsun održao koncert sve eksponiranijih, na regionalnoj mapi, trap snaga iz Hrvatske – splitske Kiše metaka i zagrebačke grupe High5.
Inače, to je bio drugi nastup Splićana pred beogradskim auditorijem, dok je naglo uzraslim zagrebačkim snagama na krilima dva atraktivna izdanja ovo bila srpska premijera.
Nepotrebno je u početku o bilo čemu duljiti obzirom da na popunjenost Monsuna treba gledati kao da je srpska publika već jako dobro upoznata ne samo sa djelom, već i tekstovima spomenutih grupa, pa ćemo uvod o grupama preskočiti.
Već duže vrijeme planirani hype oko koncerta kakav je bio među domaćom publikom, koliko sam shvatio u razgovoru sa nekolicinom domaćih posjetitelja, bio je sasvim opravdan te mogu istaknuti da su obje grupe pripremili zaseban koncertni spektakl i show na bini koja se u brojnim trenucima pretvarala u okupljalište regionalnih prijateljskih grupa budući da su se na pozornici našli i beogradski kolege za mikrofonom, Mikri i Eufrat iz Prti Bee Geea dok se izvodio Apartman, suradnja sa Kišom metaka, a svoje mjesto na bini pronašli su i momci iz novosadskog Kardeža.
High5 je svoj nastup započeo jako sa FLXM, ne računajući uvodni Intro kojim su se pozdravili s Beograđanima uz salve pozdrava svih oblika iz okupljene mase. Sudeći po recepciji pjesme, a i popunjenosti kluba, hype je iz Hrvatske u osobno iznenađujućoj količini dospio i u susjedstvo.
Naizmjence su se izvodili singlovi i uspješnice i sa prošlogodišnjeg EP-a Triestri u kombinaciji sa ovogodišnjeg albuma SCHENGENGANG, dok se i petorka uspješno izmjenjivala u spotlightu pozornice ovisno o situaciji čiji je vers a čiji red za back vokaliziranje. Podatak koji je neoprostivo izostaviti u izvještaju je i prisustvo Mladog Kize Manjače.
Show su nastavile Ivo Sanader, Iembi Crnac, zatim Katty Perry, Jackie Chan i Doobie da bi atmosfera polagano dolazila do faze usijanja uz Žene gazele, povodom koje je banda na bini pozdravila refren Hilj$ona iz bratskog KUKU$ Klana.
Još jedan hit, zasad najveći sa njihovog youtube kanala a sudeći po koncertu, i u live izvedbi – 33 banda, Žugi je izveo na oduševljenje prisutnih. Red oldschoola nastavio se sa Ponekad repamo, a momci su izveli i jedan off-album singl, Robi Prosinečki. Bore Balboa koji je sinoć izostao s koncerta, bio je ‘utjelovljen’ sinoć ali ne hologramom nego za vrijeme izvođenja Rick Rojsa, kao i kasnije za FREEGUCCI FREERADE.
Ne toliko česta komunikacija s publikom, većinom kroz pomalo sramežljive klišejne pozdrave (jer ipak je premijera na novoj velikoj sceni koja nije zagrebačka), nije uopće smetala domaćinima koju su dobar dio njihovog showa ispratili uz podignute ruke i repanje u glas, dok se koncert polagano privodio kraju izvođenjem Kaj Kaje, zatim po Riđijevim riječima najpoznatijeg Cheeza, potom outra SCHENGENGANGA – pjesme Doktori i za kraj završnim Pospi Blunt i Žugijeve obrade Vruća kmica.
Općenito, iznenađujuće dobra podrška Beograđana bila je prisutna kroz cijeli nastup što mi je bilo pomalo čudno obzirom na spomenutu premisu da nisam mislio da će hype tako brzo prijeći granice, ali sudeći po ovom čemu smo sinoć svjedočili, premijerni nastup petorke i Kize nikako neće ostati jedini.
S druge strane, već nešto uhodanija Kiša metaka nastup je otvorila uz taktove Ideš za Kanadu, regionalno jedne od najaktualnijih pjesama u režiji srpskog THCF-a.
