Elektronska scena u Hrvatskoj nikad nije bila glavna snaga niti visoko zastupljeni žanr, većinom su DJ-evi radili underground, stoga ne čudi što za puno njih nismo ni čuli. No, otkako se Lijepa Naša izborila da se Ultra Music Festival, jedan od najjačih svjetskih festivala elektronske glazbe, održava u Splitu i Hvaru, poraslo je i kod mlađih naraštaja zanimanje za tu vrstu glazbe. Zato vam danas predstavljamo osječku mladu nadu, Ivana Sekanića, poznatijeg kao Naavii.
Pozdrav Ivane!
Za početak reci nam, odakle inspiracija za ime Naavii?
Pa s obzirom da sam prije bio manje primjećen od strane publike često sam znao promjeniti svoje umjetničko ime. A ime Naavii mi je sinulo jedno jutro dok sam čitao svoje ime obrnuto na Facebook-u.
Pod kojim imenom ćemo te u budućnosti pamtiti? Pošto se u svojim pjesmama pojavljuješ sa raznim umjetničkim imenima (Johnny Pray, Naavii, Apollo John)?
Definitivno pod Naavii. Prije sam radio greške mjenjajući umjetnička imena sa promjenom žanra glazbe sa kojom sam radio. A sada sam potpuno zadovoljan sa Naavii i sa tim imenom želim ostaviti utisak na osječkoj, a nadam se i hrvatskoj elektronskoj sceni.
Kako je sve to krenulo? Kada si prvi put osjetio ljubav prema elektronskoj glazbi i shvatio da se time želiš baviti?
Cijeli svoj život sam u glazbi. A što se tiče elektronske glazbe, sve je intenzivno počelo 2007. godine kada sam prvi puta instalirao program za produciranje glazbe na kompjuter. Iako se nisam snalazio nisam htio odustati, jer glazba je ono što me odvlači od problema koji su oko mene, a ta mogućnost da svoje ideje i osjećaje mogu iskazati u glazbi mi je puno pomogla u životu.
Tko su ti najveći uzori? Čiji rad i stil ti se najviše sviđa od današnjih izvođača?
Teško je izabrati najvećeg uzora, jer su svi vrhunski umjetnici, ali kad bih morao izabrati izabrao bih Dash Berlin. Imam puno respekta prema svima, ali na njegov rad se najviše ugledam iako ne produciramo isti žanr. A tu spada i Hardwell. Kompletan je producent. Pjesme su mu snažne, melodične i nadam se da ću jednoga dana biti poput njega.
Koji žanr elektronike najviše preferiraš?
Ovisi o raspoloženju haha, ali progressive house mi je svakako prvi na ljestvici.
Koliko bitnom smatraš pojavu Youtubea u smislu promocije mladih neafirmiranih DJ-eva?
Ne mogu opisati koliko je to zapravo bitno. Da nema Youtube-a, Soundcloud-a i ostalih sličnih stranica velika većina nas bi ostala u potpunosti neopažena.
Mnogi ljudi znaju pobrkati značenje DJ-a i producenta. Objasni nam koja je razlika i što si ti točno od toga dvoje navedenog?
Sad ne znam koliko će ovo profesionalno zvučati, ali probat ću objasniti tako da svi razumiju. DJ (Disco Jokey) umiksava već gotove pjesme u set (set nazovimo jednom dugačkom pjesmom) tako da nema prekida između pjesama i to pokušava napraviti što atraktivnije tako da publika može plesati i uživati u svojim najdražim hitovima. Producent je osoba koja pravi pjesme što DJ pušta, što znači da prenosi svoje ideje i zamisli u zvuk koji stvara od samoga početka. Nije lagano biti ni jedno od tog dvoje i većina ljudi koji se bave DJ-ingom ili produkcijom to mogu potvrditi, iako puno ljudi omalovažava taj posao. Ja sam producent, ja stvaram glazbu, iako imam iskustva i u DJ-ingu jer jedno bez drugog jednostavno ne ide.
Prije otprilike dvije godine, zajedno sa Tomislavom Semijalcem (DJ Semy) osnovao si T.I. DJ`s. Reci nam nešto više o tome i postoji li još uvijek suradnja između vas dvojice ili si odlučio sam krenuti dalje?
Da, T.I. DJ’s smo osnovali 2012. godine. Nazovimo nas mladim entuzijastima koju su htjeli prenjeti ljudima čari elektronske glazbe. Organizirani su partiji u klubu Bastion, bila je velika posjećenost, mixeve smo objavljivali na Youtube-u, nekoliko tih mixeva je prešlo preko 20.000 pregleda, ali jedan nam je dostigao i do 2 milijuna pregleda što nas je potaklo da nastavimo sa radom, ali nažalost narodnjaci su na izbacili sa ”scene”. Ne, nažalost više ne postoji suradnja između mene i Tomislava, ali uvijek ćemo imati sjećanje na te dane i saznanje da smo pokušali izboriti elektronsku glazbu na osječku noćnu scenu.
