Naziv albuma: Unpljugd 2

Datum izdanja: listopad 2017.

Žanr: punk rock

Trajanje: 01:52:31

Broj pjesama: 28

Progrizao sam se i jeo tog prosinca 2015. godine što nisam osobno mogao posvjedočiti povratku Psihića na mjesto zločina godine gospodnje 1995. – zagrebačko kazalište Gavellu. Te godine svjetlo dana ugledalo je kultno bendovsko izdanje pod nazivom Unpljugd, s kojeg se i danas često odvrte video isječci na YouTubeu i uživa se u izvedbama Davora Gopca u gipsu (iz razloga što je, koliko se sjećam da sam negdje pročitao, prvu noć koncerta pao na bini i slomio ruku). Gobac i bend tada su bili u „najboljim danima“ (što ne znači da su danas išta lošiji), radili i djelovali u žaru zagrebačke Fiju Briju generacije bendova, punili Šalatu (što bi mogli reprizirati iduće godine u lipnju) i štošta drugo.

20 godina poslije, 20 godina starija krv u venama, ali žar, energija i kontinuitet na vrhuncu! Naime, te zime Psihomodo Pop odlučuje kako će reprizirati, i samim time proslaviti dvadesetu obljetnicu te večeri, Unpljugd i dodati mu samo nastavak 2. I dvije godine poslije, dolazi nam u ruke i snimka nastupa.

Live izdanje je, u najmanju ruku, bogato. Setlista je to od 28 pjesama na dva CD-a, akustični Psihići pojačani back vokalima Napalm Djevica, a sve to promatralo se i slušalo iz udobnog ambijenta kazališnog auditorija Gavelle. Zanimljiv je taj spojivo nespojiv koncept kada jedan sastav ovakvog kalibra i žanra odluči držati koncert u jednom intimnom, ajmo to tako reći, „pristojnom“ ambijentu. A i pristojno se sviralo. Gopčev vokal je s godinama kao vino – što stariji, to bolji. Bradina gitara sve istančanija i finija, a kada Gobac baci i pokoji urlik, sve sjedne na svoje mjesto. Osim, nadam se, publike koja je svjedočila tom događaju. Jedina razlika između onog i ovog Unpljugda je to što je bend setlistu prilagodio novom vremenu pa su se tako našle sve one stvari koje su u 20 godina razmaka izlazile, kao i neke stvari s najnovijeg studijskog uratka poput Donna, Baby, Ona Ludo Pati, Supstance. Gobac i dalje vrlo humorističan, u ljubavi sa svojom „publikicom“, kao da nije prošlo dvadeset godina, kao da nije nitko stariji, kao da se ništa u međuvremenu nije zbivalo. Pustimo i činjenicu kako Davor Gobac vjerojatno boravi u tegli formalina, ali i ostatak benda zvuči toliko mladoliko da je to za ne povjerovat. Ljudi, to je bend koji je na sceni 30 godina! Uz sve što je navedeno, cijeli nastup imao je i potporu velike puhačke sekcije, koja je pomno pratila bend od prve Natrag U Garažu do zadnje Leteći Odred.

Neupitno je da su Psihići pravi mali dragulj na sceni već 30 godina i da nastavljaju svojim mladolikim stavom i načinom sviranja i izvođenja svojih pjesama svaki put iznova davati jednu posebnu dušu cijeloj priči oko njih. I neka je ovo samo najava da ćemo za deset godina slaviti 30 godina Unpljugda i 40 godina benda. Jer, sudeći kako stvari sada stoje, oni to mogu, žele i nastavljaju se voditi po svome, a to je bunt, mladolikost i rock ‘n’ roll.

1. Natrag u garažu
  2. Telegram Sam
  3. Kad sam imao 16