cover by Ante Jelinčić

Datum izdanja: 22. rujna 2017.

Producenti: Mark Mrakovčić i Leo Anđelković

Žanr: acoustic pop rock

Trajanje: 40:32

Skoro tri godine Mnogi Drugi pažljivo su pleli niti svojeg albuma prvijenca naslovljenog Prvi. Debitantski album sedmeročlane skupine donosi 12 pjesama, produkcijski ga potpisuju Mark Mrakovčić i Leo Anđelković, a objavljen je pod okriljem izdavačke kuće Croatia Records.

Prvom je prethodilo 6 objavljenih singlova koji su nam otkrili glazbeni izričaj Mnogih Drugih – pop rock akustiku na trenutke zanesenu plesnim puhačkim dionicama i suptilno uvijenu u živopisni naturalistički mediteranski štih. Objavom albuma pjesme su se povezale u tematsku i stilsku cjelinu jedinstvenu za Mnoge Druge, a sadržajno namijenjenu prvenstveno za takozvane „Milenijalce“ (generacije rođene 1980-ih i 1990-ih).

Album otvaraju Slonovi, (samo)kritički osvrt na suvremenu svakodnevicu prožetu društvenim mrežama i narcizmom, da bi nas suigra gitarskih žica i trombona u optimističnoj vibri Tempusa prebacila na Maske, utješnu pjesmu u kojoj nas vokal Martin Mandir poziva da napustimo negativne misli i stupimo u komunikaciju jedni s drugima. Nakon što su nas pozvali da popričamo, momci nas odvode na dalmatinsku siestu sa zaigranom Upeklo je te se zatim vraćaju društvenoj kritičnosti u simbolički kompleksnoj Boje i onda nas nanovo bacaju u svoje lepršavo izdanje s pjesmom Voda.

Stilski raznolika Duboka nošena je energijom puhačke sekcije i mekanih gitarskih tonova, nakon čega slijedi najsnažnije prizemljenje sa psihološkom ispovijesti Čudan Svijet, singlom čija snaga proizlazi iz spretno složenog aranžmana koji savršeno dopunjava tekst preokupiran kompleksnim i zbunjujućim ljudskim mislima. U Zarezu i Plavom Baru do izražaja dolazi odlučna ritma sekcija koja naposljetku briljira u Saši. Na kraju Prvoga skriva se akustična uspavanka Bilo Spavaj, jednostavni biser koji u tišini odskače od glazbenog izričaja ostatka albuma no savršeno se uklapa u relaksirajuću meditaciju koja, uz kritičku notu i plesne dionice, prožima Mnoge Druge.

Kako su već pisali neki ljubitelji glazbe, Prvi pleše na granici komercijalnog i alternativnog prizvuka, no upravo ga to čini hrabrim, pa čak i nužnim ostvarenjem na domaćoj glazbenoj sceni jer upravo ovakvi kreativni pomaci pokazuju kako društvena kritika može imati svoje mjesto i u mainstream sadržaju. Mnogi Drugi uspješno kanaliziraju glas, pa i ritam generacija iz kojih i sami proizlaze te pritom balansiraju između društvene kritičnosti prošarane tekstualnom simbolikom i hedonističkog slavlja malenih užitaka koji život čine posebnim. Njihov glazbeni stil, plesan i zaigran a na trenutke mračan, donio je na scenu zvuk prepoznatljivo ukorijenjen u ovim prostorima no opet, zvuk svojstven jedino Mnogim Drugima.

1. Slonovi
  2. Tempus
  3. Maske