Publika, već opijena u svakom smislu, za uvod je ponovno slušala Intro, ali sa drugog foldera Splićana koji su pravično kombinirali svoja dva izdanja, a priliku i svoj mali oblik pažnje dobili su i momci iz Kardeža. Tu bih posebno napomenuo performans Glavate majmunčine koji je bio u svom Moskri-izdanju polijevajući se pivom, pokušajima stagedivea koji uglavnom nije išao dalje od prve nakupine ljudi, i općenito ekscesivnim ponašanjem u skladu s drugim dijelom njegovog rap aliasa, koje je prisutnima bilo simpatično.
Atmosferu je podgrijao intro prvog foldera Konan, a nastavili su je, u nešto većem obuhvatu nego High5, Bauhaus, Swag iznad svega, Naopako da bi narodnjaštvo iz razdragane publike izvukli na vidjelo izvedbom singlova Mješano meso i Ornela. Potom je nakon Swagonica Vojko V bio taj koji je komunicirao s prisutnima sa kojima je uz Dječake u više navrata došao u koheziju.
Sama pojava najvećeg regionalnog off-beat repera, Balkanskog Kool Keitha – Batmana 3000 ispraćena je uz veliku dozu simpatije za koju im je splitski Bruce Wayne vratio vjerojatno najvećim izlijetanjima s beata kojima su prisutni svjedočili i to prilikom izvođenja Skidaj gaće. Kasnije će jednaku rolu uz jednak uspjeh ponoviti i sa Jaketom, ali u slučaju Batmena to je nešto što se jednostavno ne može zamjeriti takvoj Bronsonovskoj pojavi. Model je bio singl koji je uslijedio nakon prve pojave Batmana, a pažnju Dječacima koji su sinoć kroz CroRec pustili svoj treći album zvan Firma u prodaju, njihovi bliski suradnici posvetili su kroz njihova pradavna gostovanja na Krek kući i Ciganu.
No kad smo već prolazili kroz lekcije off-beat rapa od Batmana, svakako moramo spomenuti i ‘gostovanje’ njegovog bosansko-hercegovačkog antipoda u liku General Twoa prilikom izvođenja Swaguše. Malo veću ulogu zatim je iskoristio Vuk Oreb u Umjetniku erotike, poslije kojeg je uz podršku Riđija i Žugija izveo Sinuse, njihovu singl suradnju.
Koncert je poželjno malo izletio iz rutine prilikom ne toliko zamijećenog repa Glavate majmunčine bez pratnje beata, kao i jednim freestyle cypherom koji su izveli Riđi, Vojko, Rade Ulica i Krešo Bengalka. Najveći hit grupe Drei Millionen polagano je privodio kraju podužu setlistu popraćenu velikim scenskim i izvedbenim showom u režiji Splićana, da bi se na njega navezali Crni fondovi, Daj pare, zatim još jedan singl u narodnjačkom štihu – Pazar, i spomenuta Jaketa.
Krešo je zatražio upaljače i flasheve mobitela dok je plovio hitom Mejaši a potom je drugi dio stanja uma Splićana, za vrijeme Ultra Europea, pojasnio kroz Pljačkam turiste. Tu su na red došli gosti Prti Bee Gee i Apartman, a Mikrijeva Air-Jordan pojava i Eufratov trenerka stil tradicionalno dobro prolaze kod sugrađana već više od 10 godina.
Uz sve aktere na pozornici, od publike su se izvođači oprostili sa Namazan u kocki, nakon čega je uslijedio drugi dio warm-upa uz neznane mi DJ-e, a after party sa hrvatskim snagama nastavio se do ranih jutarnjih sati na jednoj beogradskoj stambenoj lokaciji.
U zaključku ću pohvaliti obje grupe za sinoćnji performans koji nije bio uskraćen ni za jedan aspekt normalnog spektakla i za domaću razinu, dobrog koncertnog provoda. Kroz nekolicinu kraćih razgovora stvorio sam si dojam kako srpska publika jako cijeni hrvatski trap nastao naročito kroz slengovsku pošalicu i zafrkantsku obradu raznoraznih tematika, za razliku od srpskog koji – iako ima masovniju publiku, obrađuje puno sumornije i često surovije teme.
Barem nam u nečemu odnos ide ka boljem.
Komentari preko Facebooka