Kako bi ocijenio elektronsku scenu u današnje vrijeme u Hrvatskoj? Smatraš li da je popularnost u porastu ili je prijašnjih godina bilo bolje?
Svakako je u porastu, u to nema sumnje. Godinama se držala u underground-u, ali zahvaljujući raznim svjetskim festivalima elektronska glazba i scena izbija na površinu gdje i zaslužuje biti.
Koliki značaj za vas mlađe izvođače ima održavanje Ultra Music Festivala u Hrvatskoj? Služi li to kao motivacija da jednog dana i vi nastupate tamo?
UMF ima ogroman značaj barem za mene. Mislim da je životni san svakoga tko se bavi elektronskom glazbom nastupanje na nekom velikom festivalu poput Ultra Music Festivala. Tako da mogu slobodno reći da je to velika motivacija.
Iako si tek započeo karijeru, što bi izdvojio kao svoje najvrjednije postignuće dosad?
U DJ dijelu svoje karijere bih odvojio dva postignuća. To je pobjeda na DJ Competition-u u klubu Bastion 2010.god i osnivanje T.I. DJ’s sa Tomislavom. A u producentskom dijelu karijere svakako prvo moram spomeniti suradnju sa vokalisticom i mojom prijateljicom Josipom Barić na pjesmi ”Nomen”, jer zahvaljujući toj suradnji i toj pjesmi sam ”izbio” na scenu. Također bih izdvojio i dospjeće među top 30 na Spinnin’ Records Talent Pool.
Mnogi ljudi kažu da odustanu od produciranja elektronske glazbe zbog toga što im taj hobi postane previše skup. Je li zaista tako? Je li potrebna skupa elektronska oprema ili je moguće “sklepati” kvalitetne zvukove i na kućnom računalu?
Pa nije jeftino moram priznati, ali sve se može rješiti. Ja također nemam nikakvu opremu, ali ne odustajem, znate kak se kaže sve se može kad se hoće. Nije potrebna skupa oprema, iako je svakako poželjna haha. Ako želite da vam pjesma zvuči profesionalno poput pjesama vaših idola na Youtube-u, uvijek postoji mogućnost slanja profesionalnim studijima na završnu produkciju, i to košta, ali je puno jeftinije nego kupnja opreme.
Čemu najviše vremena posvećuješ? Stvaranju nove autorske glazbe ili remixima stranih hitova?
Najviše se posvećujem stvaranju autorske glazbe. Ali ponekad nađem i vremena za remix, to mi više služi za opuštanje živaca.
Neke od svojih pjesama si poslao na Spinnin’ Records i Revealed Recordings. Objasni nam proces, što se događa ako budeš primijećen od njihove strane, neka vrsta suradnje?
Ako budem primijećen i svidi im se pjesma koju sam im poslao oni će ju izdati, a kasnija suradnja ovisi ako im se svide moji daljnji radovi koje im budem slao.
Kako je došlo do suradnje s Josipom Barić (Clementine) na pjesmi “Nomen”? Planirate li imati još zajedničkih suradnji u budućnosti?
Sasvim slučajno, ali ispao je nezamisliv rezultat. Tražio sam po Youtube-u vokalistice i nekom pukom slučajnosti naletio na nju, znam ju nekoliko godina, ali nisam znao da se bavi pjevanjem. Javio sam joj se i poslao joj matricu pjesme, svidjela joj se i kroz 2 tjedna smo otišli snimili vokal i izbacili pjesmu. Sve ovisi o vremenu i obvezama, ali volio bih ponovno surađivati sa Josipom.
Uza sve te obaveze, nađeš li vremena za live nastupe po klubovima?
Nažalost, ne stignem ništa dogovarati za nastupe jer se fokusiram na produkciju, a i malo klubova u Osijeku prihvaća EDM (Electronic Dance Music). Ali volio bih nastupati negdje.
Reci nam, kakvi su ti planovi za budućnost? Barem za ovu godinu, da ne odemo predaleko?
Iskreno, još uvijek ne gledam u budućnost. Živim dan za danom jer nikad se ne zna što sutra donosi. Možda mi donese potpis ugovora sa nekom svjetskom izdavačkom kućom, a možda mi oduzme sluh. Zato dajem sve od sebe i stojim čvrsto na zemlji, jer lijepo je sanjati, ali moram biti svjestan stvarnosti.
Za kraj, imaš li nešto za poručiti našim čitateljima?
Samo pozitivno i glavu gore. Ne odustajte od onoga što volite i što vas čini sretnima. Nemojte se bojati sanjati, jer jednom u životu će te živjeti svoj san!
Dragi čitatelji, nadam se da ste uživali u razgovoru, a Ivanu želimo svu sreću u budućnosti i da uspije u onome što svatko od nas sanja, a to je da radi i zarađuje od onog što voli i da je uspješan u tome. Lijep pozdrav do idućeg puta.
Komentari preko Facebooka