Cover

Naziv albuma: Let The Whole World Bleed

Producent: Stefan Kovačević

Godina izdanja: 2016.

Žanr: metal

Trajanje: 0:45:16

Nakon jednog EP-ja, jagodinski metalci iz grupe Chaosium opasno su se pripremili da nam dostave svoj službeni album prvijenac nazvan “Let The Whole World Bleed“. Itekako je krvario na ovome albumu, energijom, entuzijazmom i privrženošću istinskom metal zvuku.

Da ne udaramo odmah “u sridu”, valjalo bi se nakratko upoznati s bendom. Osnovani prije dvije godine od strane Igora Miladinovića i Ivana Petrovića (koji zajedno sviraju u grupi Alister), s dodatkom Ivana Dulića na bubnjevima koji je također s njima u Alisteru i nekad u Stillborn Sun te Aleksandra Živkovića, stoga je s vremenom “side-project” Chaosium prešao u nešto ozbiljnije. I dobro je da je tako bilo. 2015. objavljuju prvi EP zvan MMXV s tri pjesme, a zatim se bacaju na full-length materijal sa sedam novih stvari i tako konačno dobivaju kompletnu cjelinu.

Žanrovski, Chaosium se može prepoznati u mnogim zvučnim metal glazbenim imenima, no to je potpuno normalna stvar, spajajući i death, nekad i thrash elemente s melodic dodatcima, pa i dooma, što bi zvuk grupe bilo najbolje opisati kao “metal bend”, bez sortiranja u ikakve podžanrovske ladice. Ono što je bitno za naglasiti jest da je album prvijenac snimljen gotovo – savršeno. Ponekad staž benda nema veze, kada ga nadjačava iskustvo pojedinaca koji su unutar njega i koji sviraju u mnogim drugim srpskim metal bendovima – sasvim je jasno da je ovo jedno od najboljih izdanja Miner Recordsa ove godine (iako godina još nije završila pa nećemo biti kvazi-vizionari). Odlični aranžmani, veoma čist zvuk isproduciran do samog detalja, uobičajeni “metal” tekstovi i skladne i vješte gitarističke dionice napravile su čisti užitak za ljubitelje i soft i hardcore metala, za svakoga ovdje ima ponešto, od lakših dijelova pa do totalne nabrijačine, koju ipak sačinjava većina materijala.

443_1068875603154342_8670607379963277972_n

Naslovna pjesma albuma ujedno je i prva, Let The Whole World Bleed, gdje jasno možemo čuti ranu fazu In Flamesa, kao i neke druge prethodnike, no istovremeno i moderan death metal zvuk s zanimljivim solom i “utrkom instrumenata”, koji su dobar temelj da ova pjesma postane najavni singl, a nastavlja se s pjesmom Eradicate, koja sadrži odlične instrumentalne dijelove, kao i dobar growl pjevača i basiste Ivana Petrovića, koji je više-manje takav kroz cijeli album. Na albumu ne izostaje tematska povezanost, no ono što ne sadrži jest konceptualnost pa vam se može učiniti da je većina pjesama napravljena po sličnom kalupu, iako, potrebna su duža i koncentriranija preslušavanja kako biste vidjeli pravu moć ovog nabrijanog uratka. Isto se odražava i na stvari s EP-ja, Malicious Design, The Tyranny ili All Safety Mutates, sve su to odlične pjesme s agresivnim pristupom, ali impozantnim riffovima, melodijama i aranžerskim rješenjima. Bubanj apsolutno razvaljuje i dominira svojom  kristalno jasnom glasnoćom i pitkošću.

I Am The Face Of Death povezuje thrash i death elemente s brutalnom produkcijom Stefana Kovačevića, kao i nešto mirnije i dinamičnije dijelove, a Dagon je motiviran izgledno Lovecraftovim bićem, sa standardnim zvukom na kojega smo se već naviknuli tijekom preslušavanja albuma. Slično imamo i kod Cannibal’s Reverly i u pretposljednjoj No Quarter, u kojima je primjetna stagnacija u potrazi za novim rješenjima unutar albuma, no kao zasebne individue pjesme predstavljaju snagu, autentičnost i dobar thrash/death zvuk. Posljednja pjesma The Brood Of Vipers naslovom podsjeća na neki segment iz Diablo serijala, a riječ je o vrlo dobrom finalu albuma koji prividno počinje s laganijim tempom, no sve se ubrzo vraća na idejni kostur albuma, nabrijanu beskompromisnu svirku koja sadrži, osim najdužeg trajanja, i mnoštvo raznolikih kreativnih trenutaka, ono što bi, da je u malo većoj količini, pretvorilo ovaj album u debitantski masterpiece.

Nije ni ovako previše daleko od toga, Chaosium ima odlično temelje na kojem bi trebao nastaviti graditi svoj repertoar, mnoštvo iskustva, sviračke i pjevačke vještine, kao i moćne aranžmane i produkciju već imaju, sada je na redu kalupljenje na kreativnim potezima oko pjesama i Jagodina, kao i Srbija imat će jednog veoma snažnog predstavnika metal glazbe za par godina.

1. Let The Whole World Bleed

2. Eradicate

3. Malicious Design