Naziv albuma: To Love

Izdavač: Los Angeles Agency

Datum izdanja: veljača 2017.

Žanr: indie rock / alternative rock

Trajanje: 00:39:08

Broj pjesama: 8

Glazbeni izričaj koji je nam je podario prije 3 godine s prvijencem Bliss, Jonathan je s mini albumom To Love podigao na višu razinu, a još više raduje što je tek dio glazbene sage prožete nostalgijom. Naime, nastavak dvodijelne priče Or To Hold možemo očekivati na jesen i iako to ne mora nužno značiti da ćemo dobiti tematski i po atmosferi sličan album, svakako se možemo očekivati kvalitetan materijal jer su ovi momci trenutno na razini gdje sami moraju dokučiti koliko visoko žele letjeti.

Priča započinje šumom koji kao da dolazi s nekog putničkog perona na koji se zatim nadovezuju sintesajzer i sjetni vokal praćen bas pedalom na bubnju. Zatim se razvaljuju vrata, tekst se osvrće naše svakodnevne bitke i pjesma energično pohrli k svom završetku. Već prvi broj Battles razotkriva da nas na ostatku albuma očekuje nešto mračnije i kompleksnije od onoga što smo dosad čuli od Jonathana. Slijedi dramaturški monolog Coming Again, pjesma čvrste ritam sekcije i radoznalih te na momente nervoznih dionica na gitari koju zatvaraju koraci što prelaze u bass dionicu Leaving Here.

Treća pjesma na To Love samo potvrđuje s kojoj je pažnjom snimljen ovaj materijal. Minimalistička glazbena podloga prepušta emotivnom naboju da prodrije kroz raskošan glas koji govori kako neće suditi druge i kriviti ih što se poneke stvari u životu ne čine poštenima. Pristup pathosu ljudskog bića u ovoj izvedbi pokazuje ne samo muzičku već i duhovnu zrelost benda, a kako bi tu upleli malo otpora, s uglađeno umetnutom “psovkom” (On this shitty day…) započinje Days. Uvodni stih nam se razotkriva kao i nositelj refrena u pjesmi koja pred svoj kraj postaje ljutita na te usrane dane naših života što svakako naglašavaju urlici na žicama gitare.

Iste žice u Moments kao da lelujaju u bezdan dok vokal pjeva o sjećanjima koje ostavljamo iza sebe, a kao i prethodne, pjesma završava crescendom no ovaj se put na nju nadovezuje umetnuti pjev ptica. Isti pjev ostaje u pozadini glazbenog broja Heaven, a gitare u prvom djelu ove pjesme kao da oponašaju taj ptičji razgovor. Nakon što se uključi ritam sekcija, slijedi srednji dio, pa odlučni gitarski riffovi privode pjesmu njenom kraju koji u potpunost kontrira smiraju s početka pjesme.

Zaigran ritam i prateći vokali krase Who Lies To Whom koja u jednom trenutku pada u tišinu i ostavlja spomenuto pitanje iz naslova u zraku. Naposljetku, stiže i Allison, nježna melodija koju prati krhkost na gitarskim žicama apostrofirajući čežnju za nečim više od ovog života. Time se zaokružuje istraživanje sloma ljudskog duha zapeloga u limbu vlastite egzistencije, duha koji u Jonathanovim pjesmama neprestano preispituje vlastitu prošlost i traži svoje mjesto u svijetu koji mu se ponekad čini potpuno nepoznat.

To Love je album ispresijecan melodijskim i ritmičnim usponima i padovima, kontrastima zaigranosti i sjete, ilustrirajući na taj način život jednog ljudskog bića. U mračnoj se atmosferi tekst bavi nostalgijom i fragmentima svakodnevne realnosti, a savršen spoj stila i tematike rezultirao je pjesmama koje se svojom frenetičnom borbenošću suprotstavljaju tami.

Za petero prijatelja okupljenih u ovaj bend, ime Jonathan predstavlja metaforu za jednu osobu nastalu spajanjem različitih karaktera, a upravo ova metafora sažima i opis njihovog zvuka kojeg se nerijetko uspoređuje s Franz Ferdinandom, Placebom, The Nationalom, The Strokesima i The Editorsima (kojima su na djelu europske turneje svirali kao predgrupa). Naravno, ima tu poveznica, no u tim su prethodnicima Riječani pronašli vlastitu kemiju, postavili ljestvicu visoko i uspješno preko nje prešli u međužanrovske vode te sada plove kako ih vlastita jedra nose

1. Battles
2. Coming Again
3. Leaving Here