Naziv albuma: System Error

Datum izdanja: 20. ožujka 2017.

Žanr: reggae

Trajanje: 00:43:00

Pioniri hrvatske autorske reggae glazbe, Brain Holidays, nakon dva albuma „Stereo Roots“ i „Save Peace Babylon Delete“ izdali su treći album naziva „System Error“. Budući da sam na nedavnom koncertu Brain Holidaysa u sklopu MIMO projekta, imala prilike čuti neke stvari s novog albuma, znala sam da me čeka jedna prava reggae poslastica.

System Error započinje pjesmom „Koči me sistem“ koja jasno najavljuje lajt motiv albuma, surovu hrvatsku sadašnjicu ali i kritiku cjelokupnog sustava, odnosno Babylona. „Koči me sistem“ nas uvodi u album snažnom lirikom koja preispituje apolitičnost i pasivnost ljudi, nesposobnost političkog vrha te željezni kavez današnjeg sustava koji nam stvara prepreku u svakom aspektu života. Nakon „Koči me sistem“ slijedi pjesma jednako negativno nabijenog naziva „Loše vijesti“ koja kao što joj ime govori, progovara o negativnim informacijama koje nam se serviraju svakodnevno te utječu na našu percepciju svijeta oko sebe.

Zatim slijede dvije pjesme na engleskom „Overliving“ i  „Another day“.  I one tematiziraju korumpirani sustav kao i korumpirane političare te se pokušava pronaći „way out of babylon“. Obje imaju dosta emotivniji zvuk, upotpunjen gitarskim solažama.

Na ovome mjestu sam se upitala hoće li cijeli album tematizirati aktualna društveno-politička pitanja nabijena negativnim konotacijama što se odnosilo i na glazbu, ritmovi su do sada bili sporiji i nekako nostalgični, emotivni. „Another day“ završava s mantrom „I will survive antoher day“ čime ukazuje na važnost borbe protiv sustava i daje nadu u bolje sutra. Ovaj pozitivni i motivirajući kraj te naziv slijedeće pjesme „Sreća“ me razveselio jer sam se ponadala da će sada slijediti nešto veselije i „lakše“.

Međutim, „Sreća“ počinje dosta sporijim ritmovima i tematikom beznađa ali nešto se pokazuje kao izlaz iz ovakvog stanja i besperspektivnosti  – muzika. Muzika nas izvlači iz svakodnevne monotonije i nezadovoljstva i „vodi prema slobodi“. Potom slijedi još jedna pjesma na engleskom „Guide I“ koja naglasak više stavlja na glazbu nego liriku. Slijedeća „U oblacima“, započinje dub prizvucima te sam se odmah razveselila da će se u album uvući i jedna dub pjesma ali tome nije bio slučaj. Reggae zvucima, pjesma se uklapa u cjelinu albuma i govori o nedostižnim željama.

“#Proljeće” započinje ženskim glasom jednog od pratećih vokala što je pravo osvježenje i mislim da bi toga trebalo biti više! Napokon je došlo do pozitivne tematike i vedrog ozračja, što i priliči proljeću. Pjesma vam svojom porukom „samo lagano“ stavlja osmijeh na lice i budi u vama želju da odete van iz kuće uživati na suncu. Nakon Proljeća, „Dan za danom“ također šalje poruku da se trebamo opustiti, uživati u trenutku i ne misliti o negativnim stvarima.

Predzadnja stvar je „Pleme“ na kojoj gostuje Baby Dooks koja ima brže, ska ritmove. Ona je jedina pjesma na albumu koja pjeva o ljubavi što je prema, mojem mišljenju, dobra stvar. Previše izvođača mrcvari tematiku ljubavi za koju više nisam niti sigurna da prolazi kroz prosječne publike.

Na kraju albuma, napokon sam došla na svoje. Album je odlično zaokružen dub trakom „Tik tak“ koja me toliko obuzela da uopće nisam obraćala pažnju na tekst nego sam odlutala u dub zvukovima. Na „Tik tak“ gostuje Alen Strmotić aka Replik koji je za svaku pohvalu. Mislim da je“ Tik tak“ dobar pokazatelj da Brain Holidays ima potencijala odmaknuti se od isključivo reggae zvukova i pokušati ukomponirati drugačije note.

Brain Holidays je potvrdio svoj status najuspješnijeg hrvatskog reggae benda. Ono što je sigurno, Brain Holidays, kada je u pitanju reggae glazba – ne može pogriješiti. Bez obzira na ozbiljnije i negativne teme, svaka pjesma vas tjera na ples i ne moguće je oduprijeti se. Ostali su vjerni svojem zvuku  ali također sa pjesmama „Pleme“ i „Tik tak“ pokazali da se itekako dobro snalaze u malo drugačijim vodama. Teme o kojima progovara  „System Error“ su teme s kojima se reggae glazba bori od svojih početaka – protiv nepravednosti sustava, beznađa, korupcije, lažnih osjećaja. Nude li izlaz ili se samo žale? Brain Holidays jasno poručuje, kako ritmovima, tako tekstovima, da je izlaz u glazbi. Glazba je ono što nas spašava i stavlja nam osmijeh na lice. Svi koji su bili na koncertima Brain Holidaysa znaju da oni to itekako uspijevaju pa dođite na svoju dozu pozitivne energije na neki od njihovih koncerata!

24.3. Welcome Spring Festival, Zagreb
31.3. Metalac, Čakovec (Seasplash promo party)
1.4. Gala Hala, Ljubljana