Naziv albuma: Tea Party With Mr. Death (EP)

Izdavač: Nezavisno

Producent: J.R. August

Datum izdanja:  Travanj 2016.

Žanr: blues

Trajanje: 0:27:09

J.R. August hrvatski je glazbenik koji ima kratku, ali zanimljivu povijest. Naime, zabočki glazbenik pravog imena Nikola Vranić, priču je počeo s pjesmom Man With The Magnificent Mind, pjesmom koja je bila uvod u konceptualnu kvadrilogiju pod nazivom Change Of Seasons (gdje se još nalaze i pjesme Distort Reality, John-John te Change Of Seasons), a nakon „čovjeka s veličanstvenim umom“, grupa Coldplay ga je prepoznala i uvrstila među nadarene glazbenike.

Iako se po intervjuima izašlima prije dvije do tri godine dalo naslutiti kako slijedi prvi službeni LP uradak, J.R. August ponovno se okrenuo manjem formatu i tako smo nedavno dobili drugi EP pod nazivom Tea Party With Mr. Death. Konceptualnost niti ovoga puta nije izostala, pa je tako mladi umjetnik dosegao još više (ili dublje, kako hoćete) nivoe melankolije, prikrivene u lepršavu i ozbiljnu blues fonoteku. Napredak se, dakle, vidi na svim razinama; pjesme su izgubile klasičnu formu od 4-5 minuta i počele su se progresivnije stvari događati, pa tako u ove četiri nove pjesme (+ alternativnu verziju jedne od njih) možemo čuti i pjesme od minutu i pjesme od gotovo 10 minuta trajanja. Za samu produkciju albuma također je zaslužan zaslužan je J.R. August., stoga su pjesme nedvojbeno dobile život u planiranom smislu.

Uvodna pjesma zove se Izdajnička zvona. Pjesma napisana na potpuno old school način, u kakvoj maniri I.G. Kovačića ili Matoša, od kojih se potonji čak i spominje u tekstu, mračna je i jeziva vizura napisana na „starohrvatskom“ i izrecitirana kroz efekt dubokog, gotovo demonskog glasa uz pratnju crkvenih zvona. Veoma neobičan uvod ostavlja nam na razmišljanje čega će se August sljedećeg dotaknuti, a to nam otkriva 10-minutna Black Limousine. Limuzina nas vozi u predjela New Orleansa, gdje se susrećemo s istinskim bluesom u naravno, modernoj verziji. Po dužini teksta i konceptualnosti, reklo bi se kako upravo preslušavamo Waitsov album „The Heart Of Saturday Night“, s intrigantnim osobnim pričama ispričanima kroz prizmu mnogih zanimljivih fiktivnih likova.

Nakon nje, The Darkroom Boogie poletna je i vrhunski aranžirana stvar, koja vuče i na neke dark cabaret bendove, a snimljena je, kao i sve ostale pjesme, u društvu vrhunskih jazz glazbenika (Jura Herceg na kontrabasu, Mirela Pakšec i Jelena Mesarić kao vokali, Mario Bočić na bariton saksu te Miro Lehpamer na bubnjevima). Neizostavna mi je asocijacija na kanadsku grupu Islands i njihovu pjesmu „Hallways“, no, uvijek je ljepota preslušavanja nečijeg nosača zvuka bogatstvo subjektivnog dojma i asocijacija, koje nipošto nisu spomenute u lošem kontekstu, nego dapače, kako bi se naglasila posebnost i kreativnost uz povezivanje s velikim imenima i drugim kvalitetnim glazbenicima. Sljedeća stvar zove se The Womanizer (The Story Of A Travelling Serial Killer), s odličnim i dojmljivim tekstom i za čitanje i slušanje, a posebno se stavlja naglasak na Nikolin odličan izgovor engleskog jezika, koji dodatno pojačava dojam kako nam je iz Zaboka došlo nešto svjetsko, a naše. Posljednja stvar je ponovno The Darkroom Boogie, no ovoga puta u drugačijoj verziji i intervalu, s efektom na vokalu koji nam daje dojam da je druga osoba za mikrofonom, ponešto tamnije boje kože.

Kako je i sam naveo, Nikola je ove pjesme snimio u studiju Dražena Završkog uz još osam drugih pjesama, koje će izaći na sljedećim EP izdanjima, no u potpuno drugačijem stilu. Dok se to ne dogodi, valja istaknuti kako je novi EP J.R. Augusta vrhunski smišljeno i konceptualno odlično djelo, sa zavidnim engleskim jezikom, vokalnim sposobnostima, zavidnom produkcijom i neupitno izvrsnim glazbenicima.

1. Izdajnička Zvona
  2. Black Limousine
  3. The Darkroom Boogie