Naziv albuma: Bedrooms

Izdavač: Geenger Records / Ammonite Records

Datum izdanja: 22. rujna 2017.

Producent: Mark Mrakovčić, (The) Lesser Men

Žanr: Alternative, Indie, Indie Pop, Indie Rock

Trajanje: 39:18

Prošlo je tri godine otkako je zagrebački bend (the) Lesser Men izbacio svoje prvo studijsko izdanje ”Vacation Freeze”, na kojem se osjetio duh osamdesetih i devedesetih, točnije duh nezavisnih bendova toga razdoblja. Bio je tu i jedan manji EP godinu poslije, no novoočekivano studijsko izdanje izlazi tek u jesen 2017. godine. Početni bend koji su činile tri osobe, dobiva još jednu, i tako bend dobiva jednu novu dimenziju svoga zvuka. Na prijašnjim pjesmama su dominirale gitare, ali sada tu dolaze još i klavijature, sintesajzeri i razni efekti, dajući još bolju dubinu pjesmama na novom albumu.

Preslušavajući album, iz pjesme u pjesmu stvarno se osjeti ”duh prošlosti”, reklo bi se. Pjesme su mračnije, ozbiljnije, aranžmani su dosta zanimljivi, što dalje još bolju kvalitetu cijelom studijskom izdanju. Taj ”duh prošlosti”, kako sam već napisao, vjerojatno je utaboren u inspiraciji bendova tog razdoblja, kao Echo & The Bunnymen, The Cure i R.E.M.

Album je najavio singl ”Bedrooms”, za koji je i snimljen zanimljivi videospot koji je izašao u ožujku ove godine. Drugi singl, također sa svojim video uratkom jest ”Summer’s Gone”, objavljen krajem kolovoza. Upravo ova druga spomenuta pjesma odiše duhom prvog albuma, sa svojom energijom i prštavim gitarama (a isto tako i završna pjesma s albuma, ”The Cycle”, koja baš fino zaokružuje isti). Što se tiče produkcije, Mark Mrakovčić je napravio odličan posao. Kako je i bend napisao u opisu albuma na svojem Bandcamp profilu, Mark je koristeći svoju ”mix in master” proceduru i tako dobio željeni zvuk – energično, moćno, kompleksno, nostalgično, mračno i plesno.

Album otvara gore spomenuti singl ”Bedrooms”. Već pri toj se pjesmi, na prvo slušanje, može polako osjetiti kakav će biti album. ”Sometimes So” i, jedan od osobnih favorita na albumu, ”This Won’t Hurt (Long Enough to Cry). Iduća, ”Summer’s Gone”, drugi singl, slična je po energiji kao i pjesma prije, ali definitivno dobar odabir pjesme za singl. Odličan engleski, back-vokali, električne/bas gitare i atmosfera osamdesetih. Prvu polovicu albuma zaokružuje nešto mirnija ”Hours”, isto jedna od favorita. Točno na sredini albuma nalazi se ”Vacation Freeze”, koja zvuči kao hommage istoimenom prvom albuma (the) Lesser Mena.

”Useless Men Think-Tank” svojim laganim uvodom polako otvara vrata drugom dijelu albuma. I opet na idućoj pjesmi, „(Take Me to) Damask“, (isto jedan od osobnih favorita!), klasičan recept pjesama prije s albuma. Iduća ”The Beat” isto tako, dok na predzadnjoj pjesmi albuma, ”Never Tell’, možemo čuti i usnu harmoniku. ”The Cycle” baš fino zatvara i zaokružuje ovaj album.

Mislim da će se ljubiteljima gore spomenutih bendova, tamo iz 80’s/90’s, posebno svidjeti ovaj album. Ovih 11 pjesama jest, na prvo (ili prvih par slušanja) malo teže sjeda slušateljima, ali na duge staze se definitivno isplati. Album nije za svaki party na kojem se sluša glazba, ali je definitivno za chillout party. Tako da, svi ljubitelji alternative, svakako poslušajte ovaj album.

1. Bedrooms
  2. Sometimes So
  3. This Won’t Hurt (Long Enough to Cry)