Naziv albuma: Krankšvester III

Izdavač: Zlatne Žbice

Producent: Hrvoje Marjanović (Sett)

Žanr: Rap

Trajanje: 01:15:07

Broj singlova: 21

Toliko očekivani, možda i najiščekivaniji ‘rap’ album godine, izašao je 17. listopada. Riječ je o trećoj zbirci pjesama popularnih i uvijek kontroverznih Švestera. Nakon dva mjeseca, napokon sam sabrao dojmove te je vrijeme da to složimo u što smisleniji i objektivniji osvrt na album.

Nakon što je drugi Švester prije dvije godine također eksperimentirao sa zvukom pod ravnateljstvom Settove produkcije, tako ni ovaj album nije nešto što ćete lagano svrstati pod rap bez puno razmišljanja. Drugi je imao podosta dubstepa, pratio je trendove, a to je Sett produkcijom nastavio i ovim, slobodno i pomalo subjektivno mogu reći, remek – djelom. Zašto ga etiketiram kao remek – djelo, pročitajte u nastavku.

Davor i Hrvoje ponovno razbijaju tabue na sebi svojstven, porno – erotičan način, popraćen humorom, zanimljivim dosjetkama uz obradu svakojakih tematika i sve to uz pravi koktel instrumentala, gdje najčešće prevladava trap te razni arapski melosi. Pa da počnemo!

Kreće se sa Intro-om koji zvuči kao nastavak drugog albuma, praćen futurističkim instrumentalom uz 3kijev verbalni delikt koji nas uvodi u priču. Druga numera, pokemonski Moraš skupiti sve obilježena je dubstepom te je također konceptualno sličnija drugom albumu, ali zato nakon nje počinje prava treća ekskurzija u organizaciji Švester-linea! Teški trap beat i Settovi versovi koji vam na svaki mogući način uz mnoštvo sinonima satirično kroz političko-estradne reference dočaravaju taj novac/paru/šušku/pinku/dukate/vulu, a sve to upakirano je pod naziv Danijel Popović Džuli Novac, aludirajući na domaćeg predstavnika na Euroviziji i njegovu pjesmu.

Svaki mogući wordplay u obliku pohvale na račun nečije stražnjice na mnogo vulgarniji, švesterovski način, poslušat ćete u pjesmi Tvoje dupe govori 100 jezika, a zatim se opisuje ‘fear and loathingovski’ hedonizam kroz navodno drogiranje u Kokain & Žika (Bolje od Kisika). Čim je tako, bit će da je Majka zvala dilera, a sličnost s tom pjesmom s prvog albuma pronaći ćete u sličnoj, ali eto, veselijoj, Majko, ženiš sina, karikiranim prikazom procesa slavonskih svatova.

Sedma stvar nazvana Sotona eventualni je nositelj albuma, a radi se o 3kijevoj zlatnoj kćerki za koju se, kroz neindirektnu konverzaciju sa Settom, ispostavlja da ipak nije tako zlatna… Odličan catchy instrumental, zanimljiva priča u kombinaciji sa pamtljivim refrenom tjerat će vas da ovo slušate u kontinuitetu.

Herbalife trolleri i gym manijaci, svima dragi i od svih voljeni, dobili su svoje u punk – rock vođenoj Koščato dupe nakon čega dolazi već pomalo smarajuća od replaya, prvoplasirana stvar/spot Liz Taylor, u suradnji sa srpskom repericom Sajsi MC. Kamuflirana pod pažljivo selektiranim skraćenim imenom hollywoodske dive, krije se problematika kunilingusa upakirana u provokativan spot i sjajan instrumental.

Tipičnu repersku ‘ja sam kul, ti nisi’ ali na puno zanimljiviji način čut ćete u pjesmi Polarna jebačina, nakon koje slijedi kratka skit solaža Švester-affiliatea Šarklo BIG-a, istoimena ‘Sharklo Big’, koji malo prečesto ‘izlijeće’, valjda više naviknut na boom – bap beatove. Kvadrologija koju sam nekako pripisao ‘mob/gangsta rapu’ na trap beatove odnosi se na singlove Seri dalje, Muška kurva, Tuča & Grad i A jesi blesav. Inače, ovo su mi možda i najbolje stvari na albumu.

Dubioza kolektiv iskarikirana je u reggae ritmom obilježenoj Ligalajz-Mufalajz inače 16.-oj stvari, pomalo pjesmama pretrpanog albuma za moj ukus, dok se provlači tema legalizacije prostitucije. Nju nasljeđuje kronološki drugoplasirana pjesma Za benbare i saundsisteme, trap oda za rodbinu, kao i beNbare, iz Njemačke, a spot koji je zasigurno jedan od najboljih u povijesti domaćeg rapa zorno prikazuje, na Krankšvesterov način, sukob Bloodsa (Sett) i Cripsa (3ki).

Drugi dio suradnje sa Sajsi MC nastupio je u, po seksualnim aluzijama slično napetoj, Sasha Grey, a i kakva drugačija može biti stvar koja nosi ime ženske porno zvijezde.

Album se završava žestoko u njihovom stilu, posebno vulgarno i uz odlične prateće instrumentale.
Tako Pucaj si u Kurac govori o (ukoliko dobro iščitavam poruku) nečemu što je praktički svatko od nas muškaraca doživio, a to je gubitak odnosa sa pojedinim prijateljima nakon što oni pronađu ‘djevojku svog života’. Predzadnja stvar krije se iza kratice PNP koju ćete odgonetnuti sami, iskreno, pojma nemam o čemu se u ovoj stvari radi ali duboko vjerujem da je među mojih top5 po broju replayeva, tako da to zapravo nije ni bitno.

Krstarenje po zadnjem Švesteru dovršava se u pravom šlagerskom evergreen stilu uz Settovu istovjetnu Kru’ti prema kojoj se on u krevetu ‘obračunava’ se predstavnicom lijene ženske studentske hipster tumblr-instagram-facebook populacije.

Koliko sam iščekivao ovaj album, toliko sam se i tjerao na ovu recenziju, makar mi je bio veliki užitak, bez pretjerivanja, barem po 50. put preslušati album, nakon čega se u meni javlja jedna premisa: Švesteri nisu razočarali, nego su čak podigli ljestvicu te tako mogu dodati da se nakon odlične OSJEČKE PREMIJERE veselim ponovnom live doživljaju trećeg albuma.

01. Intro

02. Moraš Skupiti Sve

03. Daniel Popović (Džuli Novac)