Naziv albuma: Smiješ Zaurlat

Izdavač: Classic Records / Aquarius Records

Datum izdanja: 2. veljače 2018.

Producenti: Mark Mrakovčić

Žanr: Indie rock, indie pop, rock

Trajanje: 38:25

Tko je Lika Kolorado i zašto su tako dobri? Zagrebačka četvorka u sastavu: Filip Riđički (vokal), Vanja Senčar (gitara), Ana Jelić (bas gitara) i Pavle Gulić (bubanj), s vrlo neobičnim i totalno indie imenom Lika Kolorado, pojavili su se na domaćoj sceni 2016. godine, a prošle godine pobjeđuju na HaGeeF demo festivalu osvojivši publiku svojim energičnim nastupima i odličnim singlovima. Uvjeren sam je to samo ubrzalo proces stvaranja pjesama, s konačnim produktom u obliku albuma prvijenca. Iako nisam na prvu previše obraćao pozornost na njih, nakon što sam prošle godine naletio na singlove ”Smiješ Zaurlat” i ”Sigurno” dobili su me na prvu. To se sve još pojačalo kad je izašao singl ”Samuraj”, za kojeg smatram (i smatrat ću) da je to njihova najbolja pjesma, ali o njoj nešto kasnije.

Album je napokon vani, sadrži točno deset pjesama, od uvodne ”Gas” do melankolične i lagane ”Miris Auta Moje Majke’‘ koja zaokružuje priču ovoga prvijenca. Već u ”Gas”, na samom početku može se vidjeti kakav nas album očekuje. Energičan, sirovog zvuka (zbog zvuka električnih gitara – pun pogodak) i odličnih tekstova Riđičkog koji kroz pjesme opisuje ljubavne odnose, ali i strah te ljubomoru. ”Sretna stvar” ipak vuče više na indie pop, no to je samo veliki plus jer je pjesma odmah radiofonična (pogotovo zbog refrena ”Ne, ti nikad, ikad, više nećeš biti sretan/Ne, ti nikad, ikad, više nećeš sretan” i samih aranžmana). Iduća ”Sigurno” dobila je na genijalan ljubavni tekst, ali i na videospot koji je Riđički sam režirao i tako se pokazao da može i da zna vizualizirati svoje pjesme. Tu sam već lagano dobio dojam da je ovaj album Ramirezov Copy/Paste nove i mlađe generacije. A s obzirom da je Copy/Paste jedan od najboljih albuma hrvatske diskografije, Smiješ Zaurlat kao je njegov nastavak. U nastavku su lagani ”Glad” i jedan od singlova ”Kralj”. Tu na sredini albuma, nalazi se ‘‘Samuraj”. Napisao sam već da je to njihova najbolja stvar, no ne mogu stoposto biti siguran zašto. Nećkao sam se je li u pitanju genijalan tekst ili odlična struktura pjesme u kojoj bend samo gradi i gradi svoje dionice dok glavni vokal ne pusti svoj glas na vrhuncu pjesme, i onda samo lagani kraj. Perfektno, zarazno i jednostavno se uvlači pod kožu. Filipe, ima nas još koji glumimo Samuraje.

U nastavku, naslovna pjesma ”Smiješ Zaurlat’‘, nabrijavajućeg ritma i instrumenalnih dionica koje jednostavno zvuče na prilično svjetskoj razini. Da pjevaju na engleskom, uvjeren sam da bi se ova našla na Blalock’s Indie Rock Playlisti. ”Sanjam te” laganog tempa i atmosfere uvodi u predzadnju ”Jelda, Jelda” koja je od onih nabrijanijih na albumu. Upravo tako dobra struktura albuma dovodi do pjesme koja zaokružuje cijelu priču – ‘‘Miris Auta Moje Majke”. Sjetna, nostalgična i (vjerojatno) Filipu emotivna pjesma savršeno je zatvorila album.

Što reći na kraju? Nema nekih mana. Zapravo nema nijedne odviše relevantne. Jedan od onih gotovo savršenih albuma prvijenaca. Uvjeren sam da ovu četvorku čeka perspektivna budućnost i da će publika koja još ne zna za njih što prije upoznati ovaj odličan zagrebački bend. Imaju viziju, imaju ono nešto. Ako to dobro iskoriste, mogu komotno biti rame uz rame nekim etabliranim bendovima domaće rock scene. Nestrpljivo čekamo još.

1. Gas
  2. Sretna Stvar
  3. Sigurno