Izdavač: Bassivity Digital

Datum Izdanja: Srpanj 2016.

Producent: Koolade

Trajanje: 42:31

Kasnim, znam. O.K., malo više kasnim, znam i to, no bolje ikad nego nikad, zar ne? Svi smo svjesni koliko je izzvođačma teško doći do publike radeći samo glazbu i ne pristajući na kompromise raznoraznih izdavača, koji u svemu većinom gledaju samo svoju korist, a ti dragi reperu uzmi ili ostavi. Neinformiranost publike, premalo prostora u medijima i tako dalje i tako bliže tvore krug koji sve češće povuče projekte poput ovog da završe nedovoljni ispraćeni, vjerujem da svako od vas zna bar nekoliko primjera.

Zagrebački rap trojac Burky, GIR i Koolade sklopio je dogovor s Bassivityjem, a produkt cijele priče je album ‘Od pješaka Do Rakete’. Ovaj sklop koji je prošao put od toga da sve ostane na samo jednoj zajedničkoj pjesmi GIR-a i Burkyja, preko EP-a u suradnji s Kooladeom, na kraju je ispao projekt koji sadrži 10 pjesama, od čega je za jednu snimljen video. Među gostima na albumu pojavljuju se Reksona, Riđi Riđ, Ikac, Dragi i Tibor.

Uvod u album kreće pjesmom za koju je i snimljen video ‘Nigga‘. Osobno ovo nije stvar koju sam zamišljao kao uvodnu numeru i makar je prošarana zanimljivim likovima i usporedbama u Burkyjevom versu ne donosi mi nekakvu preveliku zanimljivost. Druga traka – druga ploča, bar za mene. Stvar ‘Ravna Crta‘, yin – yang priča o životu, potkovana vlastitim iskustvom i primjerima te Kooladeovim maestralnim instrumentalom je pjesma koju ne biste trebali preskočiti. Put preslušavanja dalje nas nosi do pjesme ‘Ima negdje jedan grad‘, reprezent Zagreba u režiji dva njegova stanovnika upotpunjen Matkovim umijećem za sample i instrumentale općenito stvara sliku koju bi možda i najlakše bilo protumačiti, kako su to i sami izvođači rekli, kao ‘ZG state of mind‘, jedan od favorita.

Preko pjesme ‘WTF‘ na kojoj gostuje Reksona, o kojoj ne bih pretjerano duljio (komentar bi bio najsličniji onom za uvodnu traku) dolazimo do gostovanja i drugog člana VIP kolektiva, Ikca. “Walkman” kao metafora za jedno cijelo vrijeme u kojem su brojne generacije odrasle, prerađeni refren iz ‘Ostavi Se Muzike‘ te priča o već spomenutom dobu kroz vlastito iskustvo sastavljaju kombinaciju koja se doima vrlo zanimljivom i slušljivom, još jedan favorit. ‘Novo rođenje‘ i ‘187‘ od kojih na potonjoj gostuje Riđi Riđ (High5) pjesme su koje su još jednom iznijele na površinu kvalitetu deliveryja i flowa te baratanje riječima kod Geralta, izrazito solidne trake vrijedne slušanja. O.K., uvijek sam imao slabost na te neke sentimentalne teme, no da bi dojam bio cjelokupno zadovoljavajuć i sama pjesma mora biti odrađena kvalitetno, što je upravo primjer s pjesmom ‘Neostvaren San‘.

Košarkaška priča Burkyja o još jednom zagrebačkom Draženu koja je nažalost doživjela nesretan epilog isprepletena Geraltovim osobnim nogometnim iskustvom numera je u kojoj bi prepoznali barem jednog čovjeka iz svoje okoline, pjesma koja nosi težinu i vodi na razmišljanje, favorit broj jedan. Predzadnja traka nosi ime kao i album, a kao što se i logično da iščitati iz samog naziva govori o prethodnom razdoblju života repera paralelno ukazujući na razlike s trenutnim stanjem. Kao gost na refrenu pojavljuje se Dragi. Kao što je to danas i uobičajeno na kraju svega treba ostaviti pečat, pa je i zatvarajuća numera ponijela taj motiv u svom nazivu. Uz odlično gostovanje Tibora koji se sasvim fino uklopio u koncept dolazim do mišljenja kako je završna stvar svim svojim elementima postavljena na pravo mjesto, ukoliko o projektu pričamo u konceptualnom smislu.

Sveopći je dojam je itekako zadovoljavajuć, o Kooladeu stvarno ne bih morao trošiti riječi, tko ga je ikad slušao zna i zašto, tko nije (ako ima takvih među rap publikom), a usudi se dati priliku – brzo će shvatiti. Ne mogu reći da ovaj album spada u nekakav top projekata koje sam ikad čuo, no svakako sam mu spreman prilijepiti etiketu ‘hidden gem’ i upozoriti ovako objektivno s kritičke strane da zaslužuje veću pažnju nego što ju je dobio do sada.

Daj priliku nečem novom, možda ti se svidi.

1. Nigga
  2. Ravna crta