Modern Delusion je synthpunk trio koji je u kratkom periodu odsvirao čak dvije europske turneje te je band iza kojeg stoji čak tri zapažena izdanja za sad već legendarni zagrebački d.i.y. label Doomtown Records te francuski Crapoulet Records, od kojih se ističu ”Wasteland” mini album na kazeti, te ”Days Of Us” vinilni LP.

Pokretač i osnivač banda je Goran Lautar (gitara, vokal), godinama prisutan na garage punk sceni, a uz njega, trio čine Andrej Karavanić (bubnjevi) i Darija Turina (sintesajzer, vokali.) Možete ih vidjeti i čuti na ovogodišnjem UFO-u, gdje nastupaju na prvom danu festivala (četvrtak, 1. lipnja.) Prije same svirke, uspjeli smo porazgovarati s članovima banda i otkriti kako je izgledao početak njihove priče te kakav spektakl možemo očekivati na Urban Fest Osijeku.

Kako je band nastao, tko je zapravo Modern Delusion, ukratko nam se predstavite!

Band postoji od proljeća 2014. kad su Goran Lautar ( na gitari i vokalu, ex The Babies, ex Welcomin’ Commitee In Flames, ex Dykemann Family )  i Andrej Karavanić ( na bubnjevima, ex Black Gust ) počeli zajedno raditi probe na temelju koncepta, recimo tako, nekakvog lo fi garage punka / post punka te nam je brzo palo napamet kako bi bilo dobro uključiti sintesajzer u zvučnu sliku. Nedugo zatim, pridružila nam se Darija Turina ( sintesajzer i vokali ) te smo vrlo brzo i spontano napravili nekakav osnovni set naših pjesama s kojim smo počeli nastupati. Sve se potom počeli prilično brzo odvijati.

Dolazite iz različitih bandova, iskusna ste ekipa i godinama ste prisutni na sceni, po čemu se razlikuje Modern Delusion od prijašnjih projekata, zašto je poseban?

Svaki band ili projekt kome se bilo tko od nas dao u određenom trenutku je svakom od nas bio poseban i jedinstven, a za Modern Delusion, konkretno, u tom jednom trenu stvorili su se uvjeti da se svo to iskustvo pretoči u jedan zajednički podhvat. U to nisu uključeni samo članovi banda, nego i ljudi iz lejbela Doomtown Records, od kojih smo od početka imali podršku te je to definitivno, zajednička priča. U međuvremenu je Doomtown Records prerastao svoje lokalne okvire i počeo objedinjavati slične bandove i projekte u Zagrebu te se stvorila priča o cijeloj maloj sceni koja je imala dosta odjeka i u Europi i u Americi preko eksponiranih blogova i rivjua koji prate takvu muziku. Ukratko, taj lejbl je postala točka oko koje se okupljaju bandovi te nove scene poput The Celetoids i Eke Bube, a također i solo projekt Gorana Lautara imenom Neon Lies kroz podlabel Cosmis Brood Records. Svi ti navedeni bandovi i projekti trenutno aktivno sviraju i objavljuju zapažene albume, te rade evropske turneje.

U samo nekoliko godina postojanja imali ste dvije europske turneje, objavili ste vinilni single EP (2014.), kazetno izdanje ”Wasteland” (2014.) za domaći neovisni label Doomtown Records i francuski label Crapoulet Records i vinilni LP ”Days Of Us” (2015.), kako ste se u tako kratkom periodu uspjeli organizirati, osmisliti cijeli koncept izdavanja? 

Kad je više ljudi istovremeno predano i fokusirano na istu stvar, veoma je jednostavno pokrenuti i usmjeravati stvari. Također je sigurno pomogao i interes određene publike za takvu muziku, bio je to dodatni motiv da se ne gubi vrijeme.

Koliko vam je bitan vizualni identitet banda, tko je najviše zaslužan za ovo područje?

Vizualnost je bitan dio ovog banda. Konkretnije, za prvo izdanje na kazeti, odabrali smo jednu prijašnju ilustraciju Igora Hofbauera, a samu izvedbu potpisuje naš bubnjar Andrej Karavanić. Nakon toga, split EP s beogradskim Chresus Jist je dizajnirala njihova tadašnja bubnjarka Ivana Bugarinović, a naš vinilni LP je u cijelosti zaslužan ilustracijom i dizajnom malo prije spomenuti Andrej Karavanić.

Spomenula sam europske turneje, u planu imate jednu i ove godine, ali kraću, kakvi su dojmovi sa toura, što vas je najviše iznenadilo, kakva je vani publika? Kako uspijete sve to izoorganizirati, jeste li zadovoljni sa dosadašnjim iskustvom?

Općenito, lijepo je putovati i prezentirati svoj rad, upoznali smo puno dragih ljudi u međuvremenu, a što se tiče organizacije, za svaku turneju treba bar četiri do pet mjeseci unaprijed pisati i pisati mailove. Iznenadilo nas je koliko ima puno nama sličnih ljudi koji slično razmišljaju, a kao publika općenito, teško je reći nešto jednoznačno, možda samo spomenuti gradove u kojima nam je posebno drago svirati i vraćati se poput Hamburga, Berlina, Leipziga, Graza i mnogih drugih.  Prilično se veselimo ovoj  predstojećoj turneji sada. Počinjemo u Zagrebu, zatim Osijek, pa potom Budimpešta, Beč i konačno nama prilično bitan Pfingfest u Mannheimu gdje ćemo svirati s bandovima na svjetskoj sceni poput Suicidas, Cheap Drugs, Don’t, Weak Ties, La Vase i mnogim drugima. Naime, band je već neko vrijeme u nekakvoj stand by fazi, zbog zauzetosti s turnejama naših drugih projekata Neon Lies i The Celetoids te smo tek u posljednje vrijeme počeli ponovno raditi nove pjesme, te ćemo svakako provjeriti kako će to funkcionirati i potom odrediti buduće planove. Idealno, da taj novi materijal izađe za Doomtown u obliku vinilne singlice. U svakom slučaju, u sljedećem razdoblju, nakon turneje, band se neko vrijeme neće često pojavljivati na pozornicama.

Čije vam je mišljenje posebno bitno?

Ako smo sami zadovoljni, imamo dovoljno samopouzdanja da radimo dobro. Naravno, bitno je kao i u svemu u životu, mišljenje naših prijatelja.

 Ovo vam nije prvi puta da dolazite u Osijek, zahvaljujući osječkom kolektivu Phonogram posjetili ste nas dva puta, što možemo očekivati od vas na Urban Fest Osijeku? Neke novitete?

Uvijek rado dolazimo u Osijek prvenstveno zbog entuzujastične ekipe oko Phonograma. Kao što smo naveli, osim već prethodno izdanih pjesama, bit će i barem tri nove.
Hvala na prilici da popričamo o našem radu.
Share.

About Author

Komentari preko Facebook-a

CLOSE
CLOSE