Izdavač: Pod.room

Datum izdanja: 13. studeni 2017.

Producenti: Dražen Gavrilović Gara

Žanr: Alternative, progressive, punk, rock

Trajanje: 36:00

Brain Production idejno je začet još 2007. Narednih godina postava se mijenjala, izlazili su demo materijali i singlovi, sviralo se po festivalima i klubovima, izašao je album prvijenac koji je pokupio odlične kritike… Logičan slijed događaja bio bi da ‘Valovi o stijenu’ lansiraju ovu žestoku ekipu u sam vrh domaće alternativne scene. Članovi benda su vokal Skender Ahmetović, Kristijan Vasilić i Nino Marević za gitarama, Izidor Vasilić za bubnjevima te Teo Marević za bas gitarom. Album je snimio, miksao i masterirao Dražen Gavrilović Gara u Pod.room studiju u Zagrebu. Za grafički dizajn i vizualni identitet zaslužen je Mario Depicolozuane koji je ujedno i redatelj spota Valovi o stijenu. Sve tekstove Teo Marević napisao je sam, osim za Lako zaboravljam koju je napisao s bratom Ninom.

Album pjesmom Bruto vrijeme trgovačko započinje doslovno atomski, ‘Atomskom bombom na koplje i konoplje, raduj se narode, SAD-e gade’ te odmah daje za naslutiti da će osim instrumenata i stihovi zvučati moćno. U sličnom raspoloženju nastavlja i Stvarnost koja bi, s obzirom na događaje posljednjih par mjeseci, mogla postati svojevrsna himna republike za 2017. godinu ‘Što će nam država koju građani ne priznaju? Lopovi u ime Boga kradu i ubijaju.’ Optimizam vraćaju ponešto drugačije i vedrije pjesme Zbog nas, Noćni slikari te Meteori koje odlikuju zaista zanimljive gitarske dionice, a velike pohvale idu i ritam sekciji koja vam ni na trenutak neće dopustiti da odmorite nogu od tapkanja u ritmu melodije. Raznovrsnost benda još se jednom pokazuje u pjesmi Amnezija koja je, po mom skromnom mišljenju, najjače djelo koje je ova ekipa uvrstila na album. Saksofon Ivana Kovačića Kove ( Jinx, Leut Magnetic, Mlat…), koji je gostovao na ovoj pjesmi, stvorio je zaista nevjerojatnu atmosferu u kojoj će te nesvjesno sklopiti oči i pozorno upijati ovu fantastičnu priču.

Pjesmu Valovi o stijenu bi uz slušanje trebalo i gledati. Kada (opet) zanimljivom tekstu nadodamo “catchy” refren, zaista ne treba čuditi da je ovo singl koji je i predstavio istoimeni album. Kao takva, zaslužila je i dobar video spot, a za to su se pobrinuli svjetski priznati grafički dizajner i majstor vizuala Mario Depicolozuane te glumica Maddalena Avon. Spot je sniman na Golom Otoku, Krku i Los Angelesu.

Novi val razočaranosti svijetom i društvom koje ga ispunjava možemo čuti u osmoj pjesmi Tu sam. Ne radi se tu o nekom anarho-tekstu kakav bi možda bio karakterističan za sve alternativne balkanske bendove koji komentiraju današnji svijet, nego baš suprotno, tekst pjesme kao da je pisan na bijeloj zastavi čovjeka koji se predao i pomirio s težinom vremena u kojem živi. U sličnom raspoloženju nastavlja i Lako zaboravljam. Pjesmu karakterizira tmurna atmosfera, uz odličan sound gitare koja savršeno prati težak i poprilično intiman tekst. Preslušavši predzadnju pjesmu, zabrinulo me pitanje kako ću ovo zaokružiti u cjelinu, pa u tih se 9 pjesama našlo bezbroj različitih tema i žanrova. A onda, iznenađenje. Plankton, instrumental koji je neočekivano ponudio odgovor na sve.

Plankton označava zajednicu živih organizama koji plutaju, ali ne kreću se svojevoljno nego ovise o gibanju vode. Upravo takav osjećaj stvara i slušanje drugog albuma Brain Productiona. Ne znam za vas, ali od danas u ogledalu vidim ogromnog planktona, svjesnog da živi u mutnom i nemirnom moru, ali nemoćnog da promjeni smjer valova koji ga bacaju o stijene.

1. Bruto vrijeme trgovačko
  2. Stvarnost
  3. Zbog nas